Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-09@02:10:25 GMT

مرسدس برقی ویژن EQXX با برد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۷۱۱۱

مرسدس برقی ویژن EQXX با برد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر

فرارو- خودروسازی المانی مرسدس بنز، پس از نمایش یک نمونه اولیه خودروی برقی در ماه جولای سال جاری میلادی، اکنون در آستانه معرفی یک نمونه الکتریکی مفهومی جدیدتر از آن به نام Vision EQXX است که برد باورنکردنی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر یا ۶۲۱.۴ مایل را در دنیای واقعی ارائه می‌دهد.

به گزارش فرارو، جهان به طور فزاینده‌ای به سمت یک جامعه سبز با راه حل‌های انرژی کارآمد و پایدار از نظر زیست محیطی در حرکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گذر از موتور‌های قابل احتراق به وسایل نقلیه الکتریکی در برخی کشور‌ها شگفت‌انگیز و سریع بوده است. خودروسازان سنتی در حال تجدید نظر در خطوط تولیدی خود با هدف خروج از موتور‌های گازسوز به سمت موتور‌های تمام الکتریکی در اوایل دهه آینده هستند. مرسدس بنز یکی از این سازندگان مطرح است که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به یک تولید کننده کامل خودرو‌های برقی تبدیل شود. این خودروساز اگرچه چندین مدل الکتریکی را در دست توسعه دارد، اما خودروی تمام برقی فوق کارآمد VISION EQXX می‌تواند یکی از انقلابی‌ترین آن‌ها باشد.

نکته حائز اهمیت درباره این خودرو برقی جدید مرسدس بنز این است که ما حتی تاریخ عرضه این خودرو را در اکنون در اختیار داریم. مارکوس شفر، مدیر اجرایی مرسدس در لینکدین اعلام کرده است که Vision EQXX در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۲۲ وارد بازار می‌شود. شفر همچنین جزئیاتی در مورد این خودروی مفهومی اعلام کرد. مرسدس ویژن EQXX قرار است به کارآمدترین خودروی الکتریکی تبدیل شود که این خودروساز آلمانی تاکنون ساخته است. مرسدس می‌خواهد آیرودینامیک خودرو را افزایش دهد و به طور خاص، انتظار می‌رود Vision EQXX، مرسدس EQS را از نظر داشتن کمترین ضریب درگ شکست دهد.

شایان ذکر است، مرسدس EQS دارای ضریب درگ ۰.۲۰ است که کمترین میزانی است که تا به حال در یک خودروی تولیدی دیده شده است. مرسدس همچنین قرار است چگالی انرژی باتری Vision EQXX را در مقایسه با مرسدس EV پرچمدار ۲۰ درصد بیشتر کند. همچنین گفته می‌شود این خودرو برد حرکتی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را با یک بار شارژ ارائه می‌دهد. البته باید اشاره کرد که مشخصات برد اولیه VISION EQXX زمانی که برای اولین بار معرفی شد، ۱۲۰۰ کیلومتر بود. به هر حال انتظار می‌رود که مشخصات بیشتری از این خودرو، در طی روز‌های آینده منتشر شود.

منبع: motor1

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

منبع: فرارو

کلیدواژه: مرسدس بنز مرسدس Vision EQXX

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۷۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه

با اضافه شدن یک خودروی دیگر به سامانه یکپارچه تعداد خودروهای برقی عرضه شده به ۳ دستگاه رسید. همچنین قیمت قطعی ۳ خودرو و قیمت علی الحساب دو خودرو نیز اعلام شد.

به گزارش مشرق، سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی که در اسفند ۱۴۰۱ ثبت نام کرده و اولویت آن‌ها مشخص شده، می‌توانند جهت انتخاب خودروها از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز سه شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ اقدام کنند.

طبق اطلاعیه سامانه در رابطه با این مرحله از عرضه خودروها، یک خودروی برقی دیگر در این مرحله عرضه شده است؛ بدین ترتیب متقاضیان از میان پنج خودروی عرضه شده که سه خودروی هیوندای ENS۱، لونا و هونگچی EQM۵EV برقی هستند، می‌توانند خودروی مدنظر خود را انتخاب کنند.

همچنین نیسان سانی (بنزینی) و لاماری‌ایما هیبریدی در این دور از فروش خودروهای وارداتی عرضه شده‌اند.

از این محصولات عرضه شده سه خودروی سانی، لاماری‌ایما و هونگچی دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و دو خودروی هیوندای ENS۱ و لونا دارای قیمت فروش علی‌الحساب در مبادی ورودی هستند.

دیگر خبرها

  • مجوزهای زیست محیطی واردات خودروی برقی
  • تاریخچه مدل‌های AMG بلک سریز، وحشی‌ترین خودروهای تاریخ مرسدس (+عکس)
  • گرانی بنزین عامل خرید خودروهای برقی می شود؟
  • گرانی بنزین عامل خرید خودرو‌های برقی می‌شود؟
  • قیمت قطعی ۲ خودروی برقی در سامانه یکپارچه خودرو+ جدول
  • عرضه خودرو جدید KMC EJ7 در سامانه یکپارچه + قیمت و مشخصات
  • خودروی مرسدس بنز کلاس E چه مشخصاتی دارد؟
  • خودرو مرسدس بنز کلاس E چه مشخصاتی دارد؟
  • قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه
  • 80 درصد تمامی مرسدس G کلاس‌های تولیدی همچنان در جاده‌ها تردد می‌کنند! (+عکس)