Web Analytics Made Easy - Statcounter

 آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر امروز (شنبه 6 آذر) پیش از ترک تهران برای سفر به ترکمنستان و شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو)، در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار این دوره از اجلاس اکو با عنوان «همراه هم باشیم، برای آینده‌ای بهتر»‌ اظهار داشت:‌ هدف از این نشست مروری بر اقدامات انجام شده در گذشته و نیز تصمیم‌گیری برای آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس، وی افزود: از اهداف این سفر دیدارهای دو جانبه‌ای است که با سران کشورهای عضو اکو انجام می‌شود؛ از جمله سیاست‌های مهم ما که بارها اعلام کرده‌ایم، این است که نسبت به همکاری با کشورهای همسایه و منطقه اولویت قائلیم و معتقدیم این روابط می‌تواند همواره در جهت ارتقای مناسب اقتصادی مؤثر واقع شود و برای کشورهای همسایه نیز این نوع ارتباط مؤثر است.

رئیس جمهور تأکید کرد:‌ ما سیاست همسایگی را محور کارهای‌مان قرار داده‌ایم و همواره برای آن فکر و برنامه داریم  و در این سفر با میزبان محترم که رئیس جمهور کشور همسایه ما ترکمنستان است، دیدار و گفت‌وگو خواهیم داشت.

رئیسی خاطرنشان کرد: در دیدارهای دو جانبه با مقامات ترکمنستان در خصوص مسئله مهم گاز و ترانزیت و دیگر مسائل مهم میان دو کشور گفت‌وگو خواهیم کرد.

وی با ابراز امیدواری در خصوص نتایج این سفر گفت: فکر می‌کنم این سفر در جهت همکاری‌های منطقه‌ای و ارتباط دوجانبه با کشورهای همسایه، سفر مؤثری باشد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۷۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و سریلانکا همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی را گسترش می‌دهند

نشست خبری مشترک روسای جمهور ایران و سریلانکا در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا،‌ در ابتدای این نشست خبری مشترک، «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا اظهار کرد: صمیمانه از رئیس‌جمهور ایران برای سفر به سریلانکا تشکر می‌کنم. در این سفر پروژه چندمنظوره سد افتتاح شد ،در این پروژه ۱۲۰ مگاوات برق به سریلانکا اضافه و با کمبود آب در برخی مناطق این کشور نیز مقابله شد.

وی ادامه داد: این افتتاح به افزایش کشاورزی، بهره‌وری و تامین زنجیره غذایی سریلانکا منجر می‌شود بار دیگر از جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت در ساخت این سد و نیز انتقال دانش و فناوری آن تشکر می‌کنم. با اجرای این طرح، تعهد خود را به روابط دوجانبه نشان دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در گفت‌وگوهای امروز با رئیس‌جمهور ایران درباره موضوعات دوجانبه‌ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و نیز ضرورت تقویت همکاری‌ها صحبت کردیم. دو دولت ۵ موافقت‌نامه در حوزه های گوناگون امضا کردند. دو کشور بر همکاری‌های چندجانبه در سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله سازمان ملل، جنبش عدم تعهد، گروه ۷۷ و نیز کمیسیون اقیانوس هند به توافقات خوبی رسیدند. در حوزه تغییرات اقلیمی، امنیت غذایی، فناوری و نیز ضرورت توسعه‌ همکاری‌ها به توافقات خوبی رسیدیم.

این خبر تکمیل می شود.

دیگر خبرها

  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • آغاز یک راهبرد فرهنگی با سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • ایران و سریلانکا همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی را گسترش می‌دهند
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است