Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا امروز (شنبه) در کانال خود در شبکه تلگرام با کنایه نوشت: غرب سعی دارد به بلاروس با برهم زدن ثبات این کشور کمک کند. 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه مطلب خود نوشت: در وین آیین عجیبی برگزار شد که در آن آلمان، اتریش و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و نیز سوتلاما تیخانووا نامزد سابق رئیس جمهوری بلاروس در باره چگونگی کمک به بلاروس گفت و گو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی افزود: این دیدار در واقع مداخله در امور داخلی بلاروس بود که در آن خبرنگاران حضور نداشتند. اما کانال تلگرام مخالفان تبعیدی دولت بلاروس بطور گسترده اخباری از این دیدار پخش کرد.

به گفته زاخارووا، هدف شرکت کنندگان در این دیدار، متقاعد کردن مردم بلاروس برای باور کردن کمک غرب بود و اینکه کشورهای غربی برای مصرف پول برای برقراری دمکراسی در بلاروس دریغ نمی کنند.  

وی با کنایه نوشت: این مساله سه هزار پناهجو در بلاروس نبود که اتحادیه اروپا برای کمک به آنها حتی یک یورو نیافت. 

 سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: در طرح ضدبلاروسی غرب برای بی ثبات کردن اوضاع این کشور و تغییر حکومت آن، اتحادیه اروپا ۵۳ میلیون یورو اختصاص داده است. 

نزدیک به ۲ هزار پناهجو عمدتاً اهل خاورمیانه، نزدیک مرز بلاروس با لهستان در شرایط بسیار دشوار مستقر شده و ناامیدانه قصد ورود به اتحادیه اروپا را از طریق لهستان دارند.

بلاروس در پی درخواست اتحادیه اروپا و وزیران کشورهای عضو گروه هفت برای پایان دادن فوری به کارزار تهاجمی و بهره جویانه از مهاجران، اعلام کرده که خواستار کاهش این بحران است.

آمریکا و کشورهای غربی پس از انتخابات ریاست جمهوری بلاروس در ماه اوت سال گذشته، نتایج این انتخابات را رد کرده و چندین بسته تحریم های اقتصادی و مالی را در مورد این کشور وضع کردند.

کشورهای غربی پس از آن سوتلانا تیحانوفسکایا رهبر مخالفان را که در تبعید بسر می برد به عنوان رئیس جمهوری شناخته و ازاو حمایت می کنند.  

اتحادیه اروپا، آمریکا، انگلیس و کانادا در اواخر ماه می سال ۲۰۲۱ هم پس از به زمین نشاندن یک هواپیمای مسافربری رایان ایر توسط بلاروس در مینسک و دستگیری دو نفر ازجمله رومن پروتاسویچ یکی از مخالفان دولت این کشور، تحریم هایی را علیه این کشور شرق اروپا اعمال کردند.

 وزارت خزانه داری آمریکا به تازگی در بیانیه ای اعلام کرد  دارایی‌های احتمالی ۱۶ شخص و پنج نهاد بلاروس را مسدود کرده و از دسترسی این اشخاص و نهادها به نظام مالی آمریکا جلوگیری خواهد کرد.

 وزارت امور خارجه آمریکا نیز ورود ۴۶ مقام بلاروس را به آمریکا ممنوع کرده است که در مجموع ۱۵۵ نفر از مقامات بلاروس با محدودیت روادید آمریکا روبرو هستند.

برچسب‌ها روسیه اتحادیه اروپا وزارت خزانه داری آمریکا بلاروس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه اتحادیه اروپا وزارت خزانه داری آمریکا روسیه اتحادیه اروپا وزارت خزانه داری آمریکا بلاروس اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۸۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد

وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه «آندره کلین» سفیر روسیه در لندن را به اتهام آنچه فعالیت‌های سازمان‌دهی شده و مخرب روسیه در خاک انگلیس نامید احضار کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای افزود که دولت لندن نسبت به «الگوی رفتاری گسترده‌تری که از سوی روسیه برای حمایت از رفتارهای مخرب در قلمرو سایر کشورهای مستقل شاهد هستیم» ابراز نگرانی کرد.

این بیانیه می‌افزاید: ما خواستار توقف فوری این فعالیت‌ها هستیم و به همکاری با متحدان خود برای ایجاد بازدارندگی و دفاع در برابر خطرات ناشی از روسیه ادامه خواهیم داد.

سفیر روسیه در حالی احضار شد که دادستانی انگلیس ساعاتی پیش دو شهروند بریتانیایی را به همدستی با سرویس جاسوسی روسیه برای خرابکاری در انگلیس متهم کرد.

بر اساس گزارش‌ها دیلان ارل ۲۰ ساله و جیک ریوز ۲۲ ساله متهم هستند که در عملیات آتش‌سوزی یک انبار تجاری مرتبط با اوکراین در شرق لندن مشارکت داشته‌اند. آن‌ها نخستین کسانی هستند که در چارچوب قانون جدید امنیت ملی انگلیس مصوب سال ۲۰۲۳ متهم شده‌اند.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: در حالی که ما باید اجازه دهیم تا این پرونده روند قضایی خود را طی کند، اما من عمیقاً نگران ادعای مشارکت اتباع انگلیسی در عملیات مجرمانه به نفع دولت روسیه هستم.

وی افزود: ما از تمام وزن سیستم کیفری استفاده خواهیم کرد تا هر کسی را که در جرایم مرتبط با دخالت خارجی مجرم شناخته می‌شود، پاسخگو کنیم.

همچنین جیمز کلورلی، وزیر کشور انگلیس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقدامات خارجی خصمانه هرگز در خاک بریتانیا قابل تحمل نخواهد بود. اگر امنیت بریتانیا را تهدید کنید، با عدالت روبرو خواهید شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده