Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،آون یا خشک‌کن آزمایشگاهی، تجهیز آزمایشگاهی پرکاربرد و البته گران قیمتی است که با ایجاد حرارتی یکنواخت برای خشک کردن نمونه‌های آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد.

این تجهیز با توجه به نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع در شکل‌ها و اندازه‌های گوناگونی تولید می‍ود و بر اساس جهت جنس بدنه، نوع کنترل کننده و محدوده دمایی در دسته بندی‌های گوناگونی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به تنوع گسترده دمایی  تا ۳۰۰ درجه سانتیگراد در آزمایشگاه های مختلف داروسازی، صنعتی، تحقیقاتی و پزشکی استفاده می‌شوند.

 

تنوع در کاربرد

آون‌های آزمایشگاهی معمولا دارای کنترل کننده دما، دریچه تخلیه هوا برای خروج بخار و گازهای داخل دستگاه و زمان بندی هستند که در مدل های پیشرفته، قابلیت هایی مانند برنامه‌ریزی، تنظیم شیب حرارتی و تایمر تاخیری برای تنظیم زمان روشن شدن دستگاه نیز وجود دارد.

دریچه تخلیه هوا و نحوه عملکرد آن یکی از نکات مهم هنگام استفاده آون آزمایشگاهی است چرا که اگر هوای مرطوب از دستگاه خارج نشود، خشک کردن نمونه های آزمایشگاهی به عنوان وظیفه اصلی دستگاه دچار اخلال می‌شود.

استفاده از دستگاه خشک‌کن با کیفیت مناسب و صحت عملکرد اهمیت بالایی دارد زیرا در بعضی موارد پس از صرف مدت زمان طولانی نیز نمونه های داخل آون خشک نمی شوند و آزمایش کاربر با مشکل مواجه می شود چرا که هنگام خروج هوای مرطوب باید هوای تازه نیز جایگزین آن شود تا فرآیند تخلیه هوا به طور کامل اتفاق بیفتد.

 

بی نیازی از واردات

در حال حاضر، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور آزمایشگاهی با تولید این دستگاه نیاز به واردات را برطرف کرده و ضمن جلوگیری از خروج ارز، به توسعه پژوهش‌ها، آزمایش روی محصولات دانش‌بنیان و به سرانجام رسیدن طرح‌های فناورانه کمک کرده‌اند. اما یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های لازم به توجه در ساخت این دستگاه، اختلاف دمای زیاد بین نقاط مختلف داخل آون است که در صورت مورد توجه قرار نگرفتن، می تواند باعث اخلال در آزمایش کاربر شود که با احراز استانداردهای ملی و بین‌المللی، حائز ویژگی‌های لازم هستند.

تجهیزات آزمایشگاهی ایران‌ساخت با دریافت استانداردهای بین المللی تولید می‌شوند و یکی از مهم‌ترین این استانداردها یعنی DIN، دمای دستگاه را در ۲۷ نقطه اندازه گیری کرده و هم دمایی آن را بررسی می کند. این تجهیزات که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید و به بازار عرضه می‌شود، در نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی به نمایش در می‌آید و اطلاعات این شرکت‌ها در وب‌سایت نمایشگاه به آدرس www.iranlabexpo.ir قابل مشاهده است.

 

ارائه خدمات

دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع،  می‌توانند در قالب برنامه حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که بخشی از هزینه خرید مراکز علمی و پژوهشی دولتی را براساس سطح بندی تجهیزات در نمایشگاه پرداخت می کند، نیاز خود را تامین کنند.

همچنین با معیارها و استانداردهایی که در شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  مورد توجه قرار داده است، پژوهشگران، دانشگاهیان و فعالان فناور و صنعتگران به ویژه صنعت داروسازی و پزشکی کشور می‌توانند فهرستی کامل از آزمایشگاه‌های ارائه دهنده خدمات مربوط به این تجهیز آزمایشگاهی را در وب‌سایت شبکه مشاهده و خدمات آزمایشگاهی مورد نیاز خود را با هزینه‌ای کم‌تر دریافت کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری تجهیزات آزمایشگاهی خشک کن شرکت های دانش بنیان دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۷۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد

به گزارش تابناک، تسنیم نوشت: براساس اعلام سازمان شیلات، سرانه مصرف ماهی در کشور حدود 13 کیلوگرم برآورد شده است درحالی که میانگین جهانی آن حدود 20 کیلوگرم است.

یک بخشی از کمبود مصرف سرانه به دلیل ذائقه ایرانی است که به دلیل  بوی ماهی و تیغ ماهی، خانوارها به خاطر پخت و پز آنها با مشکل مواجه می‌شوند. متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه غذاهای دریایی راهکاری مبتکرانه برای این مشکل طراحی کردند.

خانلر مدیرطرح این شرکت دانش‌بنیان گفت: در راستای تکمیل زنجیره تأمین آبزیان و در راستای فرآورده‌های شیلاتی، تولید سوسیس و کالباس ماهی را در دستور کار قرار دادیم که برای نخستین بار 13 محصول سوسیس و کالباس را از ماهی "سیوس" تولید کردیم.

وی تصریح کرد: این محصولات بدون ماده نگهدارنده تا یک ماه قابلیت نگهداری دارد که همین امر،‌ ثبت اختراع شده است.

خانلر گفت: سوسیس‌هایی که در خارج از کشور از جمله چین و اروپا تولید می‌شود به شدت طعم ماهی دارد و برای مصرف‌کننده و ذائقه ایرانی اصلاً‌ مناسب نیست و ما توانستیم بعد از 15 سال کار تحقیقاتی، با بومی‌سازی خط تولید، قیمت تمام‌شده را پایین بیاوریم.

حذف بو و طعم نامطبوع ماهی در کنار حفظ همه خواص مفید آن،‌ فراپاستوریزه بودن و هضم راحت از ویژگی‌های این محصول دانش‌بنیان است.

از ویژگی‌های دیگر دانش‌بنیانی این محصول می‌توان به استفاده از یک چهارم حد مجاز نیترید سدیم و تعداد میکروارگانیسم صفر اشاره کرد.

این فرآورده که از محصولات فناورانه صنایع غذایی است در راستای توسعه سهم بازار کشورمان در این حوزه، قیمتی ارزان‌تر نسبت به نمونه‌های خارجی دارد. این فرآورده دانش‌بنیان ایرانی تاکنون به کشورهای عراق، عمان، قطر و امارات صادر شده است.

دیگر خبرها

  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • دستاورد مجموعه‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی قابل تقدیر است
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در ایران