Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر کرامتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه توزیع مرغ منجمد از ۱۶ آبان در استان شروع شده، افزود: در مهرماه امسال جوجه ریزی به سه میلیون قطعه رسید که یک هزار و ۳۰۰ هزار قطعه کمتر از ماه های قبل بود و موجب شد در زمینه تامین مرغ گرم در استان به خصوص شهرستان ارومیه با کمبود مواجه شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مصرف و نیاز روزانه مرغ استان را ۲۴۰ تن اعلام کرد و ادامه داد: به منظور تنظیم بازار و تامین مرغ، شرکت پشتیبانی امور دام استان اقدام به واردات مرغ منجمد از کشور ترکیه  و استانهای دیگر کشور کرده است. 

وی با بیان اینکه روزانه بطور متوسط ۸۰ تن مرغ منجمد وارداتی و ۱۶۰ تن گوشت مرغ گرم تولید داخل استان در سطح فروشگاه ها توزیع می شود، افزود: مرغ های منجمد وارد شده از ترکیه کیفیت بالایی دارد و مشکلی در زمینه تامین مرغ منجمد و گوشت مرغ گرم مورد نیاز مردم نداریم. 

کرامتی میزان جوجه ریزی آبان ماه در استان را چهار میلیون و ۳۹۰ هزار قطعه اعلام و اضافه کرد: از اواسط هفته جاری مشکل کمبود مرغ در استان برطرف می شود.

وی با اشاره به خودداری برخی از مرغداری ها برای فروش مرغ  زنده برای کشتار به کشتارگاه های مرغ استان نیز گفت: برخی از افراد از وضعیت موجود سو استفاده می کنند که با بررسی های میدانی این واحدها مشخص و به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند. 

کرامتی با اشاره به اینکه در استان ۷۳۶ مرغداری گوشتی با ظرفیت ۱۶ میلیون قطعه مرغ فعالیت می کنند، بیان کرد: آذربایجان غربی جزو استان های مطرح و شاخص در صنعت طیور هم از نظر تولید گوشت مرغ و هم از نظر تعداد زنجیره تولید در کشور است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار قطعه مرغ، ظرفیت تولید مرغداری های گوشتی استان در هر دوره ۴۵ تا ۶۰ روزه است.

به گزارش ایرنا ۶ کارخانه جوجه کشی با ۹۴ میلیون قطعه ظرفیت تولید، ۱۵ کشتارگاه طیور با ظرفیت ۳۹ هزار ۵۰۰ قطعه کشتار در ساعت، ۲۷ واحد کارخانه خوراک دام و طیور با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۳۶ هزار تن در استان فعال است که می‌تواند در هدایت این استان به رده‌های بالای تولید و صادرات این محصول نقش ایفا کند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور گوشت مرغ ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی سازمان دامپزشکی کشور وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور گوشت مرغ ترکیه آذربایجان غربی مرغ منجمد گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۶۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، ناصر عتباتی در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به شعار سال رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم اظهار داشت: با توجه به این فرمان رهبری، هر کسی باید در حوزه کاری خود، در عمل نشان دهد که به آن پایبند است و در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید حرکت کند.

وی افزود: رئیس قوه قضائیه همواره تاکید دارد که دستگاه قضا باید در کنار مدیران اجرایی، بخش خصوصی و فعالان اقتصادی باشد و از اهرم‌های قانونی خود برای رفع مشکل تولید بهره ببرد. 

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: بی‌تردید هر اندازه شاهد رونق اشتغال در استان و در نتیجه کاهش بیکاری باشیم به همان اندازه بزهکاری و اختلافات خانوادگی و در نتیجه تولید پرونده برای دستگاه قضایی به حداقل می‌رسد.

وی با ابراز خرسندی از اهتمام دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و بانکی استان برای رفع مشکل تولید در آذربایجان‌غربی بیان کرد: با توجه به برخی مشکلات واحدهای تولیدی، باید همانند گذشته مدیران دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و بانکی تلاش کنند تا مشکلات این واحدها مرتفع و به چرخه تولید بازگردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • افتتاح دوره دوم کارآموزی قضایی در دادگستری استان آذربایجان غربی با ۳۹ نفر 
  • کارگران ستون فقرات تولید ملی و اقتصاد ایران اسلامی هستند
  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد
  • واردات گوشت گرم گوسفندی به استان یزد، همین هفته
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی