Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد علیرضابیگی روز شنبه در آیین رونمایی و جشن امضای کتاب "پلورالیسم دینی صراط تا صراط های مستقیم" با بیان اینکه عرصه های علوم انسانی باید بیش از پیش در جامعه امروز مورد توجه قرار بگیرد، افزود: با توجه به هجمه های فرهنگی سنگین بیگانگان علیه کشورمان، گسترش و ترویج فعالیت ها در علوم انسانی و اجتماعی بیش از پیش احساس می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه باید قدردان فرهیختگان تمامی رشته ها به خصوص علوم انسانی بود، حمایت از این قشر را ضروری خواند و اظهار داشت: یکی از خصیصه های مهم مردم آذربایجان حمایت از افراد تاثیرگذار با وجود برخی ناکامی ها است که این ویژگی باید در تمامی عرصه بروز و ظهور یابد.

علیرضابیگی ادامه داد: از آنجائی که رشته های علوم انسانی برخلاف رشته های فنی، مهندسی و تجربی پول ساز نیست و مشتری ندارد، لذا فرهیختگان این عرصه باید تجلیل و حمایت شوند.

استاد حوزه و دانشگاه های تبریز نیز در این مراسم ، گفت: جای خوشحالی است که بانویی از آذربایجان وارد این حوزه سخت استدلال و برهان شده است.

میکائیل جمال پور با اشاره به اینکه نگارنده کتاب از اولین دانشجویان گروه فلسفه دانشکاه تبریز بود، افزود: به عنوان استاد راهنما هنگام دفاع به چنین دانش آموختگانی افتخار می کنم و باید گفت ایشان به یک شبهه مهم در کتابش پاسخ داده اند و خوشحالیم که این موضوع به سرنوشت  سایر پایان نامه های دانشگاهی  دچار نشده است.

اسبلی، نویسنده این کتاب نیز درباره تالیف خود، گفت: از جنبه های نوآوری این پژوهش آن است که علاوه بر بررسی آرای اندیشمندان، آن را با آرای آیت الله جوادی آملی تطبیق داده و زندگی مسالمت آمیز و صلح را بررسی کرده ام تا به یک حقیقت معرفت شناسی در دین نائل شوم. 

وی افزود: در این کتاب به جنبه های ناکاویده پلورالیست پرداخته و به تکمیل و تنقیح پاسخ های ناکامل اهتمام شده است.

به گزارش ایرنا، کتاب «پلورالیسم دینی صراط تا صراط های مستقیم»، اثر پریناز اسبلی در ۱۴۴ صفحه با تیراژ یکهزار جلد توسط انتشارات ندای کارآفرین نشر شده است.

برچسب‌ها احمد علیرضا بیگی تبریز علوم انسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: احمد علیرضا بیگی تبریز علوم انسانی احمد علیرضا بیگی تبریز علوم انسانی علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۴۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید روسیه و چین برآتش‌بس کامل وارسال فوری کمک‌های انسانی به غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایندگان دائم روسیه و چین روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد بار دیگر بر لزوم آتش بس در نوار غزه برای ارسال کمک‌های انسانی به آوارگان تاکید کردند.

پایگاه خبری روسیا الیوم گزارش داد که «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در شورای امنیت اعلام کرد که آتش‌بس کامل در نوار غزه، پیش‌نیاز ورود ایمن کمک‌های انسانی به این باریکه است.

نبنزیا در این نشست طی بیانیه‌ای گفت: «در حالی‌که عملیات نظامی اسرائیل با حمایت آمریکا که بیش از نیم سال است که در باریکه غزه ادامه دارد، امر کمک رسانی به ساکنان باریکه غیر ممکن است و از تکرار لزوم این سخنان دیگر ناتوان و خسته‌ایم و این مسئله‌ای آشکار است.»

از سوی دیگر، «دای بینگ» نماینده چین در این نشست نیز تاکید کرد: «شاهد گسترش گرسنگی و قحطی در غزه هستیم و ادامه این جنگ هیچ توجیهی ندارد».

کد خبر 6088242

دیگر خبرها

  • تاکید روسیه و چین برآتش‌بس کامل وارسال فوری کمک‌های انسانی به غزه
  • ضرورت حفظ روابط دوستانه در بین فرهیختگان و دانشگاهیان
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت
  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری
  • حاجی دلیگانی، نماینده مجلس: طرح نوری که در فراجا در حال اجراست، مناسب است و از آن حمایت می کنیم
  • نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم
  • مطالبه رهبر انقلاب از نشر کودک و نوجوان نیازمند شتاب بیشتر است / امروز دیگر خریدن کتاب ترسناک نیست
  • عضو هیئت‌علمی واحد علوم و تحقیقات، نشان ملی قانون را دریافت کرد
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند