Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@04:20:08 GMT

(تصاویر) ماجرای مخفی شدن اینشتین از دست هیتلر

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۴۷۹۷

(تصاویر) ماجرای مخفی شدن اینشتین از دست هیتلر

اینشتین در طول جنگ جهانی اول پس از فرار از دست نازی‌ها سه هفته به شکل مخفیانه در یک کلبه چوبی زندگی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از bbc، کتاب جدید منتشر شده در بریتانیا نشان می‌دهد که آلبرت اینشتین پس از فرار از دست هیتلر و قبل از رفتن به سمت ایالات متحده در یک کلبه چوبی محافظت شده و در مکانی دورافتاده در انگلستان پنهان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینشتین در سال ۱۹۳۳ پس از فرار از دست نازی‌ها به دلیل تعقیب یهودیان بریتانیایی در طول جنگ جهانی اول، پناهگاه امنی را در روگتون هیث، نزدیک کرومر نورفولک در شرق انگلستان پیدا کرد و مدت سه هفته به شکل مخفیانه در آن کلبه چوبی زندگی کرد.

استوارت مک‌کلارن نویسنده این کتاب جدید فاش کرده که اینشتین پناهنده شده است. مک کلارن اضافه کرد که در سال ۱۹۳۳ هیتلر در آلمان به قدرت رسید، کشوری که اینشتین در آن متولد شد. بنابراین، زندگی در آلمان برای او بسیار خطرناک بود و باید مکان دیگری برای زندگی پیدا می‌کرد.

کلبه چوبی متعلق به چه کسی بود؟

در واقع اینشتین این مدت در کلبه چوبی نماینده محافظه‌کار مجلس انگلستان به نام لاکر لمپسو که محل زندگی او و خانواده‌اش در تابستان بود، حضور داشت.

اما اعتقاد بر این است که ماندن در خانه مشرف به دریا آن هم پس از تهدید به مرگ شدن برای این فیزیکدان مشهور خطرناک بود و شهروندان محلی مسلح از خانه محافظت می‌کردند.

اینشتین در این کلبه به کار خود ادامه داد و بعدا هنرمندی به نام جیکوب اپشتاین برای ساخت مجسمه معروف خود به آنجا رفت.

همچنین اطلاعات کتاب نشان می‌دهد که اینشتین در این پناهگاه تجملات زیادی از جمله پیانو و ویولن داشته است. برای این نابغه دنیا خدمتکار و آشپزی برای تهیه غذا و یک گرامافون آوردند و همچنین گله‌ای از بز‌ها برای تهیه شیر که البته اینشتین آن را به شیر گاو ترجیح داد.

این دانشمند بزرگ و برنده جایزه نوبل در سال ۱۹۲۱ پس از اقامت در آن اردوگاه مخفی به ایالات متحده رفت و با درخواست پناهندگی تا پایان عمرش در آنجا زندگی کرد. در سال ۲۰۰۵، از پلاک یادبود اقامت اینشتین در نورفولک، رونمایی شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: اینشتین هیتلر کلبه چوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۴۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) کشف ۱۱۱۸ عتیقه و چند مومیایی در یک خانه

یک شهروند مصری در حال جمع آوری تابوت و مومیایی در محل سکونت خود در اسیوط با هدف تجارت آن‌ها دستگیر شد.

به گزارش عصرایران به نقل از اسپوتنیک؛ افسران وزارت کشور مصر شهروندی را دستگیر کردند که ۱۱۱۸ عتیقه را به منظور تجارت آن‌ها نگهداری می‌کرد، و از برجسته‌ترین اقلام ضبط شده: یک مدل تابوت با یک مومیایی در داخل آن، دو تابوت چوبی حاوی دو مومیایی با نوشته‌ها و کتیبه‌های فرعونی، تابوت با دو قسمت ناتمام ساخته شده از آلاباستر، و دو مجسمه چوبی با حکاکی و طراحی، تعدادی نقاشی روی سنگ و اشکال مختلف هستند.

 

 

tags # مصر باستان سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • (عکس) کشف ۱۱۱۸ عتیقه و چند مومیایی در یک خانه
  • (عکس) کشف ۱۱۱۸ عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی در مصر
  • مصر/ کشف 1118 عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی
  • اتفاق باورنکردنی که باعث شد مورایس مسلمان شود | او گفت می‌خواهم مسلمان شوم، باید از کجا شروع کنم؟ | ماجرای مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی
  • ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس چه بود؟
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس؛ ازدواج با دختر ایرانی
  • ویژگی مخفی در آیفون شما؛ از این ویدیوها خبر دارید؟
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • ۱۱ آلاینده بیماری زای مخفی در خانه