Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: اجرای طرح پایدارسازی تولیدات روستایی جایگاه اقتصادی روستا را احیا می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، فاطمه محمدبیگی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه صندوق‌های قرض‌الحسنه و تعاونی‌های اشتغال‌زای بسیج سازندگی در روستای آقابابای شهرستان قزوین اظهار داشت: با توجه به ایجاد فاصله طبقاتی بین روستاها و شهرها باید توسعه روستاها را جدی بگیریم تا شاهد برقرار شدن دوباره مهاجرت معکوس از شهر به روستا باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزایش مهاجرت معکوس را یکی از برنامه‌های دولت و مجلس دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه اجرای طرح پایدارسازی تولیدات روستایی جایگاه اقتصادی روستا را احیا می‌کند، بنابراین اجرای این طرح جزو برنامه‌های مهم نظام جمهوری اسلامی ایران است تا روستاها دوباره به کانون اصلی تولید و اشتغال در کشور تبدیل شوند.

محمدبیگی ادامه داد: روستاها باید خیلی‌بیشتر از سالیان قبل در توسعه کشور نقش ایفا کنند و به همین خاطر امیدواریم با اجرای موفقیت‌آمیز طرح پایدارسازی تولیدات به تحقق این مهم نائل شویم.

لزوم مهارت‌آموزی برای اجرای موفق طرح پایدارسازی تولیدات روستایی

نایب‌رئیس دوم کمیسیون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس در بخش دیگری از سخنانش اجرای موفق طرح پایدارسازی تولیدات روستایی را در گرو اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی دانست و گفت: در این زمینه از سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای توقع مشارکت بیشتری داریم و در استان‌ها هم باید مدیران استانی از اجرای طرح یادشده حمایت کنند.

محمدبیگی در ادامه با بیان اینکه جوانان قزوینی پر از ایده و خلاقیت هستند، افزود: بنابراین برای اجرای طرح‌های بزرگ اقتصادی باید روی پشتیبانی و حمایت مردم قزوین حساب ویژه‌ای باز کنیم؛ چرا که ظرفیت اجرای طرح‌های ملی را در استان داریم.

بنیاد برکت به دنبال مهاجرت معکوس روستاییان باشدتعاون روستایی به دنبال الگودادن به بخش‌های کشاورزی استرئیس سازمان بسیج سازندگی: 150 تعاونی اشتغال‌زایی در کل کشور راه‌اندازی شد ‌

وی ادامه داد: اگر هم‌افزایی و هماهنگی بین بسیج سازندگی و سایر دستگاه‌های اقتصادی استان برقرار شود، می‌توانیم اشتغال‌زایی برای محرومان را به بهترین شکل ممکن اجرا کنیم و به الگوی شاخصی در این حوزه تبدیل شویم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس استانداری قزوین زندگی روستایی بسیج سازندگی مجلس استانداری قزوین زندگی روستایی بسیج سازندگی اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۴۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید

معاون وزیر اقتصاد گفت: قانون تامین مالی تولید برای کاهش اتکا بر تسهیلات بانکی، مجموعه‌ای از روش‌ها و ابزار‌های جدید را معرفی می‌کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سید علی روحانی با مطرح گردن  سابقه تدوین و ابلاغ قانون تامین مالی تولید و زیرساختها  گفت:    از اوایل مجلس فعلی تعدادی از نمایندگان  به طور خاص در کمیسیون جهش تولید دغدغه رفع موانع تامین مالی، در حوزه‌های مختلف چه در حوزه بازار سرمایه، بحث مشوق‌های مالیاتی ،سرمایه‌گذاری‌های خارجی در بخش‌های مختلف و یا حتی خلا نهاد‌های مالی را داشتند.

وی افزود، این دغدغه‌های پراکنده و موضوعات پراکنده از ابتدا در کمیسیون مطرح می‌شد و با دستگاه‌های متولیش جلساتی برگزار می‌شد. این  روند تدریجا منتهی شد به یک قانونی که مجموعه‌ای از احکام برای رفع موانع انواع مختلف تامین مالی درش گنجانده شده است.

در بازار سرمایه مجموعه‌ای از موانع داشتیم ،  یک سری مالیات‌هایی داشتیم که مخل کارکرد بعضی از نهاد‌های بازار سرمایه بود یا مثلاً خلا یک سری نهاد‌هایی را داشتیم در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی اینکه در واقع آژانس‌ها و یا کارگزاری‌هایی بتوانند بیایند و مثلاً معرفی کنند سرمایه‌گذاری را یا دستگاه‌ها تعیین تکلیف شوند.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد گفت:  در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی و تامین مالی دولت، مشارکت بانک‌ها و صندوق توسعه ملی در توسعه زیرساخت‌های داخل کشور خوب اینها اجزای مختلفی بود که کنار همدیگر گذاشته شد و به واسطه این قانون، مجموعه‌ای از خلا هایی که در حوزه تامین مالی در نظام تامین مالی  داریم را  می‌تواند مرتفع کند.

به گفته روحانی، بانک‌ها که یک نهاد تامین مالی اقتصاد کشور هستند معمولاً وثیقه‌های مشخصی را اصطلاحا می‌پذیرند برای اعطای تسهیلات منتها بسیاری از صاحبان ایده و کارآفرینان اساساً دسترسی به این وثیقه‌های ملکی که مدنظر بانک باشد ندارند ولی ایده‌های خلاقانه دارند می‌توانند کارآفرینی کنند ما نیاز به نهاد‌های واسطی داشتیم که اینها بتوانند اولاً تشخیص بدهند صلاحیت افراد را که آیا این ایده ایده درستی است آیا منتج به سودآوری می‌تواند بشود یا نه، بعد بتواند دارایی‌هایی غیر از آنچه که مد نظر بانک است اینها را وثیقه بتوانند بپذیرند و ضمانت نامه‌هایی صادر کنند که آن ضمانت‌نامه‌ها را بانک بپذیرد در واقع یک نهاد‌های تخصصی که واسط بین فعالین اقتصادی و بانک‌ها بشوند و بتوانند زبان این دوتا را به همدیگر ترجمه بکنند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • حمایت از کارآفرینان و بخش خصوصی برای تحقق جهش تولید
  • اجرای «سند تحول بنیادین» اولویت آموزش و پرورش باشد
  • حمایت از کارآفرینان و بخش خصوصی استان برای تحقق جهش تولید
  • با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت فولاد کشور آشنا شوید
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • طرح ملی جهاد آبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی
  • طرح ملی جهادآبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی