Web Analytics Made Easy - Statcounter

 «میرهاشم موسوی» روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود:  شمار زیادی  کارگر ساختمانی وجود دارد که متقاضی دریافت بیمه هستند و در این راستا طرحی در مجلس ارایه شده و چنانچه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مصوب شود جامعه کارگران ساختمانی همه موارد را برای بهره‌مندی از مزایای بیمه در اختیار خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در خصوص شرایط دریافت تسهیلات کرونا از سوی این جامعه هدف نیز گفت: کارگرانی که اسامی آنان در فهرست صنف  کارگری بوده از ظرفیت و مزایای بیمه استفاده کردند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: ۱۳۴ هزار کارفرمای کشور در بخش‌های گردشگری، ورزشی و تالارهای پذیرایی از شرایط استمهال برای پرداخت بیمه در ایام کرونا بهره‌ مند شدند.

موسوی بیان کرد: با توجه به کاهش درآمد در زمان شیوع ویروس کرونا، در بخش کارفرمایان و پیمانکاران نیز فرصت داده شد که برای پرداخت حق بیمه خود از ظرفیت بخشودگی جرایم برخوردار شوند و همچنین از فرصت استمهال سه ماهه به‌منظور پرداخت حق بیمه نیز بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: اساس برنامه مذکورپرداخت حق بیمه‌ها از سوی کارفرمایان درحال پرداخت است.

اعضای فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه) برای بررسی مسایل و مشکلات جامعه کارگری استان مرکزی به اراک سفر کرده و از واحدهای تولیدی آذرآب، آلومینیم ،واگن پارس و هپکو بازدید کردند.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان مرکزی وجود دارد و دیار آفتاب به‌عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی و چهارمین قطب صنعت کشور شناخته شده است.

دیدار با استاندار مرکزی از دیگر برنامه‌های این سفر است.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی اراک استان مرکزی کارگر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی اراک استان مرکزی سازمان تامین اجتماعی اراک استان مرکزی کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۶۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم‌ پرداخت دستمزد و بیمه و نبود امنیت شغلی ظلم به کارگران است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا خسروی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان داراب با اشاره به هفته کار و کارگر با استناد به آیه شریفه «مَن ظَلَمَ اَجیراً اَجرَهُ اَحبَطَ اللهُ عَمَلَهُ وَ حَرَّمَ عَلَیهِ ریحَ الجَنَّة؛ اگر کسی به یک کارگری ظلم بکند، در مورد اجرت او و دستمزد او ظلم بکند، همه اعمال خیر او از بین می‌رود و نابود می‌شود» تصریح کرد: ظلم به کارگر فقط دستمزد ندادن نیست بلکه اقدام نکردن در زمینه بیمه، بهداشت، آموزش، ابتکار، مهارت‌افزایی، سلامت خانوادگی و امنیت شغلی نیز ظلم به کارگران است.

وی با بیان اینکه چهارده هزار شهید جامعه کارگری در واقع چهارده هزار پرچم افتخار و وفاداری در دست کارگران است، تاکید کرد: برجسته شدن ارزش کارگر در جامعه، باعث رونق کار و تولید می‌شود.

امام جمعه داراب در ادامه با اشاره به در پیش بودن بزرگداشت هفته مقام معلم و سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری بیان کرد این دانشمند بزرگ، یکه‌تاز عرصه جهاد علمی و دینی بود و با وجود آنکه حتی برخی آشنایان جاهل و دوستان نادان به سنگ‌اندازی، تهمت و ملامت او پرداختند، این انسان وارسته وظیفه خویش را شناخت و در راه انجام وظیفه، هیچ‌چیز مانعش نشد.

حجت الاسلام خسروی عنوان کرد: شهید مطهری وظیفه خویش را به بهترین شکل انجام داد و با افشای باورهای نادرست و اندیشه‌های منحرف، حقایق ناب را باز گفت و کج‌فکری‌ها و ناروایی‌ها را برنتابید و به راه خود ادامه داد و سرانجام، به فیض بزرگ شهادت رسید.

وی افزود: او متفکری ژرف اندیش، پهلوان مبارزه با التقاط، روحانی متناسب با زمان، مصداق بارز مجاهد فی سبیل الله، نادره زمان ما، معلم بزرگی برای دیروز و امروز و فردای کشور، متفکر دین‌شناسِ مومنِ با اخلاص و پُرکار بود.

خسروی در ادامه گفت: خطی که می‌تواند انقلاب را از نظر فکری حفظ کند، همان خط مطهری یعنی اسلام ناب و بدون التقاط و بدون گرایش به جریان‌های التقاطی و انحرافی است.

وی گفت: مطهری از کسانی بود که در ذهنش شکل کلی انقلاب، هوشمندانه منعکس شده بود و سعی می‌کرد نگذارد اسلام از خط اصیل خود منحرف شود.

کد خبر 6089186

دیگر خبرها

  • عدم‌ پرداخت دستمزد و بیمه و نبود امنیت شغلی ظلم به کارگران است
  • برگزاری ۸۰ میز خدمت تامین اجتماعی استان مرکزی در هفته کار و کارگر
  • تجدید میثاق جامعه کارگری استان با شهیدان
  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان
  • تلاش کارگران برای تولید در کشور «مجاهدانه» است
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • هدف تحریم در تنگنا گذاشتن جمهوری اسلامی است | با جهش تولید، جیب کارگر پر می‌شود