Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: پیگیر اخذ مجوز برای ایجاد اولین پناهگاه حیات وحش به وسعت ۱۵۰ هکتار در منطقه فندقلو هستیم. - اخبار استانها -

سعید شهند در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، از ظرفیت بالای جنگل‌های فندقلو برای ایجاد پناهگاه حیات‌ وحش در استان خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است قسمتی از جنگل‌های فندقلو در شهرستان نمین به وسعت 150 هکتار به عنوان پناهگاه حیات وحش معرفی شده و در قالب مناطق چهار‌گانه استان زیرنظر اداره کل حفاظت محیط زیست حفاظت و نگهداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از آغاز برنامه مطالعاتی این منطقه خبر داد و افزود: قرار است با همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری استان محدوده این منطقه تعیین شود و پس از تصویب این طرح توسط شورای عالی محیط‌زیست اقدامات مقتضی انجام گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ادامه داد: این منطقه یکی از مستعدترین مناطق برای ایجاد پناهگاه برای حیات وحش در استان می‌باشد که در صورت موافقت با آن، 150 هکتار از منطقه فندقلو به عنوان اولین  پناهگاه حیات وحش در استان به بهره‌برداری خواهید رسید.

شهند در خصوص وضعیت پایش آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان نیز بیان کرد: پایش وضعیت آنفولانزای فوق حاد پرندگان از شهریورماه سالجاری در سطح استان خصوصا در تالاب سد میل مغان آغاز شده و هم اکنون نیز در حال انجام است.

وی در خصوص اهداف این پایش اظهار داشت: شناسایی به موقع کانون‌های بیماری، توجه به حیات وحش و پرندگان آبزی، کنارآبزی و مهاجر در زیستگاه‌های آبی استان از جمله اهداف پایش‌های زیست محیطی در استان است که باعث  مهار و کنترل بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سطح استان خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل آغاز فصل سرما در منطقه و ورود پرندگان مهاجر به تالاب‌ها، آبگیرها و سایر زیستگاه‌های استان اردبیل را از دلایل شروع زودهنگام پایش‌ها در منطقه عنوان کرد و افزود: کنترل تالاب‌ها به عنوان مبدا ورود بیماری‌های مختلف پرندگان از اهمیت بالایی برخوردار است که در این خصوص اقدامات لازم انجام شده است.

شهند در ادامه بر ضرورت شناسایی مناطق مستعد ایجاد کانون گرد و غبار جهت مقابله با آلودگی هوا در سطح استان تاکید کرد و گفت: البته در استان اردبیل معضل آلودگی هوای ناشی از گرد و غبار به صورت بحرانی وجود ندارد به طوریکه از آغاز سالجاری تاکنون تنها یک روز ناسالم برای گروه های حساس در سطح استان گزارش شده است.

لایروبی مسیر آب‌ها و تامین میزان حق‌آبه‌ برنامه سازمان محیط زیست برای تالاب میانکالهساختارهای محیط زیست حتما تغییر می‌کند17 سؤال جدی از سازمان محیط زیست درباره چرایی" تصمیم برای صدور مجوز شکار در مناطق چهارگانه کشور"

این مسئول فرسایش خاک، تخریب پوشش گیاهی و چرای بی رویه را عامل اصلی ایجاد کانون گرد و غبار معرفی کرد و گفت: در حال حاضر منطقه آقبلاغ مصطفی‌خان به عنوان عوامل اصلی ایجاد کانون گرد و غبار در اردبیل مطرح است که در صورت بی توجهی به ضوابط زیست‌محیطی گسترش این منطقه و افزایش آلودگی ناشی از آن دور از انتظار نخواهد بود.

وی ایجاد  ایستگاه جدید سنجش کیفیت هوا در اردبیل را ضروری دانست و افزود:  برای اینکه بتوانیم به داده‌های دقیق‌تر در خصوص وضعیت هوای شهر اردبیل دست یابیم، وجود یک ایستگاه سنجش کیفیت هوا جوابگو نمی‌باشد که در این خصوص پیگیری‌ها و مکاتباتی را انجام داده‌ایم اما متاسفانه تاکنون منجر به نتیجه نشده است.

انتهای پیام‌/‌131/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست فوق حاد پرندگان پناهگاه حیات استان اردبیل سطح استان گرد و غبار حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۷۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد

به گزارش همشهری آنلاین، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره حق‌آبه هیرمند اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیأت حاکمه افغانستان در خصوص حق‌آبه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: سیلاب‌ها هم در منطقه به ما کمک می‌کنند که هامون شرایط بهتری پیدا کند.

سلاجقه گفت: امیدواریم با رایزنی‌هایی که در حال انجام آن هستیم، بتوانیم انحرافی را که روی این رود وجود دارد مسدود کنیم [که با انجام این کار] وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد: حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است.

کد خبر 848680 منبع: ایسنا برچسب‌ها تالاب خبر مهم آب افغانستان طالبان سازمان حفاظت محیط زیست رود هيرمند

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد