Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:27:21 GMT

۳۳۲ خدمات مشاوره‌ در ساوه ارایه شد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۷۱۳۵

۳۳۲ خدمات مشاوره‌ در ساوه ارایه شد

سید «پیمان آل نبی» روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: مرکز اورژانس اجتماعی ساوه از سال ۸۸ آغاز به‌کار کرده و سه مرکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، خط تلفن ۱۲۳ و خدمات اجتماعی سیار دارد.

وی بیان کرد: مرکز مداخله در بحران به مراجعانی که مشکلاتی از جمله بدسرپرستی، اعتیاد و اختلافات خانوادگی دارند خدمات‌رسانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ساوه ادامه داد: بیشترین گروه سنی مراجعان به مرکز مداخله در بحران، ۱۶ تا ۱۸ سال، ۲۵ تا ۲۹ سال و ۴۰ تا ۴۴ سال است که امسال ۱۳۰ مورد خدمات مشاوره‌ای و مددکاری به این افراد ارایه شده است.

آل‌ نبی عنوان کرد: در زمینه خدمات اجتماعی سیار ۲۰۲ پرونده پذیرش شده که بیشتر مراجعان دارای تحصیلات ابتدایی و دیپلم و در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال بوده‌اند.

وی بیان کرد: در حوزه خدمات سیار اجتماعی نیز نوع مداخلات در منزل، ارایه خدمت با خودرو، مراکز درمانی و سایر روش‌ها بوده که در زمینه مشکلاتی همچون اختلافات خانوادگی، بدسرپرستی، همسر آزاری و کودک کار  بوده است.

به گفته رئیس اداره بهزیستی شهرستان ساوه، در زمینه خدمات حمایتی نیمه نخست امشال نیز ۵۰ مورد اهدای بسته کالا، ۱۶ بسته نوشت افزار و بیش از ۳۰ میلیون ریال حمایت مالی در حوزه خدمات اورژانس اجتماعی به شهروندان ارایه شد.

آل‌نبی گفت: خط اورژانس اجتماعی بهزیستی ساوه از سال ۹۸ از طریق سامانه مستقر در بهزیستی استان مرکزی ارایه خدمات می‌کند و مواردی که نیاز به مداخله تیم سیار و دریافت خدمات حضوری باشد، از سوی کارشناسان تخصصی ۱۲۳ به مراکز مربوط ارجاع می‌شوند.

ساوه دومین کانون جمعیتی استان مرکزی بعد از کلانشهر اراک است.

برچسب‌ها ساوه استان مرکزی اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه استان مرکزی اورژانس اجتماعی ساوه استان مرکزی اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اورژانس اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۷۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم گفت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم سال گذشته در بین ۱۶۲ هزار و ۶۸۲ نفر از کودکان ۳ تا ۶ استان اجرا شد.

پروین محمدپوری، با اشاره به برنامه های اجرایی معاونت پیشگیری بهزیستی استان در سال گذشته افزود: در این مدت پنج هزار و ۱۲۳ تماس با دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی برای مشاوره تلفنی با خط ۱۴۸۰ انجام و همچنین طرح آگاه‌سازی با تأکید ویژه بر خود مراقبتی برای یکهزار و ۳۳۱ نفر از دختران و زنان استان از سوی دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اجرا شد.

محمدپوری، با بیان اینکه مأموریت اصلی دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است،اظهارکرد: ارائه خدمات تخصصی به موقع به گروههای هدف، مطالعه و تحلیل وضعیت موجود آسیبهای اجتماعی، ارائه راهکار لازم به نهادهای مربوطه و شناسایی مناطق آسیب زا در انجام مداخلات لازم از اهداف دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی، با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی استان در سال گذشته هم گفت: در این مدت ۹ هزار و ۶۵۳ تماس شامل اختلالات حاد خانوادگی، کودک آزاری، سالمند آزاری، همسرآزاری و معلول آزاری با اورژانس اجتماعی استان برقرار شد که از این تعداد سه هزار مورد پذیرش مداخله انجام و پنج هزار نفر از خدمات سیار بهره مند شدند.

دیگر خبرها

  • ۳۵۷ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ در هرمزگان
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند