Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@20:27:58 GMT

تکواندو زنان جهان/ شیدایی طلایی شد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۸۰۰۶

تکواندوکار وزن منهای ۵۷ کیلوگرم ایران در فینال رقابت‌های زنان جهان به مدال طلا دست یافت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نخستین دوره مسابقات تکواندو آزاد زنان جهان با حضور ۱۷۰ تکواندوکار از ۳۱ کشور از چهارم آذر در ریاض عربستان آغاز شده است و امروز به پایان می‌رسد.

در فینال وزن منهای ۵۷ کیلوگرم زهرا شیدایی برای کسب مدال طلا مقابل "مارگاریتا بلیزنیاکوا" تکواندوکاری از روسیه قرار گرفت و پس از تساوی ۱۱ به ۱۱ در وقت قانونی، در راند طلایی برنده شد و به مدال طلا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیش از این و برای رسیدن به فینال رقابت ها، ابتدا مقابل "النا میرونیوک" از روسیه به برتری ۱۲ بر ۹ رسید، سپس مقابل "نیکیتا گلاسنویچ" از کرواسی در راند طلایی پیروز شد و در ادامه "النا کریویچنکو" از روسیه را با نتیجه ۱۲ بر سه شکست داد. شیدایی در مرحله نیمه نهایی مقابل "آلیاه پاول" از انگلیس با نتیجه ۱۷ بر ۹ پیروز شد تا راهی فینال شود.

در روز‌های گذشته نیز کوثر اساسه در وزن منهای ۶۲ کیلوگرم و ملیکا میرحسینی در وزن منهای ۷۳ کیلوگرم ۲ مدال برنز برای تیم ایران کسب کرده اند.

هدایت این نفرات برعهده مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و ریحانه فولادی به عنوان مربی است.

به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۴۰، ۲۴ و ۱۴.۴۰ امتیاز در رده بندی المپیکی تعلق می‌گیرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزن منهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۸۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز انتخابی جام جهانی ووشو از امروز در چین با حضور ۳۸ کشور


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما ، مراسم وزن‌کشی و قرعه‌کشی رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۴ و همچنین نشست فنی این پیکار‌ها در شهر جیانگ‌یئن چین برگزار شد و نمایندگان ساندا و تالوی کشورمان حریفان خود را شناختند.

بر این اساس در وزن منهای ۶۵ کیلوگرم زنان، صدیقه دریایی در نخستین دیدار خود به مصاف دوی مهارابام از هند می‌رود و در صورت برتری در این دیدار باید با برنده دیدار نمایندگان ترکیه و نپال پیکار کند. در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم نیز سهیلا منصوریان به مصاف ژی‌چین لی از چین می‌رود.

در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم زنان، شهربانو منصوریان به مصاف رانی موندال بنگلادش می‌رود. وی در صورت برتری در این دیدار باید به مصاف برنده رقابت چین و هند برود.

در بخش مردان و در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم محسن محمد سیفی در دور نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شد. وی باید در مرحله دوم با برنده نپال و هنگ‌کنگ دیدار کند. در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم، سهیل موسوی با دارنده مدال نقره جهان سعد بوجکا از مغرب پیکار می‌کند. وی در صورت برتری باید با نماینده ترکیه دیدار کند.

در وزن منهای ۸۰ علی‌خورشیدی با المهدی سعیدی از مغرب دیدار می‌کند. وی در صورت کسب برتری در این دیدار با برنده رقابت نپال و سنگال پیکار خواهد کرد. در وزن منهای ۸۵ کیلوگرم، محمدرضا ریگی با قاسم رابی از اردن دیدار می‌کند.

در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم نیز سید معین تقوی یحیی عمر از اردن را پیش رو دارد و در صورت برتری باید با برنده دیدار ترکیه و نپال رقابت کند.

همچنین در تالو مردان نیز شاهین بنی‌طالبی، حسین قبله‌نما، مصطفی حسن‌زاده و در بخش زنان زهرا کیانی، هلیا اسدیان و زهرا جلیلی نمایندگان کشورمان در این بخش هستند.

دیگر خبرها

  • برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه
  • قهرمانی دانیال سهرابی در کشتی فرنگی جام ‌تختی/ شکست سنگین بداغی مقابل سعادتی‌فر
  • ۴ مدال طلا دستاورد ووشوکاران مرد در چین
  • ۴ مدال طلا دستاورد ووشوکاران مرد کشورمان در چین
  • ووشوکار پرافتخار ایران طلایی شد/موسوی بر سکوی قهرمانی ایستاد
  • ووشو انتخابی جام جهانی؛ نشان طلا بر گردن ریگی و سیفی
  • طلایی شدن دو مازندرانی در انتخابی ووشو چین
  • شهربانو منصوریان و صدیقه دریایی مدال طلا گرفتند
  • ۲ نشان برنز، سهم کاراته کا‌های جوان استان همدان
  • آغاز انتخابی جام جهانی ووشو از امروز در چین با حضور ۳۸ کشور