Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:18:10 GMT

۷۵ درصد زنان باردار یزدی واکسن دریافت نکرده‌اند

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۷۲۶۳

۷۵ درصد زنان باردار یزدی واکسن دریافت نکرده‌اند

دکتر محمد حسین زارع عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا آمار زنان حامله در این استان بطور ثابت را ۲۴ هزار نفر اعلام کرد و با بیان اینکه فقط پنج هزار نفر این افراد واکسن زده اند یادآور شد: لازم است پس از هفته دوازدهم حاملگی برای دریافت واکسن کرونا مراجعه کنند. 

وی با بیان اینکه امسال هشت زن حامله بعلت کرونا در استان فوت کردند که تعدادی از آنها زنان اتباع خارجی بودند دلیل این امر را دیر مراجعه کردن و یا مراجعه نکردن آنها برای دریافت واکسن اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیشنهاد داد: نهضت واکسیناسیون مادران حامله ۱۲ هفته به بالا در استان راه اندازی و بانوان باردار مجاب شوند که برای دریافت واکسن مراجعه کنند؛ مادران باردار باید توجه داشته باشند علاوه بر جان خودشان، جان یک انسان بی گناه دیگر هم در میان است.

به گفته دکتر زارع در این نهضت باید تمام متخصصان زنان، ماماها، کارشناسان، پزشکان خانواده و مراکز درمانی به مادران باردار نگاه ویژه داشته باشند زیرا خطر در کمین آنهاست ضمن آنکه مادرانی که علائم سرماخوردگی دارند باید هر چه سریعتر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی از تشکیل تیم های کارشناسی و قوی برای حمایت از مادران باردار خبر داد و گفت: همه زنان باردار اعم از یزدی، غیر یزدی و اتباع باید برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

آنفلوآنزا را جدی بگیریم

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خطر شیوع آنفلوآنزا را هم یادآور شد و گفت: تاکنون ابتلای هفت نفر به این بیماری در استان تایید و قطعی شده است.

وی رعایت پروتکل ها و زدن ماسک را بهترین شیوه جلوگیری از ابتلا به این بیماری دانست و اضافه کرد: در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی و مراجعه دیرهنگام، افزایش این آمار وجود دارد.

دکتر زارع در ادامه از بستری ۳۵۶ مبتلای به کرونا در استان خبر داد که ۹۵ نفر آنها در بخش های آی سی یو بستری هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا بارداری یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بارداری یزد ویروس کرونا بارداری یزد برای دریافت واکسن مراجعه کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۷۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ابراهیم پارسانژاد در مورد درمان ناباروی، اظهار داشت: وقتی زوجین برای درمان ناباروری مراجعه می کنند در مرحله اول درمان های سطحی مربوط به زوجین برای انها تجویز می شود و در صورت لزوم درمان های اولیه به سمت درمان های پیشرفته سطح ۳ می رود.

وی افزود: بعد ازدواج درصد بارداری یک زوج در ماه اول ۱۵ درصد، در ۶ ماه اول ۵۰ درصد، در ۸ ماه این میزان به ۸۰ درصد و بعد از یک سال احتمال بارداری برای آنها به ۱۰۰ درصد می رسد.

این فوق تخصص نازایی، با اشاره به اینکه تمامی زوج های نابارور می توانند در فرایند درمان قرار گیرند، تاکید کرد: این به معنای این نیست که همه آنها بچه دار می شوند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت بین ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که اقدام به درمان ناباروی می کنند و از روش های کمک باروری استفاده می کنند، صاحب بچه می شوند.

وی تاکید کرد: تا سال ها پیش اگر زوجی مراجعه می کردند که به قول معروف مرد دچار مشکل بود و اسپرم نداشت به او گفته می شد که قابل درمان نیست. اما حالا درمان برای همه افراد نابارور انجام می شود اما این به معنای موفقیت در همه این عمل ها نیست.

بیست و سومین کنگره انجمن باروری و ناباروری ایران، ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

کد خبر 6092722 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت در این شهر
  • تهران، بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • تهران بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است
  • سرزده با دوربین روشن در درمانگاه مطهری
  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام
  • تنها ۸ درصد از فعالان اقتصادی گلستان شناسه «یکتا» دریافت کردند
  • شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳