Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، محمد سعید کنعانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج گفت: در مراسم اختتامیه این مسابقه محمدآرمند آبدارزاده، نیما معزی و پدرام اسلام پناه از دبیرستان شهید بهشتی ۲ موفق به کسب رتبه اول کشور و بیتا زندسلیمی از دبیرستان فرزانگان ۲ نیز موفق به کسب رتبه سوم کشور شد.

کنعانی ادامه داد: از مجموع شرکت کنندگان در چهارمین مسابقه ملی توانمند، ۴۲ نفر به مرحله سوم (مرحله نهایی) راه یافته‌اند که در گروه‌های سه نفره و در دو محور عمومی و تخصصی به رقابت پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امتیاز هر بخش مسابقه توسط داوران مشخص و در نهایت تیم‌هایی که بیشترین امتیاز را کسب کردند به عنوان برنده معرفی و با اهدای جوایزی از آن‌ها تقدیر به عمل آمد.

او افزود: دانش آموزان منتخب ناحیه دو سنندج که در بخش تخصصی، به مرحله نهایی راه یافته بودند، بعد از پاسخ به سوالات تخصصی، به ساخت کپسول نانودارو و سطوح آبگریز پرداخته، ضمن اینکه الیاف نانویی که از قبل ساخته‌بودند نیز مورد بررسی میزان استحکام قرار گرفت.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج این موفقیت ارزشمند به فرهیختگان جوان و خانواده معزز ایشان، جامعه فرهنگیان، مدیریت، مدرسان، عوامل ساعی پژوهش سرای دانش آموزی، مدیران مدارس شهیدبهشتی دو، و فرزانگان را تبریک گفت.

شایان ذکر است، ثبت نام این دوره از مسابقه توانمند زمستان سال ۱۳۹۹ در سایت باشگاه نانو انجام شد و اولین مرحله آن، در قالب انجام پنج فعالیت عملی توسط دانش‌آموزان برگزار گردید. در این مرحله، فعالیت‌ها به نحوی طراحی شد که شرکت کنندگان بتوانند با حداقل امکانات با مفاهیم جالب و جدید علمی شوند. پس از داوری فعالیت‌های انجام شده در مرحله اول، دانش‌آموزان بیستم تیرماه سال جاری، در آزمون اینترنتی به صورت برخط به رقابت پرداختند و رتبه شرکت کنندگان، بر اساس مجموع امتیاز مرحله اول (۶۰% نمره) و آزمون مرحله دوم (۴۰% نمره) تعیین شد و در نهایت ۴۲ نفر به مرحله پایانی رسیدند.

مرحله پایانی و هیجان‌انگیز مسابقات ملی توانمند چهارم و پنجم آذرماه به صورت حضوری در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، در تهران برگزار شد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسابقات آموزش و پرورش کسب مقام دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۵۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»

در راستای برنامه «آزمایش‌های فناوری نانو برای همه» مسابقه ای با عنوان « سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو» برگزار می شود که علاقه مندان می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان شبکه آزمایشگاهی توانا و دبیران دانش‌آموخته‌ رشته‌های مرتبط با علوم و فناوری نانو مانند زیست، شیمی و فیزیک می‌توانند با انجام آزمایش «سنتز سبز نانوذرات به کمک عصاره لیمو» در بیست و دومین مسابقه ماهر شرکت کرده و برنده گرنت آموزشی به ارزش 10 میلیون ریال شوند.

این مسابقه در راستای برنامه «آزمایش‌های فناوری نانو برای همه» طراحی شده است. علاقمندان تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند فیلم آموزشی بر مبنای محتوای آزمایش مورد نظر بسازند و به شماره ۰۹۲۱۹۵۶۳۷۳۱ در پیام‌رسان شاد ارسال نمایند.

فیلم آموزشی با فرمت MP4 که حداقل و حداکثر زمان آن به ترتیب ۴ و ۸ دقیقه  تهیه شود. داوران پس از بررسی آثار دریافت شده براساس موارد زیر به آن‌ها امتیاز داده و فیلمی که بیش‌ترین امتیاز را کسب کند به عنوان فیلم برنده انتخاب می‌شود.

انجام آزمایش:
بیان تئوری
بیان مراحل آزمایش
انجام کامل مراحل آزمایش و نمایش آن
نشان‌دادن و بیان نتیجه
پاسخ به سوالات انتهای دستور کار

خلاقیت:
بیان جذاب تئوری و ساده‌سازی آن برای دانش‌آموزان
استفاده از مدل آموزشی و یا فیلم و تصویر مرتبط با آزمایش

صوت و تصویر:
کیفیت صدا و تصویر
استفاده از افکت و جذابیت بصری

سایر نکات:
معرفی کامل خود و مرکز و آزمایش مورد نظر
رعایت بازه مناسب
درج لوگو باشگاه و مرکز در فیلم

آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی می‌توانند با استفاده از حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مواد مورد نیاز را تهیه و با انجام آزمایش در مسابقه شرکت کنند. برای اطلاع از نحوه برخورداری از این حمایت اینجا کلیک کنید.

بنابر اعلام ستاد نانو، به تمامی شرکت‌کنندگان در این مسابقه گواهی شرکت در مسابقه اعطا می‌شود و فیلم آموزشی برگزیده در سایت باشگاه نانو در صفحه «مسابقه ماهر» قرار می‌گیرد.

شرکت در مسابقه ماهر موجب کسب امتیاز ویژه در ارزیابی آزمایشگاه‌های عضو شبکه توانا می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان در سنندج
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • رکورد شکنی ورزشکار کردستانی
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد