Web Analytics Made Easy - Statcounter

امشب (6 آذر) نوبت به رضا وطنخواه، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران رسید تا تیم قرن خود را انتخاب کند. این پیشکسوت فوتبال ایران از از طریق تماس تلفنی با مهدی حدادپور، در پروژه تیم منتخب و برترین های قرن شرکت کرد.

رضا وطنخواه در پروژه برترین های قرن فوتبال و ورزش ایران شرکت کرد. وطنخواه، سرمربی سابق تیم ملی بزرگسالان، تیم ملی جوانان و باشگاه های سپاهان، تراکتورسازی، الشعب امارات، مس کرمان، شاهین بوشهر، راه آهن تهران، پتروشیمی تبریز و نیروی زمینی تهران، متولد 9 بهمن 1325 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین وطنخواه دفاع چپ سال های دور تیم هایی چون پرسپولیس و راه آهن است. وطنخواه در طول دورانش به رضا فاکتی مشهور بود.

وطنخواه تیم منتخب قرن خود را این چنین انتخاب کرد.

دروازه بان:

شرایط، امکانات و زمان های مختلف برای هر فردی و هر دوره ای متفاوت است. بنابراین عزیز اصلی، ناصر حجازی، احمدرضا عابدزاده و علیرضا بیرانوند خوب بودند. اما حجازی افتخارات و عملکرد روشن تری داشته است هر چند که ممکن است در خصوص برخی بی انصافی شود ولی در کل انتخابم ناصر حجازی است.

مدافعان:

انتخاب اولم برای این پست پرویز قلیچ خانی است. پرویز با آن امکانات کم یکی از نوادر فوتبال ایران بوده است. ایشان جزو استثناها و بهترین ها بوده، پرویز در سه پست بازی می کرد و یکی از لیدرهای فوتبال ما بوده است. انتخاب دیگر من در این پست سیدجلال حسینی است. عملکرد سیدجلال در 20 سال اخیر فوق العاده بوده است. خیلی سخت است که در 20 سال در رده اول فوتبال و در چنین سطحی بازی کنید.

دفاع چپ:

در این پست بازیکنان زیادی داشته ایم ولی انتخاب من مجتبی محرمی است. از آندرانیک اسکندریان هم باید در این پست یاد کرد اما مجتبی محرمی از بهترین ها و شایسته ترین ها بود، او بازیکنی نادر و باهوش بود.

دفاع راست:

در این پست نیز بازیکنان خوب زیادی داریم ولی انتخاب من ابراهیم آشتیانی است. عملکرد او در تیم ملی عالی بود.

هافبک دفاعی:

در این پست جواد نکونام را انتخاب می کنم. ستونی استوار بود و بازیکنی بین المللی بود. او در تیم ملی ما از بهترین ها بوده است.

هافبک چپ:

در این پست هم بازیکنان خوب بسیاری داشته ایم و انتخاب سخت است ولی من علی کریمی را در این پست می گذارم. کریمی یک هافبک - مهاجم گلساز و شایسته بود.

هافبک نفوذی:

علی پروین را برای این پست انتخاب می کنم. او یک هافبک بی نظیر و کامل بود.

هافبک راست:

مهدی مهدوی کیا. به دلیل عملکرد او در فوتبال اروپا و اینکه بازیکنی بین المللی و شایسته بود. در خط میانی جا دارد از بازیکنانی چون علی جباری و ناصر محمدخانی که از بهترین های تاریخ فوتبال ایران بوده اند هم یادی کنیم.

مهاجمان:

انتخاب اولم در این پست همایون بهزادی است. بهزادی سر زن بزرگ و قهار تیم ملی فوتبال ایران بود که من هم افتخار بازی در کنار ایشان را پیدا کردم. دیگر انتخابم برای این پست علی دایی است. دایی از بهترین ها و شایسته ترین های تاریخ فوتبال ما بوده است. البته ما به جز این دو نفر مهاجمان خوب دیگری هم داشته ایم نفراتی چون فرشاد پیوس، مرحوم غلامحسین مظلومی و حسین کلانی.

سه بازیکن برتر قرن:

پرویز قلیچ خانی نفر اول. علی کریمی انتخاب دوم و علی دایی هم انتخاب سوم.

مربیان برتر قرن:

در بخش مربی ایرانی با احترام به همه مربیان، پرویز دهداری را انتخاب می کنم. در بخش مربی خارجی نیز آلن راجرز را انتخاب می کنم.

برترین داور قرن:

انتخابم داوود نصیری است.

برترین تیم قرن:

تیم های خوب بسیاری داشته ایم اما به نظر من پرسپولیس سال 50 تا 52 بهترین تیم قرن است.

سه ورزشکار برتر قرن:

انتخاب در این بخش خیلی سخت است اما نفر اول، عبدالله موحد را انتخاب می کنم. در انتخاب دوم محمد نصیری و در انتخاب سوم حمید سوریان.

اخبار داغ 

عکس ساپورت شیشه ای ماهور الوند در خیابان خداداد افشاریان ناخواسته فدراسیون را لو داد؛ ما مجبور شدیم از رییس جمهور و وزیر کمک بگیریم کنایه مربی پرسپولیس به استقلال؛ تیمی که ۱۰ سال است قهرمان نشده بحران دارد، نه ما! / فیلم یوونتوس به حساب‌سازی متهم شده و مورد تحقیق و تفحص قرار می گیرد فرانک لمپارد: در باشگاه چلسی به ورزشگاه تاتنهام، ورزشگاه 3 امتیازی می گفتند! (زیرنویس فارسی)

منبع: طرفداری

کلیدواژه: انتخاب می کنم فوتبال ایران بهترین ها داشته ایم تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۸۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| برترین پنالتی زن‌های تاریخ فوتبال کدام بازیکنان هستند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ نیمار جونیور، کاپیتان تیم ملی برزیل به عنوان «بهترین پنالتی زن تاریخ فوتبال» از سوی سایت 90 مین انتخاب شد. بر اساس گزارش 90 مین، نیمار از 91 ضربه پنالتی که در دوران فوتبالی اش زده 74 بار را به گل تبدیل کرده و 17 بار را خراب کرده تا از این حیث بهترین فوتبالیست تاریخ شود.10 پنالتی زن برتر تاریخ فوتبال از دید این رسانه انگلیسی به ترتیب زیر است:

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900244

دیگر خبرها

  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • عکس| برترین پنالتی زن‌های تاریخ فوتبال کدام بازیکنان هستند؟
  • مثل لوئیز انریکه در فوتبال ایران داریم!
  • حسینی: روند ناکامی‌های ما در بازی با پرسپولیس قطع شد / مقابل استقلال هم می‌شد کامبک بزنیم
  • مجتبی حسینی: شکست پرسپولیس؟ خوشگل فوتبال بازی می‌کنیم و خوشحالم!
  • حسینی بعد از حذف پرسپولیس: هنوز کار خاصی نکرده‌ایم
  • حسینی: پرسپولیس را بردیم ولی اتفاق خاصی نیفتاده
  • حسینی: ۲ چیز در بازی مقابل پرسپولیس باعث خوشحالی ما شد
  • آشتی‌کنان، چند ساعت قبل از عجیب‌ترین فوتبال!
  • بزرگ‌ترین برد فوتبال: کامبک پشت کامبک!