Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، نشست صمیمانه با عنوان "رهیافتگان بیدارگر" در پنجمین هفته از برگزاری کلاس‌های حوزه علوم میان رشته‌ای دانشگاه علوم پزشکی قم، با حضور دو تن از مستبصرین غیر ایرانی به نام‌های دکتر ادگاردو روبین از کشور آرژانتین و دکتر مجاهد ثانی از کشور نیجریه، در دانشکده بهداشت این دانشگاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست که ویژه معرفت‌جویان حوزه علوم میان رشته‌ای دانشگاه علوم پزشکی قم بود، رابین، با نام اسلامی سهیل اسعد، با معرفی کوتاهی از خود گفت: بنده تا سن ۲۰ سالگی مانند بقیه آرژانتینی‌ها زندگی می‌کردم و در مدارس مسیحی تحصیل کردم. در سن ۲۰ سالگی به توصیه یکی از اساتید خود به کشور لبنان سفر کردم و در آنجا پس از اولین مواجهه با امت اسلامی و اعضای حزب الله لبنان به دین مبین اسلام آشنا شدم و این هدایت آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون به ۲۵ کشور دنیا به عنوان مبلغ سفر کرده افزود: بنده از همان اولین سال، به تبلیغ دین اسلام روی آوردم و سالانه ۶ ماه در ایران زندگی می‌کنم و ۶ ماه دیگر را در کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی لاتین مشغول تبلیغ دین اسلام هستم.

این مبلغ مذهبی و فعال بین‌المللی در پاسخ به سوالی در خصوص شبهه تقابل علم و دین در دنیای امروز گفت: تاریخ کلیسای مسیحی کاتولیک در خصوص تقابل دین و علم بسیار ناشایست است و سالیان زیادی، دانشمندان را به قتل می‌رساندند.

اسعد ادامه داد: در واقع مفهوم دین در مسیحیت یک مفهوم صرفا تعبدی است که نه با عقل زیاد سر و کار دارد و نه با علم و همین امر باعث تناقضات بسیاری در مسیحیت از جمله مسئله تثلیث شده است.

وی درباره وجود خدا و نحوه ارتباط با او در مسیحیت تصریح کرد: خدا در غرب خدای کلیساست که فقط روزهای یکشنبه در کلیسا وجود دارد، اما خدا باید خدایی باشد که در متن جامعه بتواند کاری انجام دهد.

اسعد درباره نقش فعال دین اسلام در مسائل اجتماعی دین اسلام تصریح کرد: عظمت دین اسلام را در این می‌بینم که وقتی با نصوص اسلامی مواجه می‌شویم می‌بینیم در ابعاد مختلف انسانی و اجتماعی حرف برای گفتن دارد و برای مشکلات بحران‌های اجتماعی راهکار ارائه می‌دهد. در واقع دین اسلام صرفا یک رابطه شخصی میان انسان با خدا نیست.

دومین مهمان این نشست،  مجاهد ثانی، پزشک متخصص مغز و اعصاب از کشور نیجریه بود که در سال ۲۰۱۴ از مذهب اهل تسنن به مذهب شیعه اثنی عشری گرویده است.

ثانی در خصوص نحوه آشنایی با مذهب شیعه با تشریح مناظره خود با شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه گفت: من چندین جلسه با شیخ زکزاکی ملاقات و مناظره داشته ام و چندین موضوع با ایشان صحبت کردم و سوالاتی که شیخ زکزاکی در این مناظرات از من می‌پرسید باعث گرایش بنده به تحقیق درباره مذهب تشیع شد.

وی با معرفی کتاب‌ تالیفی خود درباره شخصیت امیرالمومنین(علیه‌السلام) افزود: بنده قبل از تشرف به مذهب شیعه، کتابی درباره مسائل پزشکی با عنوان روش‌های پیشگیری از انسداد عروق نوشتم و دومین کتاب بعد از شیعه شدنم با عنوان امام علی دانشمند واقعی در سال ۲۰۱۵ منتشر شد.

ثانی درباره موضوع این کتاب خود اظهار داشت: بسیاری از قوانین علوم مختلف مانند قانون اول و دوم نیوتن یا قانون الکتریسته مایکل فارادی یا مسائل پزشکی در کتاب شریف نهج‌البلاغه موجود است و امام علی(علیه‌السلام) در خطبه‌های خود به این قوانین پرداخته است. در این کتاب با مقایسه‌ای بین امام علی(علیه‌السلام) و دانشمندان مطرح دنیا اثبات کردم که امیرالمومنین اولین و بزرگترین دانشمند دنیاست.

این مستبصر اهل نیجریه در پایان با ذکر خاطره‌ای از مشکلات ایجاد شده برای خود پس از شیعه شدن، گفت: یکی از مقالات بنده که برای دانشگاه نوشته بودم باوجود اینکه همه اساتید و داوران، محتوای آن را تحسین و تایید کردند، پس از داوری صرفا به دلیل اینکه در قسمت منابع از نهج‌البلاغه نام برده بودم، برای انتشار تایید نشد.

این نشست فرهنگی با همخوانی دعای سلامتی امام زمان(عج) توسط حاضرین و مهمانان به پایان رسید. کلاس‌های آموزشی و برنامه‌های فرهنگی حوزه علوم میان‌رشته‌ای دانشگاه علوم پزشکی قم، روزهای پنجشنبه در دانشکده بهداشت برگزار می‌شود.

برچسب‌ها مقام معظم رهبری حزب الله لبنان مسیحیت امام علی شیخ ابراهیم زکزاکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مقام معظم رهبری حزب الله لبنان مسیحیت مقام معظم رهبری حزب الله لبنان مسیحیت امام علی شیخ ابراهیم زکزاکی دین اسلام امام علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۴۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب، مسیر مصلحت جامعه

  حجاب یکی از آن عوامل و رفتارهایی است که نقش مهمی در پیشبرد اهداف جامعه اسلامی ایفا می‌کند. در واقع وقتی قرار است در محتوای یک جامعه عفت و پاکدامنی مطرح باشد آن وقت مسأله پوشش یک زن مسلمان مفهوم عمیقی به خود می‌گیرد و تبدیل به قانون می‌شود که طبق فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، حجاب یک حکم شرعی و قانونی است و عمل به آن بر همگان، مسلم و واجب است. دین اسلام، پوشش را یکی از بهترین عوامل حفاظت زنان و حفظ سلامت اجتماعی می‌داند و در واقع حجاب، لباس مشارکت اجتماعی و آزادی زنان در جامعه است و چون زن بدحجاب، هرگز نمی‌تواند جلوی نگاه‌های آلوده و هوس‌انگیز مردان را بگیرد، اسلام از زنان خواسته که با رعایت پوشش اسلامی ازچشم‌چرانی مردان جلوگیری وازحقوق فردی و اجتماعی‌شان محافظت کنند. امین کشوری، کارشناس عفاف و حجاب به جام‌جم می‌گوید:«حجابی که اسلام راجع به آن حرف می‌زند و در آیات قرآن به آن اشاره شده است به مصلحت مردم وهمین خانواده‌هاست.همان دختران جوانی که می‌خواهند همسران‌شان راحفظ کنندو پسرانی که می‌خواهند زن محبوب‌شان راازدست ندهند،بدون حفظ حجاب ورعایت حدوحدود آن این خواسته‌های‌شان‌عملی نمی‌شود.»
     
تضاد آموزه‌های غربی با ارزش‌های اسلامی
درجوامع غربی برای این‌که از زن، موجودی به وجود بیاورند که موردنظر خودشان و اهداف سودجویانه‌شان باشد، نیازدائم به مد دارند تا با درست کردن آن، چشم‌ها، دل‌ها و ذهن‌ها را به همین جذابیت‌های ظاهری و کوته‌بینانه مشغول کنند. اما فردی که به این ظواهر وسوسه‌انگیز مشغول شودمجالی برای رسیدن به ارزش‌های واقعی واخلاقی خواهدداشت؟امین کشوری می‌گوید: «آموزه‌های غربی به زنان می‌آموزد که همه ارزش‌های آنها در «تن» خلاصه شده‌ و اگر توانست اندام، ظرافت‌ها و زیبایی‌هایش را به بهترین شکل ممکن برای افراد جامعه به نمایش بگذارد، می‌تواند ایفای نقش کند. اما این نگاه، مقابل ارزش‌های دینی و اسلامی است. اسلام می‌گوید: نقش اصلی زن در جایگاه همسری و مادری است و با حفظ این موقعیت‌ها و رعایت حجاب که برایش امنیت می‌آورد می‌تواند در عرصه اجتماع ظاهر شود و به فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی یا حتی اقتصادی نیز بپردازد». البته اسلام هرگز نخواسته مرد از زن بهره‌کشی اقتصادی کند،بلکه سخت با آن مبارزه می‌کند و ازنظر اسلامی، استقلال اقتصادی زن، امری مسلم و متعلق به خود اوست. 

بالا رفتن سطح استانداردهای جنسی 
درجوامع غربی، دردسترس بودن زنان بی‌حجاب ورفتارهای غیرطبیعی آنان سبب شده که مردان به تدریج ازآنها رویگردان و حتی متنفر شوند.در واقع دیدن سطح بالایی از بی بندوباری و جذابیت‌های زنان برای مردان به عادت تبدیل شده، چون مردان روزانه با تعداد زیادی از زنان بی حجاب رو‌به‌رو می‌شوند و این تقاضای روحی،روانی و جنسی آنها را بالامی‌برد وطالب سطح جدید، متنوع و بی‌بندوبارتر ازوضعیت موجودشان می‌شوند. این موضوع باعث شده تا مردان برای ارضای غریزه جنسی خود به همجنسان خود روی آورند. سردی و بی‌مهری مردان نیز سبب شده تا زنان نیزبه همجنسان خودروی آورندکه همجنس بازی یکی ازمشکلاتی است که تمدن غرب با آن دست و پنجه نرم می‌کند، اما در اسلام همه نیازها و تامین آنها باید در مسیر تعالی و سعادتمندی انسان باشد نه این که همه فکر وذکر افرادبرای تامین نیازهای جنسی که به صورت عطش جنسی درآمده،صرف شود.به گفته کشوری، آزادی‌های جنسی نامشروع، موجب شده پیمان اخلاقی و زناشویی همسران و به عبارتی بنیان خانواده از بین برود و سبب به وجود آمدن پیامدهای ناگواری مانند سقط جنین، بچه‌های نامشروع، خشونت و تجاوز به زنان، خروج از مرز اعتدال در پرداختن به نیازهای جنسی و... شود. کم شدن و سیر نزولی جمعیت نیز یکی دیگر ازمعضلات چنین جوامعی است و هنگامی اتفاق می‌افتد که نسل موجود به دلایل تمایل نداشتن به تشکیل خانواده و فرزنداوری و ترویج روابط نامشروع جنسی و...تمایلی به تولید نسل جدید نداشته باشد. در این‌گونه جوامع تعداد سالمندان و سالخوردگان نسبت به درصد کودکان و نوجوانان بیشتر می‌شود.

دیگر خبرها

  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • جلد ششم کتاب «عنوان بصری» منتشر شد
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • حمله روزنامه جوان به تعطیلی شنبه
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • حمله روزنامه جوان به مدافعان تعطیلی شنبه
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید