Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@22:59:18 GMT

قنادان با کمبود و گرانی روغن مواجهند

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۶۶۱۸

قنادان با کمبود و گرانی روغن مواجهند

ایران اکونومیست- رئیس اتحادیه قنادی تهران با بیان اینکه قنادان با کمبود و گرانی روعن مواجه شده اند، گفت: روغن مخصوص قنادی طی دو هفته از ۱۸۰ هزار تومان به بالای ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

 علی بهره‌مند امروز در نشست خبری اظهار کرد: بالغ بر ۱۷۰ قلم مواد اولیه مصرفی در حوزه قنادی داریم که بین ۷۰ تا ۸۰ درصد به صورت غیرمستقیم با واردات ارتباط دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر دلار ۴۲۰۰ تومانی حذف شود و برنامه‌ریزی درستی در قبال آن انجام نشود، صنف قنادی در حوزه تأمین مواد اولیه از جمله آرد و روغن به مشکل می‌خورد. دولت باید در این رابطه برنامه‌ای داشته باشد تا با تورم بیشتری مواجه نشویم.

رئیس اتحادیه صنف دارندگان قنادی، شیرینی‌فروشی و کافه ‌قنادی تهران به وضعیت تأمین روغن صنف و صنعت اشاره کرد و گفت: طی دو سه هفته گذشته تهیه روغن برای صنف قنادی دغدغه شده است. متأسفانه نه تنها با کمبود مواجه هستیم بلکه قیمت‌های عرضه شده در بازار سیاه بسیار بالاست.

وی ادامه داد: اگر کارخانجات روغن به تولیدکننده شیرینی به صورت مستقیم روغن را بدهد، با این حجم از مشکلات مواجه نخواهیم شد اما متأسفانه روغن به دست بنکدار و بازار آزاد می‌رسد و به دست تولیدکننده به صورت مستقیم نمی‌رسد. از این رو ما ناچار هستیم که روغن مصرفی را از بازار آزاد تهیه کنیم.

بهره‌مند افزود: دو هفته پیش روغن مخصوص قنادی ۱۸۰ هزار تومان بود و در حال حاضر به بالای ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. در کنار این افزایش قیمت، با کمبود هم مواجه هستیم. اتحادیه در این رابطه با سازمان صمت و اتاق اصناف نامه‌نگاری کرد اما تا امروز هیچ ترتیب اثری داده نشده است. اتفاقی که پارسال در حوزه روغن افتاد، امسال نیز در حال تکرار شدن است.

رئیس اتحادیه صنف دارندگان قنادی، شیرینی‌فروشی و کافه ‌قنادی تهران تصریح کرد: همچنین برای تهیه شکر باید به بازار آزاد مراجعه کنیم و دولت هیچ سوبسید و کمکی در این حوزه به ما نمی‌کند.

وی گفت: گران شدن مواد اولیه مصادف با گران شدن شیرینی است که همین مسئله موجب کاهش تقاضای شیرینی نسبت به سال‌های قبل شده به گونه‌ای که تقاضای شیرینی نسبت به قبل از کرونا بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

بهره‌مند افزود: علی‌رغم افزایش قیمت مواد اولیه همچون تخم‌مرغ، روغن و شکر با توجه به کاهش قدرت خرید مردم تا پایان سال برنامه‌ای برای افزایش قیمت شیرینی نداریم.

وی در خصوص تخلفات صنف قنادی گفت: چندین سال است که مشکلات تخلفات صنفی را داریم و واحدهای نظارتی در این رابطه کوتاهی می‌کنند.

رئیس اتحادیه صنف دارندگان قنادی، شیرینی‌فروشی و کافه ‌قنادی تهران گفت: متأسفانه با توجه به اینکه نانوایی‌ها آرد را کیسه‌ای ۷۰ هزار تومان می‌خرند، وارد صنف قنادی شده‌اند و شیرینی تهیه می‌کنند این در حالی است که قنادها آرد را کیسه‌ای ۳۶۰ هزار تومان می‌فروشند؛ همین اختلاف قیمت‌ها موجب بدنامی صنف قنادی شده است.

وی همچنین در مورد مشکلات ایجاد شده به دلیل شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: به دلیل کاهش فروش و بالا بودن اجاره و بیمه، از ۱۶۵۰ واحد قنادی در شهر تهران، ۲۰۰ واحد تعطیل شده‌اند.

بهره‌مند تصریح کرد: در کل کشور ۳۵ هزار واحد قنادی داریم که از این تعداد ۳۰۰۰ واحد صنفی در استان تهران و ۱۶۵۰ واحد صنفی در شهر تهران فعال هستند.

رئیس اتحادیه صنف دارندگان قنادی، شیرینی‌فروشی و کافه ‌قنادی تهران همچنین از برگزاری نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های قنادان ایران از روز سه‌شنبه (نهم آذر ماه) در محل هتل المپیک تهران با سه محور مواد اولیه، ماشین‌آلات و محصول نهایی خبر داد.

 

 مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران مواد اولیه هزار تومان صنف قنادی بهره مند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۶۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سید احمد علم‌الهدی، صولت مرتضوی روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: ۱۹ میلیون خانوار و حدود ۶۰ میلیون نفر جامعه هدف طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در کشور اظهار کرد: اخیراً سامانه‌ای در وزارتخانه تعریف شده که آمار کاملی از همه افراد فاقد شغل در هر گوشه از کشور در آن گردآوری شده است به گونه‌ای که به تفکیک هر شهرستان می‌توان استعلام گرفت که افراد زیر خط فقر یا فاقد شغل چه کسانی هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید.

سید احمد علم الهدی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در ۲ عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاد شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستور کار دولت باشد.

وی اظهار کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاوردهای دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده است و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

امام جمعه مشهد گفت: عمده مطالبه مردم در شرایط کنونی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. در شرایط فعلی کشور، نیازمند به کارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیر و بم ماجرا را بداند و این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه تحقق نمی یابد.

علم الهدی تأکید کرد: در همه قضایا، رمز موفقیت مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل داریم. وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901407

دیگر خبرها

  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا
  • کاریکاتور/ گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها
  • وعده رییس اتحادیه بارفروشان برای قیمت پیاز/یک کیلو پیاز چند؟
  • قیمت سکه امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • طراحی پلتفرم آنلاین معاملات مسکن در دستور کار
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • قیمت سکه امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳