Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، پریسا رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد: بند ناف به عنوان یکی از منابع مهم سلول‌های بنیادی در بیشتر مواقع به عنوان زباله دور ریز می‌شود ، در حالی که با ذخیره‌سازی مناسب می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها با منشاء خونی موثر واقع شود.

وی افزود: تا پایان آبان‌ ماه سال جاری ۱۲۴ نمونه خون بند ناف در استان جمع‌آوری و برای ذخیره‌سازی به بانک سلول‌های بنیادی رویان در تهران ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دیدار با پزشکان متخصص زنان و زایمان و مراکز سونوگرافی استان اردبیل را از برنامه‌های در حال اجرای دفتر نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف جهاد دانشگاهی اردبیل ذکر کرد و گفت: این برنامه با هدف معرفی فعالیت‌های و تبیین اهمیت و مزایای خون بند ناف انجام می‌گیرد.

مسئول دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در استان اردبیل با بیان اینکه در صورت حمایت مالی مسئولان و خیرین امکان ذخیره سلول‌های بنیادی در بانک خون بند ناف عمومی رویان امکان‌پذیر است، اظهارکرد: این نوع ذخیره‌سازی هزینه‌ای برای خانواده‌ها ندارد و می‌تواند مورد استفاده عموم مردم قرار گیرد. در این نوع ذخیره‌سازی، رضایت خانواده مهم است و مادر باید موانع منع قرارداد را نداشته باشد.

وی بیماری‌های مادر از جمله سیفیلیس، تب مالت، سل، ایدز، HTLV، هپاتیت B و C، سالک احشایی و جلدی، مالاریا، کیست هیداتید، اختلال میلوپرولیفراتیو، سابقه ابتلا به سرطان در مادر، محروم بودن مادر از اهدای خون، سابقه دریافت داروهایی با منشاء انسانی همچنین بارداری با استفاده از تخمک، اسپرم و جنین اهدایی یا رحم اجاره‌ای را از موانع منع عقد قرارداد نمونه‌گیری برای ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف اعلام کرد.

رضایی تصریح‌کرد: ذخیره‌سازی خون بندناف، فرصت مناسبی برای والدین بویژه خانواده‌هایی با سابقه بیماری‌های خاص از جمله بیماری‌هایی با منشاء خونی که از شانس درمان با سلول‌های بنیادی برخوردارند، می‌باشد، همچنین برای این خانواده‌ها در راستای ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی از سوی بانک خون بند ناف رویان تخفیفات ویژه ارائه می‌شود.

برچسب‌ها سازمان جهاد دانشگاهی اردبیل جفت جنین بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان جهاد دانشگاهی اردبیل جفت جنین سازمان جهاد دانشگاهی اردبیل جفت جنین بهداشت و سلامت سلول های بنیادی خون بند ناف ذخیره سازی بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۶۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنگناهای اقتصادی، ذره‌ای از قداست کار معلمی کم نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، استاندار اردبیل در آیین تجلیل از معلمان پیشکسوت و بازنشسته اردبیل، با بیان این مطلب، کار معلمی را دارای قداست و شرافت خواند و افزود: قداست کار تعلیم و تربیت، به روز و مناسبت هفته معلم شرافت داده و آن را در میان مردم ارزشمند کرده است.
سیدحامد عاملی قدردانی از زحمات معلمان را کمترین کار در حق آنها عنوان کرد و گفت: امیدواریم که با تلاش و خدمت بیشتر به جامعه و قشر معلم، مسئولیت ما از معلمان نمره قبولی بگیرد.
وی افزود: معلمان کسانی هستند که در امر انسان‌سازی و کمک به سایر انسانها تلاش می‌کنند و راه زندگی را برای آنها روشن کرده و مسیر حرکت را به آنها نشان می دهند و همین امر سبب ارزشمند شدن کار آنها شده است.
استاندار اردبیل صرف عمر در مسیر انسان‌سازی و تربیت فرزندان این آب و خاک را تصمیم بزرگی دانست و اظهار کرد: کار و تلاش معلمان در تربیت نسل‌های آینده با هیچ چیزی قابل تعویض نیست.
استاندار اردبیل منابع و سرمایه انسانی پرورش یافته را که محصول زحمات معلمان است، مهم‌ترین ثروت استان اردبیل برشمرد و با اشاره به پیشینه این منطقه در ایجاد حکومت مرکزی مقتدر و شیعی در ایران گفت: امروز با این ظرفیت منابع و سرمایه انسانی، جایگاه اردبیل باید بهتر از وضعیت کنونی باشد.
عاملی با بیان این که مسئولان استان اردبیل در چند سال اخیر تلاش مضاعفی را برای ارتقای جایگاه استان آغاز کرده‌اند که در حال نتیجه دادن است، افزود: توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در همه بخش‌ها، مهم‌ترین اولویت عمرانی استان اردبیل تعیین شده است.
وی اجرای شتابان پروژه‌های اساسی عمرانی در حوزه ارتباطات و حمل و نقل و نیز صنعت و کشاورزی، گردشگری و مهار آبها را از جمله اقدامات زیربنایی در استان اردبیل برشمرد و گفت: در سایه این تلاش‌ها، رشد اقتصادی و رتبه درآمدی استان اردبیل در حال افزایش است.

دیگر خبرها

  • رفع کمبودهای اعتباری اردبیل از محل مولدسازی
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • تنگناهای اقتصادی، ذره‌ای از قداست کار معلمی کم نمی‌کند
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد
  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • نمونه‌های دریایی ایران در مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران ذخیره می‌شود