Web Analytics Made Easy - Statcounter

اشرفی‌زاده دبیر دوازدهمین دوره جوایز ایسفا از مهلت ۱۵ روزه تا پایان مهلت ثبت نام در این آکادمی خبر داد و گفت: داوری فیلم‌های کوتاه در این رویداد توسط اعضای آکادمی فیلم کوتاه ایران که متشکل از فعالان سینمای کوتاه ایران است انجام می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی دوازدهمین دوره جوایز ایسفا، مرجان اشرفی‌زاده دبیر دوازدهمین دوره جوایز ایسفا با اشاره به مهلت باقیمانده برای ثبت‌نام در این آکادمی تا 21 آذر1400 گفت: 15 روز تا پایان مهلت ثبت نام در جوایز ایسفا باقیمانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم‌های داستانی و تجربی می‌توانند تا 30 دقیقه داشته باشند و برای اولین بارهم باشد که فرم حضور در جوایز ایسفا را پر می‌کنند.

وی افزود: هیأت انتخاب ایسفا همچنین در دوره دوازدهم در نظر دارد حداکثر 20 فیلم را از میان آثاری که تاکنون به هر دلیلی فرصت حضور در سایر جشنواره‌ها و فستیوال‌ها را نداشته‌اند، ارزیابی و برای شرکت در این دوره دعوت کند.

کارگردان فیلم سینمایی «آبجی» با ارائه یک پیشنهاد به فیلمسازان فیلم کوتاه بیان کرد: پیشنهاد من این است فیلمسازانی که به اصطلاح تور جشنواره‌ای اثر خود را به تازگی آغاز کرده‌اند، برای حضور در دوازدهمین دوره جوایز ایسفا عجله نکنند. زیرا اگر فیلم‌شان مورد تایید هیأت انتخاب قرار نگیرد، فرصت حضور در این آکادمی را برای دوره آینده حتی در صورتی که فیلمشان در جشنواره‌های مورد تأیید ایسفا پذیرفته هم شده باشد، از دست خواهند داد. چراکه از قواعد این رویداد این است که صاحبان آثار تنها یک بار فرصت ثبت درخواست حضور در ایسفا را دارند و فیلم‌های کوتاهی که طی دو سال گذشته در یکی از جشنواره‌های مورد تأیید ایسفا شرکت کرده باشند، می‌توانند متقاضی شرکت در جایزه ایسفا باشند.

وی ادامه داد: اگر فیلمی برای دومین بار متقاضی حضور در ایسفا باشد، در هر مرحله‌ای از فرآیند پیشبرد جایزه که به این تخلف پی برده شود، از مسابقه کنار گذاشته خواهد شد.

اشرفی‌زاده درباره داوری آثار نیز بیان کرد: طی چند روز آینده فراخوان شرکت در داوری منتشر خواهد شد و اعضای آکادمی فیلم کوتاه ایران که بیش از 400 نفر از اعضای انجمن فیلم کوتاه ایران(ایسفا)، داوران مهمان و برگزیدگان دوره‌های گذشته جوایز ایسفا هستند می‌توانند ما را در امر داوری همراهی کنند. این شیوه از داوری امکان اتخاذ رویکردهای سلیقه‌ای و به دنبال آن احتمال اعتراضاتی را که طی این سال‌ها به برخی انتخاب‌ها یا داوری‌ها در جشنواره‌ها شاهد بوده‌ایم، به حداقل می‌رساند.

دوازدهمین دوره جوایز ایسفا به دبیری مرجان اشرفی زاده بهار 1401 برگزار خواهد شد.

ترکمانی:‌ قصه‌های قدیمی ایرانی جذابیت لازم را برای ساخت فیلم دارند؛ ما در ساخت ناتوانیمنقش مؤثر سینماداران در "درآمد هنگفت سازندگان طنزهای سخیف" و انحراف ذائقه مخاطب سینماسیاستگذاران فرهنگی ما باور ندارند که قدرت سینما از موشک هم بیشتر است!/ عامل فقر ژانر در سینمای ایران مدیران هستند نه فیلم‌نامه‌نویسان

 

 

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فیلم کوتاه فیلم سینمای ایران فیلم کوتاه فیلم سینمای ایران دوازدهمین دوره جوایز ایسفا کوتاه ایران جشنواره ها فیلم کوتاه اشرفی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۶۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد

به گزارش صدای ایران از دیجیتاتو،روز گذشته، دومین دوره از جشنواره سالانه فیلم هوش مصنوعی توسط شرکت Runway در لس آنجلس برگزار شد. جمعیتی متشکل از صد‌ها فیلم‌ساز، هنرمند، سرمایه‌گذار و حداقل یک بازیگر سرشناس در این جشنواره حضور داشتند تا علاوه بر تماشای ۱۰ فینالیست انتخاب‌شده توسط داوران، درباره هوش مصنوعی با یکدیگر صحبت کنند.

شرکت Runway، در سال ۲۰۲۳ جشنواره فیلم هوش‌مصنوعی خود را برگزار کرد که در آن حدود ۳۰۰ فیلم کوتاه ساخته‌شده با این فناوری حضور داشتند. امسال نیز این جشنواره برگزار‌شده و بیش از ۳۰۰۰ فیلم کوتاه هوش‌مصنوعی در آن حضور داشتند. مانند سال گذشته، امسال نیز هوش مصنوعی یکی از موضوعات اصلی بحث‌های این جشنواره بوده که در طول چند سال گذشته، باعث اعتصاب‌های سراسر هالیوود شده است و این‌بار، فیلمسازان درباره قابلیت‌های این فناوری و همچنین استقبال دیگران از آن صحبت کردند.



«پل تریلو»، فیلمساز هوش مصنوعی که در این جشنواره حضور داشت، می‌گوید:

«واقعیت این است که در میان همتایان من، افراد بسیار زیادی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، اما دوست ندارند به آن اعتراف کنند. من حتی افرادی را دیده‌ام که وانمود می‌کنند ضد هوش مصنوعی هستند و از میدجرنی یا ChatGPT استفاده می‌کنند.»

«جوئل کوواهارا»، انیماتور برنده جایزه امی نیز در این جشنواره حضور داشت و می‌گوید که هر زمان در اینستاگرام درباره هوش‌مصنوعی پست جدیدی منتشر می‌کند، با رگباری از ایموجی‌های ناپسند روبه‌رو می‌شود.

قابلیت‌های هوش مصنوعی برای فیلمسازان

«دانا هریس-بریدسون»، سردبیر نشریه IndieWire، در ادامه از اعضای هیئت‌مدیره جشنواره سؤال کرد که به عقیده آنها، هوش‌مصنوعی برای یک فیلمساز چه قابلیت‌هایی را ارائه می‌کند که بدون آن قادر به انجامش نیستند. اکثر پاسخ‌های ارائه‌شده به فرایند ساخت فیلم‌ها مربوط می‌شود. به‌عنوان مثال، آنها بیان کردند که با هوش مصنوعی، می‌توانند دائماً ایده‌های جدیدی را پیاده‌سازی کنند که بدون آن، انجام این کار به هزینه و زمان زیادی نیاز دارد.

تریلو در پاسخ به این سؤال، ضمن اشاره به موزیک ویدیویی از گروه Washed Out که کاملاً با هوش مصنوعی Sora متعلق به OpenAI ساخته شده است، گفت که ترجیح می‌دهد «به چیز‌های عجیب‌و‌غریب متمایل شود.» او استدلال کرد که پروژه‌هایی که تلاش می‌کنند بیش از اندازه به واقعیت نزدیک شوند، بسیار خسته‌کننده هستند و به‌همین‌دلیل ترجیح می‌دهد چیز‌هایی را پیدا کند شبیه به هیچ‌چیز دیگری نیستند.

در جریان این جشنواره، همچنین ۱۰ فیلم کوتاه فینالیست ساخته‌شده با هوش مصنوعی نیز به نمایش درآمدند. برنده اصلی با عنوان «Get Me Out»، یک فیلم لایو اکشن است که داستان مردی را روایت می‌کند که در حال مبارزه با شیاطین درونی خود است.

در نهایت، کوواهارا از هوش مصنوعی به‌عنوان ابزاری یاد کرده که افراد با استعداد می‌توانند از آن استفاده کنند: «فکر می‌کنم ناآرامی و ترس زیادی [درباره هوش مصنوعی]وجود دارد و این یکی از دلایلی بوده که می‌خواستم از این ابزار استفاده کنم.»

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد
  • حضور میرشاد ماجدی در جلسه ای اف سی
  • آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • برگزاری دوره آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • موفقیت داور خوزستانی در یک دوره بین‌المللی
  • برگزاری دوره داوری فوتسال در میامی
  • جزئیاتی از رویداد طراحی و بسته‌بندی محصولات خانگی، صنایع دستی و سوغات
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائم‌شهر تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد همدان