Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جواد تاجیک از روایان دفاع مقدس با حضور در هیئت هفتگی جامعه علمیه امیرالمومنین علیه السلام به روایت‌گری این نبرد نابرابر پرداخت.

تاجیک در این مراسم ضمن یادآوری شباهت‌های فرهنگ دفاع مقدس و جنگ سوریه گفت: حاج قاسم سلیمانی پرچمدار این فرهنگ دفاع مقدس در جنگ سوریه بود. یک بار شخصی از من پرسید: «چی شد که حاج قاسم این‌طوری بود؟» گفتم: «من یک بار به صورت اتفاقی ایشان را در فرودگاه مهرآباد دیدم و از خود حاج قاسم سلیمانی این سوال را پرسیدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان جواب دادند: من روزی نیست که به شهدا توسل نکنم و روزی نیست که یاد شهدا در دل من زنده نشود! گفتم بیشتر با کدام شهید مأنوس هستید؟ گفت: شهید حاج قاسم میرحسینی… هر جا گره به کارم می‌افتد به حاج قاسم میرحسینی توسل می‌کنم.»

این راوی دفاع مقدس با یادآوری خاطراتی از جنگ سوریه ادامه داد: دوستان ما در تفحص شهدا، سال ۹۲ در طلائیه در کنار پیکر یکی از شهدا، یک قمقمه پر از آب پیدا کردند. آب این قمقمه بعد از سی سال، نه گندیده بود، نه بو گرفته بود، نه لجن بسته بود. مدیر وقت حوزه‌های علمیه آیت الله مقتدایی به معراج شهدای اهواز آمده بودند. این قمقمه را که به ایشان نشان دادیم گفتند: این یک نشانه است. که هر چیزی که کنار شهدا باشد هیچ وقت نمیگندد. آدمی که با شهید باشد بوی تعفن نمی‌گیرد. و حاج قاسم اینطور بود. همواره یاد شهدا بود. به یا شهدا اشک می‌ریخت. یاد شهدا را در همه جا زنده می‌کرد.

در ادامه برادر امیرحسین داوودی با ذکر مصائب اهل بیت عصمت و طهارت محفل را نورانی کرد.

کد خبر 5361504

منبع: مهر

کلیدواژه: دفاع مقدس قاسم سلیمانی حوزه های علمیه حرم حضرت زینب سوریه آیت الله مقتدایی فرودگاه مهرآباد جنگ سوریه شهدای مدافع حرم مدافعان حرم حضرت زینب قرآن قرآن کریم فعالیت های قرآنی انقلاب اسلامی ایران حوزه علمیه سازمان تبلیغات اسلامی نشست علمی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور شیعه بسیج هفته بسیج آیت الله خامنه ای زنان هندوستان دفاع مقدس حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۴۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ محمدحسین فولادی امروز با بیان اینکه پیکر پاک شهید محمدشفیع فیضی‌زاده از شهدای جاویدالاثر استان ایلام پس از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد، گفت: پیکر پاک شهید والامقام در آن سوی مرز مهران و در مناطق عملیاتی زرباطیه عراق تفحص شده است.

بیشتر بخوانید: پیکر ۵ شهید دوران دفاع مقدس در فکه کشف شد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام افزود: این شهید در عملیات والفجر۳، سال ۱۳۶۲ به شهادت رسیده است.

فولادی با اشاره به اینکه پیکر این شهید بزرگوار در پی تفحص‌های انجام گرفته در منطقه کشف شد و برای تعیین هویت به معراج شهدای تهران انتقال یافت، تصریح کرد: "دی. ان. ای" و آزمایش‌های ژنتیکی و هویتی بستگان نزدیک همه شهدای گمنام استان ایلام استخراج و ذخیره سازی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مراسم تشییع پیکر این شهید گرانقدر متعاقبا از طریق‌ رسانه‌ها اعلام می شود، گفت: این شهید دوران هشت سال دفاع مقدس، سال ۱۳۲۷ در روستای "چشمه پهن" بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد.

فولادی با تاکید بر اینکه پیش از این ایلام دارای ۶۹ شهید جاویدالاثر بود، افزود: شهیدان مرادحاصلی، زرگوش، محمدیان، چناری و غیوری زاده نیز از شهدای گمنامی بودند که پیکر پاک آنان تفحص و شناسایی شد.

در سال ۱۴۰۰ هویت ۲ نفر از شهدای گمنام مدفون در استان ایلام شامل شهید "سیدابوالفضل حسنی" ساکن استان تهران و مدفون در شهرستان بدره و شهید "قاسم شاه ولدی" از استان مرکزی و مدفون در دانشگاه آزاد ایلام نیز شناسایی شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228914 برچسب‌ها ایثار وشهادت

دیگر خبرها

  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • تشییع و خاکسپاری پیکر ۲۰ شهید دفاع مقدس در ۹ استان‌
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق
  • ورود پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به اهواز
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد