Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از حمله توپخانه‌ای نیروهای ترکیه و گروه‌های مسلح وابسته به آنکارا طی ساعات گذشته، به اطراف شهرک «عین عیسی» واقع در حومه شمالی الرقه خبر داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، منابع محلی در گفت‌وگو با سانا تصریح کرد: نیروهای ترکیه و گروه‌های مسلح وابسته به آنکارا، طی ساعات گذشته روستاهای معلک و صیدا را که در مجاورت جاده بین‌المللی M4 در حوالی شهر عین عیسی قرار دارند، با توپخانه سنگین هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حمله به خسارت به اموال عمومی و خصوصی و اراضی کشاورزی منجر شد.
این در حالی است که روز جمعه (دیروز، 26 نوامبر) نیز نیروهای ترکیه و گروه‌های مسلح وفادار به آن‌ها، اطراف بزرگراه بین المللی M4 و روستای هوشان از توابع شهرک عین عیسی در حومه شمالی الرقه را با راکت هدف قرار دارند و به اراضی کشاورزی خسارت وارد کردند.

قسد داعشی ها را از زندان آزاد می‌کند
برخی منابع نزدیک به شبه‌نظامیان کُرد سوریه موسوم به «قوات سوریة الدیمقراطیة» (قسد) از آمادگی این گروه برای آزادی صدها داعشی از زندان خبر دادند.
برخی منابع نزدیک به قسد فهرستی از اسامی حدود 700 نفر از اهالی استان‌های الرقه، الحسکه و دیرالزور را که قرار است با میانجی‌گری و سرشناسان عشایر شمال شرقی سوریه آزاد شوند، منتشر کردند.
این فهرست که به امضای تعدادی از سرشناسان عشایر عربی رسیده است، شامل افرادی است که طی سال‌های 2014 تا 2021 توسط قسد بازداشت و در زندان‌های مناطق الرقه، غویران، الطبقة، الحسکة، جرکین، علایا، المالکیة، الشدادی، الصور، میدان نفتی العمر، نافکر و الکسره بازداشت بوده‌اند.
وبگاه «العربی الجدید» به نقل از یک منبع نزدیک به قسد نوشت داعشی‌هایی که قرار است آزاد شوند، از سوری‌هایی هستند که ارتکاب جنایت آن‌ها ثابت نشده و اگر دست داشتن آن‌ها در جنایت علیه غیرنظامیان ثابت شود، آزاد نخواهند شد.
این منبع افزود که همه افرادی که مرتکب جنایت شده‌اند، محاکمه خواهند شد و بدون دریافت ضمانت آزاد نخواهند شد اما این موضوع مربوط به سوری‌ها است و اتباع خارجی پس از محاکمه یا قبل از آن به کشورهای خود انتقال داده خواهند شد.
روز دوشنبه گذشته قسد در بیانیه‌ای آزادی زندانیان داعشی از بازداشتگاه‌های خود در شمال شرقی سوریه در ازای دریافت غرامت مالی را رد کرده بود.
پیشتر روزنامه انگلیسی گاردین مدعی شده بود که قسد در ازای دریافت غرامت مالی، زندانیان داعشی را از بازداشتگاه‌های خود در شمال شرقی سوریه آزاد کرده است.
هنوز آمار دقیقی از تعداد زندانیان داعش در زندان‌های قسد وجود ندارد اما گفته می‌شود که تعداد آن‌ها حدود 12 هزار نفر است که سه هزار نفر آن‌ها خارجی و از اتباع 54 کشور هستند و علاوه بر آن حدود چهار هزار نفر سوری و چهار هزار نفر نیز عراقی هستند.

حضور هیأت سوری در ترکیه برای اولین بار در 10 سال گذشته
منابع رسمی سوریه گزارش دادند که هیأتی به نمایندگی از این کشور در سلسله نشست‌های پلیس بین‌الملل در ترکیه حضور پیدا کرده است.
وزارت کشور سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک هیأت امنیتی از این کشور در هشتاد و نهمین نشست مجمع عمومی پلیس بین‌الملل (اینترپل) در استانبول شرکت کرده است.
بر اساس گزارش شامگاه پنجشنبه خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، هیأت مذکور به نمایندگی از جانب وزارت کشور سوریه در سلسله نشست‌های اینترپل که به مدت سه روز به طول انجامیده، حضور پیدا کرده و در جریان این نشست‌ها رئیس جدید اینترپل، دستیاران و اعضای کمیته اجرایی انتخاب شده‌اند.
بنابراین گزارش، در این نشست بیش از 160 کشور حضور پیدا کرده‌اند که در این میان نماینده پانزده کشور در سطح وزیر، نُه کشور در سطح نمایندگان وزرا، چهار کشور در سطح مستشار بوده‌اند و همچنین 51 مدیر امنیتی که هفده نفر از آن‌ها در سازمان‌های بین‌المللی عضو هستند، در نشست مذکور شرکت کرده‌اند.
منابع ترکیه‌ای خبر داده‌اند که رئیس اداره امنیت جنایی سوریه ریاست هیأت مذکور را برعهده داشته است.
هیأت سوری در حالی وارد ترکیه شده است که روابط دو کشور از اواسط سال 2011 و همزمان با آغاز بحران سوریه قطع شده است. این اولین حضور هیأت سوری در ترکیه در ده سال گذشته به شمار می‌آید.
این گزارش در حالی منتشر شده است که رسانه‌های منطقه به تازگی از بهبود روابط کشورهای مختلف با دمشق خبر می‌دهند.

همکاری ایران با سوریه دربالاترین سطوح ادامه دارد
سفیر ایران در دمشق با اشاره به سطوح بالای همکاری میان ایران و سوریه و همپیمانی دو طرف تاکید کرد که استراتژی دشمن علیه دمشق تغییر نکرده است، تنها تاکتیک را تغییر داده است.
«مهدی سبحانی» سفیر ایران در دمشق در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری العهد در خصوص روابط راهبردی ایران با سوریه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و با اشاره به حمایت‌های متقابل دو کشور گفت: دو کشور در مراحل مختلف حیات این روابط و طی جنگ اقتصادی در برابر تحریم های واشنگتن از یکدیگر حمایت کردند.
وی تصریح کرد: سیاست آمریکا در سوریه تغییر نکرده است، اگرچه تاکتیک‌های او تغییر کرده است.
سبحانی در خصوص نفتکش‌های ایرانی که از خاک سوریه وارد لبنان شده‌اند، گفت: این امر موید توانایی محور مقاومت در اجرای وعده‌های خود و ناتوانی محور دیگر است.
سفیر ایران در دمشق با اشاره به این‌که روابط راهبردی ایران و سوریه شامل همه زمینه‌ها از جمله همکاری‌های نظامی است گفت که این امر نشان‌دهنده حمایت از سوریه و به طور کلی بیانگر تقویت روابط دو کشور است.
وی افزود: تعامل در روابط بین الملل دارای سطوح متعددی از جمله همکاری، مشارکت، همپیمانی و اتحاد است. ما همپیمان هستیم. به این معنا که مراحل و سطوح اولیه را پشت سر گذاشته‌ایم و از آنجایی که دو کشور متحد یکدیگر هستند، ما متناسب با سطح این روابط در حال توسعه روابط بین خود هستیم».
در این چارچوب، سبحانی تاکید کرد: «سطح همکاری‌های ما با سوریه به بالاترین سطوح رسیده است و توافقنامه همکاری نظامی بین دو کشور وجود دارد، این توافقنامه همه زمینه‌های همکاری را در بر می‌گیرد و در صورت نیاز اعمال و اجرا می‌شود».



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات سوریه بین الملل هزار نفر دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۷۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه

پس از حمله پهپادی به مقر فرماندهی حشدالشعبی در پایگاه کالسو در غرب سوریه و ادعای آمریکا در عدم قبول مسئولیت این تجاوز، به فاصله کمتر از ۲۴ ساعت، دو پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر و میدان نفتی العمر در شرق سوریه هدف حملات قرار گرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، پس از دو ماه آرامش در جبهه های شرق سوریه، مقر فرماندهی حشدالشعبی در پایگاه کالسو در غرب عراق هدف حملاتی قرار گرفت که آمریکا مدعی شد مسئولیتی در این تجاوز نداشته است.

 

.

 

پس از این اقدام، دو پایگاه نظامی آمریکا در خراب الجیر در شمال شرقی شهر حسکه و میدان نفتی العمر در شرق دیرالزور هدف حملات پهپادی و موشکی قرار گرفتند که علی رغم شایعات مطرح شده در ساعات نخست این عملیات، با بیانیه کتائب حزب الله عراق همراه شد که هرگونه مسئولیت در این عملیات را رد کرد.

به رغم هشدار های امنیتی نیروهای آمریکایی، گزارش های منابع تسنیم حاکی از آن است که یکی از موشک ها به مجاورت نقطه پدافندی و سالن اجتماعات داخل پایگاه آمریکا در میدان العمر اصابت کرده است.

«حسن العجیلی»؛ روزنامه نگار سوری در تشریح جزئیات حملات پهپادی و موشکی به دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه به خبرنگار تسنیم در حلب گفت: در جریان این حمله پایگاه العمر با چهار موشک و یک پهپاد و پایگاه خراب الجیر با سه موشک و سه پهپاد به اختلاف یک ساعت هدف حمله قرار گرفتند.

پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت

 

حملات علیه پایگاه های آمریکایی در شرق سوریه پس از تجاوز به مقر فرماندهی در پایگاه کالسو نشانگر رد و بدل شدن پیام های غیر مستقیم میان طرف های درگیر در این جبهه است که هیچ حمله ای به پایگاه های مقاومت اسلامی عراق و سوریه بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • انفجار خودرو بمبگذاری شده در الرقه سوریه
  • انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در الرقه سوریه
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی