Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@04:01:57 GMT

آسمان سمنان غبار آلود است/ آلودگی در شهرهای غربی

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۶۵۳۷

آسمان سمنان غبار آلود است/ آلودگی در شهرهای غربی

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی همزمان با ظهر نخستین شنبه آذرماه ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که آسمان اغلب نقاط استان سمنان متأثر از آلودگی هوای صنعتی تهران و غرب استان سمنان، غبار آلود است و این پدیده به خصوص در غرب استان و شهرستان‌های گرمسار، آرادان و سمنان بیش از دیگر نقاط به چشم می‌خورد.

به گفته کارشناسان دلیل آلودگی و غبار هوا صنایع آلاینده تهران هستند اما کارخانه‌های صنعتی گرمسار و سمنان نیز از این قاده مستثنی نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب باید گفت آسمان مرکز استان همزمان با روز شنبه غبار آلود است و طی روزهای آتی تغییر چندانی در دمای هوا نیز به وجود نخواهد آمد.

بیشینه و کمینه دمای هوای سمنان برای امروز و فردا به صورت مشترک ۱۶ و شش درجه بالای صفر گزارش شده و پیش بینی هواشناسی برای طی سه روز آینده سمنان صاف تا نیمه ابری و غبار آلود خواهد بود. آلودگی اما در گرمسار نیز موج می‌زند

دمای هوای این شهر همزمان با ظهر شنبه ۱۷ درجه بالای صفر است و بیشینه و کمینه دمای هوا ۱۸ و شش درجه بالای صفر گزارش می‌شود. در ایوان کی نیز شرایط مشابه است آسمان غبار آلود و آلوده است و بیشینه و کمینه دمای هوا برای امروز ۱۸ هشت درجه بالای صفر گزارش شده است.

مشکل غرب استان سمنان اما طی روزهای ابتدایی این هفته این است که وزش باد و سامانه کم فشار بارشی به این استان نزدیک نخواهد شد تا شاهد کاهش آلودگی هوا طی روزهای آینده باشیم در نتیجه پیشنهاد می‌شود افراد دارای بیماری و ریه‌های حساس به آلودگی در روزهای آتی بیشتر مراقب باشند.

شرایط در شرق استان سمنان اما متفاوت است آسمان شاهرود و میامی و بسطام و شمال دامغان نیمه ابری است وزش باد در این منطقه پدیده قابل ذکر هواشناسی است و از آلاینده‌های غرب استان نیز خبری نیست. پیش بینی هواشناسی برای شاهرود، این بزرگترین شهرستان دیار قومس آسمان صاف تا نیمه ابری گاهی وزش باد است و احتمال بارش پراکنده در ارتفاعات وجود دارد. بیشینه و کمینه دمای هوای شاهرود برای روز شنبه ۱۳ و سه درجه بالای صفر گزارش شده است.

دامغانی‌ها آسمانی صاف را تجربه می‌کنند سرعت وزش باد در این شهرستان هفت کیلومتر بر ساعت است و بیشینه و کمینه دمای هوا برای امروز و فردا مشترکاً ۱۵ و چهار درجه بالای صفر گزارش شده است. در میامی احتمال بارش در کالپوش وجود دارد و بیشینه و کمینه دمای هوا در مرکز شهرستان برای امروز ۱۵ و سه درجه بالای صفر عنوان شده است.

هم اکنون گرم‌ترین نقطه استان سمنان گرمسار با ۱۸ درجه و سردترین بخش، شهمیرزاد با ۹ درجه بالای صفر است امشب نیز شهمیرزاد با یک درجه بالای صفر سردترین نقطه استان سمنان در شاخص کمینه دمای هوا خواهد بود.

در مجموع باید گفت آسمان استان سمنان در این نخستین روز هفته به دو بخش تقسیم می‌شود بخش غربی مملو از آلاینده‌ها و غبار است و بخش شرقی نیمه ابری همراه با وزش باد اما پدیده مشترک هواشناسی برای تمام شهرستان‌های استان سمنان عدم افزایش یا کاهش دما طی سه روز آینده خواهد بود هر چند در روزهای پایان هفته اندکی به میزان دما افزوده خواهد شد.

کد خبر 5361945

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل هواشناسی استان سمنان آب و هوا آلودگی هوا هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر بسیج آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه گرگان عکس استانها لیگ برتر فوتبال ایران واکسن کرونا شیوع کرونا آلودگی هوا ایلام بیشینه و کمینه دمای هوا درجه بالای صفر گزارش شده استان سمنان برای امروز غبار آلود نیمه ابری غرب استان وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۶۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته در آسمان گلستان حاکم است

اقدس جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی و با حاکمیت الگوهای پایدار بر منطقه، تا اواسط هفته در اغلب نقاط استان شاهد جوی آرام، پایدار و بدون بارش خواهیم بود.

وی افزود: همچنین در طی این مدت از نظر دمایی روند افزایش تدریجی دماهای بیشینه پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان گلستان گفت: از روز چهارشنبه به تدریج تا اوایل هفته آینده، با توجه به شرایط فصلی و گذر امواج کم دامنه از تراز میانی جو در برخی نواحی در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و احتمالاً رگبارهای پراکنده باران دور از انتظار نیست.

وی یادآور شد: دمای حداقل صبح امروز گرگان ۱۰ درجه ثبت شد و پیش بینی می‌شود حداکثر دمای امروز این شهرستان به ۲۸ درجه برسد.

کد خبر 6089611

دیگر خبرها

  • اصفهان پایان هفته بارانی است
  • اصفهان پایان هفته بارانی است/ افزایش ۳ درجه‌ای دما
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • افزایش دمای هوا در همدان
  • افزایش دمای هوا در همدان 
  • گردوغبار آسمان شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • آذربایجان‌غربی گرمتر می‌شود
  • جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته در آسمان گلستان حاکم است
  • دمای هوا در البرز به ۳۰ درجه سانتیگراد می‌رسد