Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌محمد زنگانه روز شنبه در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: اجرای آزمایشی این طرح در چند استان از جمله قزوین منجر به نتایج مطلوبی در مدیریت این ویروس شده که انجام آن در گلستان می تواند تا حد زیادی از نگرانی گسترش سویه جدید کرونا کم کند.

طرح جامع مدیریت هوشمند کرونا که از آن به عنوان فاصله گذاری یا قرنطینه هوشمند نیز نام برده می شود از مدتی قبل در دستور کار ستاد ملی مقابله و پیشگیری از کرونا قرار گرفت و اجرای آزمایشی آن در چند استان از جمله قزوین آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گلستان همچنین خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت فضای مجازی برای جریان سازی رسانه ای در ترغیب مردم به رعایت شیوه‌نامه ها و تزریق واکسن با تولیداتی مانند پادکست، موشن گرافیک، گزارش، فیلم و خبر شد.

زنگانه همچنین بر ضرورت تزریق دُز سوم واکسن کرونا تاکید کرد و گفت که برای تزریق مطلوب این دُز، شاخص‌های مرتبط با افراد و جمعیت هدف به صورت مستمر رصد خواهد شد.

وی از کاهش سطح رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شهرستان های گلستان و عادی انگاری مردم نسبت به ویروس کرونا گلایه کرد و خواستار اجرای طرح های مرتبط با آگاه سازی و اطلاع رسانی برای مردم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم در این جلسه گفت: بر اساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت از امروز شنبه کردکوی، بندرگز، ترکمن، گمیشان، آق‌قلا، مینودشت، کلاله، رامیان، گالیکش، گنبدکاووس، مراوه‌تپه، گرگان و علی‌آباد در وضعیت آبی و آزادشهر در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار گرفتند.

عبدالرضا فاضل اظهار داشت: تاکنون ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۲۶۵ دُز واکسن کرونا در گلستان تزریق شده که از این تعداد بیش از یک میلیون و ۲۶۵ دُز مربوط به نوبت اول،  ۹۷۷ هزار و ۷۴۰ دُز برای نوبت دوم و ۳ هزار و ۳۶۰ دُز برای نوبت سوم بود.

به گفته وی تاکنون ۸۶ درصد از جمعیت گلستان دُز اول و ۶۶ درصد هم دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

وی به روند کاهشی شیوع کرونا در گلستان اشاره کرد و گفت: اکنون  ۱۹۵ مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد حال ۱۶ نفر وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در هفته گذشته یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا در استان جان خود را از دست داد.

وی به نگرانی از ورود سویه جدید کرونا از آفریقا اشاره کرد و گفت: علت اصلی جهش کرونا در یکی از کشورهای آفریقا، پوشش اندک جمعیت واکسینه شده بود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان هم در این جلسه گفت: تاکنون بیش از ۹۴ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ ساله استان هر ۲ دُز و ۶۵ درصد نیز دُز اول واکسن کرونا را تزریق کردند.

احسان گوهری‌راد بیان کرد: گلستان ۱۵۳ هزار و ۸۲۰ دانش آموز ۱۲ تا ۱۷ ساله دارد که تاکنون به ۱۴۲ هزار و ۹۰۰ نفر آنان واکسن کرونا تزریق شده است.

وی با اشاره به بازگشایی ۹۴ درصد مدارس گلستان گفت که تاکنون ۹۸ درصد مدارس ابتدایی، ۹۷ درصد متوسطه اول، ۹۹ درصد متوسطه دوم و ۹۳ درصد هنرستان های استان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بازگشایی شدند.

بر اساس جدیدترین اطلاعیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اکنون ۲۲ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۷ شهر در وضعیت زرد و ۲۱۹ شهر کشور در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا استانداری گلستان گرگان کرونا گلستان ستاد ملی مقابله با کرونا فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا استانداری گلستان کرونا ویروس کرونا استانداری گلستان گرگان کرونا گلستان ستاد ملی مقابله با کرونا فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۵۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • ۴۲ درصد سد‌های استان گلستان آبگیری شد
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است