Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@14:47:08 GMT

ائمه جمعه باید زمان شناس باشند

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۵۴۰۵

ائمه جمعه باید زمان شناس باشند

ایسنا/قم آیت‌ الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: امروز در دنیایی واقع شده ایم که باید ائمه جمعه زمان شناس باشند و مسائل و حقایق عصر ما یعنی مسائل  آخرالزمان را خوب تحلیل کنند و به گوش مردم برسانند.

این مرجع تقلید در دیدار رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، با بیان اهمیت نماز جمعه در اسلام، بیان کرد: تقویت جایگاه نماز جمعه امروز بسیار ضروری است و از آنجا که این جایگاه واسطه بین مردم و نظام است باید حقایق طبق موازین شرعی در آن تبین شود و تخریب و یا تضعیف آن مصلحت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تجلیل از خدمات صورت گرفته در دوران مسئولیت حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خطاب به ایشان گفت: الحمدلله جنابعالی فردی موفق و دارای شایستگی های زیادی می‌باشید و ما از برنامه‌هایی که گزارش داده‌اید و از نهاد نماز جمعه حمایت می‌کنیم.

این مرجع تقلید نماز جمعه را واسطه بین مردم و نظام دانست و تاکید کرد: باید در نماز جمعه مسائل برای مردم تبین و تحلیل شود، از این رو باید مطالبی دقیق و همراه با مطالعه عمیق و جامعیت فراوان و در نظر گرفتن همه ابعاد، مطالب دارای محتویات به روز و کامل و جامع دراختیار ائمه جمعه قرار بگیرد.

وی تفسیر قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را از منابع عالی برای بهره‌مندی در خطبه‌های نماز جمعه نام برد و بیان داشت: باید مراقب دشمنان اسلام و انقلاب باشیم که پیامبر اکرم (ص) عامل مشکلات در میان مسلمین را اختلاف و  راه نجات را وحدت بیان فرموده‌اند.

پیش از سخنان آیت الله نوری همدانی، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری؛ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گزارش جامعی از نهاد ائمه جمعه بیان کرد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری نماز جمعه ائمه جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۵۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محرم مصوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بردسکن که با حضور اقشار مختلف مردم و معلمین این شهرستان در مصلای نماز جمعه برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان همواره در تلاش هستند تا بین امام و امت جدایی بیندازند.

امام جمعه موقت بردسکن افزود: خداوند توصیه می‌کند که اطاعت از رسول، اطاعت از خدا است و دشمن منافعش در بصیرت و ولایت مداری مردم به خطر می‌افتد.

وی با بیان اینکه ملت ما بیدار و ولایت مدار است گفت: مردم ما عاشق دین مبین اسلام هستند و دشمن نیز از ولایت پذیری ما هراس دارد.

مصوری ضمن تسلیت شهادت امام صادق (ع) بیان کرد: معتقدیم وعده خدا صادق است و جوانان ما امیدوار باشند که نابودی اسرائیل نزدیک است.

امام جمعه موقت بردسکن ۱۹ اردیبهشت روز هلال احمر را به این قشر زحمت کش تبریک گفت و افزود: مسؤولان بالادستی نگاه ویژه‌ای به هلال احمر بردسکن داشته باشند و با توجه به وسعت وسیع این شهرستان وجود تجهیزات هلال احمر امری واجب است.

گفتنی است؛ به مناسبت هفته بزرگداشت معلم علی اکبر چراغیان، رئیس آموزش و پرورش شهرستان بردسکن در جمع نمازگزاران به ایراد سخن پرداخت و گزارشی از عملکرد این اداره به حاضرین ارائه داد.

کد خبر 6095747

دیگر خبرها

  • گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان
  • نماز جمعه شهرستان‌ها
  • تشییع پیکر شهید «فرزین بلیان» در کرمانشاه + تصاویر
  • شاهنامه خوانی علم‌الهدی در نماز جمعه درباره حجاب: منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب
  • دشمن در جنگ اقتصادی با مقاومت مردم نتوانسته کاری از پیش ببرد
  • دلیل استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • واکنش ائمه جمعه به برخورد مقامات غربی با تجمع دانشجویان
  • دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است