Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هزاران نفر از افسران پلیس روز شنبه در اعتراض به اصلاحات بحث برانگیز قانون امنیتی موسوم به «قانون گگ» در مادرید دست به تظاهرات زدند.

بر اساس این گزارش، این اقدام نیروهای پلیس با حضور نمایندگان نهادهای مختلف مجری قانون در این کشور - پلیس ملی و محلی‌و گارد مدنی- در حال برگزار ی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود پس از شروع این تظاهرات، سازمان دهندگان آن، اتحادیه پلیس جوساپل، قول دادند که این «عظیم‌ترین اعتراض پلیس در تاریخ اسپانیا» خواهد بود. به گفته آنها قرار بود ۱۲۰ هزار نیروی پلیس در آن شرکت کنند.

میگوئل گومز، رئیس جوساپل به خبرنگاران گفت: ما به این اصلاحات نه می‌گوئیم. ما معتقدیم که قانون باید با زمان کنونی سازگار شده و باید اصلاح شود، اما هرگز نباید حقوق کسانی که مسئول امنیت هستند و هر روز با این قانون کار می‌کنند را پایمال کنیم.

پابلو کاسادو، رهبر حزب راستگرای اپوزیسیون مردمی که در این راهپیمایی سخنرانی می‌کرد، گفت که از خواسته‌های معترضان به طور کامل حمایت می‌کند.

کاسادو گفت: هر روز ۴ افسر پلیس مورد حمله قرار می‌گیرند و این کاملاً غیرقابل تحمل است.

گفتنی است «قانون گگ» در سال ۲۰۱۵ در زمان دولت راستگرای ماریانو راخوی به تصویب رسید و خشم احزاب چپ را برانگیخت.

حزب حاکم سوسیالیست کارگران اسپانیا و یونیداس پودموس، اکنون پانزده اصلاحیه را برای بحث به پارلمان ارائه کرده‌اند که شامل موادی چون مجاز بودن توزیع تصاویر پلیس خواهد بود؛ موضوعی که خشم پلیس اسپانیا را برانگیخته و نیروهای پلیس معتقدند این اقدامات می‌تواند امنیت جانی آنها را زیر سوال ببرد.

بر اساس قانون فعلی، استفاده غیرمجاز از تصاویر افسران پلیس که می‌تواند امنیت آنها را به خطر بیندازد یک تخلف جدی محسوب شده و متخلفان با جریمه‌های ۶۰۰ تا ۱۰ هزار و ۴۰۰ یورویی روبرو خواهند شد.

اما اصلاحیه ارائه شده از سوی احزاب چپ تصریح می‌کند که عکاسی یا فیلمبرداری و همچنین توزیع تصاویر افسران پلیس در خیابان‌ها، مثلاً در تظاهرات، جرم تلقی نمی‌شود و فقط در مواردی که انتشار تصاویر خطری برای کارکنان داشته باشد، متخلفین مجازات خواهند شد.

این اصلاحات همچنین مستلزم کنار گذاشتن استفاده از گلوله‌های لاستیکی است که باید در همه جا با گلوله‌های آسیب زا جایگزین شوند.

کد خبر 5362257

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس اسپانیا تظاهرات ضد دولتی ایالات متحده امریکا عراق روسیه رژیم صهیونیستی ایران سوریه فلسطین فرانسه اتحادیه اروپا اوکراین افغانستان ترکیه مذاکرات وین مسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۹۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هراس وزرای اسرائیلی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا

گسترش اعتراضات دانشجویی علیه نسل‌کشی در غزه در کشورهای مختلف بویژه آمریکا، هراس وزرای اسرائیلی را برانگیخته است و خواستار اقدام فوری برای مهار آن هستند.

به گزارش مشرق، «وجدان جهانی.. شعله های یک قیام جهانی» را برانگیخت». این بخشی از تحلیل روزنامه ترکیه‌ای «دوگرو هابر» از تظاهرات‌های دانشجویی در سراسر دنیا بویژه آمریکا علیه نسل‌کشی در غزه است.

این روزنامه در ادامه با تاکید بر اینکه بیداری مردمی نظام تحت هدایت آمریکا و اسرائیل را سرنگون می‌کند، نوشت که خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان با حمایت مقامات، «چهره واقعی کشورهای غربی» و حامیان آنها را آشکار کرد. به راستی «آزادی بیان و دموکراسی که تقدیس می‌شد کجا رفته است؟».

روزنامه ینی شفق ترکیه نیز در یادداشتی با تیتر «از خودتان خجالت خواهید کشید»، به گسترش نفرت در جهان نسبت به صهیونیسم و فروپاشی جایگاه و اعتبار «اسرائیل» پرداخت و نوشت که این امر پس از آن اتفاق افتاد که نوار غزه چهره واقعی قاتلان جنایتکار بین‌المللی را نشان داد.

در چنین فضای رسانه‌ای، رسانه‌های اسرائیلی نیز این روزها به صورت گسترده در حال پوشش «ناامیدی» وزرای اسرائیلی از وضعیت دیپلماسی عمومی رژیم صهیونیستی در پی تظاهرات‌های گسترده در اعتراض به نسل‌کشی در غزه در دانشگاه‌های آمریکایی و بین‌المللی هستند.

این رسانه‌ها امروز گزارش دادند که در نشست روز گذشته کابینه، وزرا ضمن ابراز ناامیدی از دیپلماسی عمومی اسرائیل در قبال اعتراضات گسترده دانشجویی در سراسر جهان بویژه آمریکا علیه تل‌آویو، راهکارهایی نظیر انتشار ویدئوهایی از عملیات هفتم اکتبر حماس را پیشنهاد دادند. ویدئوهایی که در صحت بسیاری از آنها در همان‌ روزهای نخست جنگ تردید به وجود آمده بود.

وزیر اقتصاد رژیم اسرائیل در نشست روز گذشته اذعان کرد که « افکار عمومی آمریکا یک تهدید وجودی برای اسرائیل است».

این ابراز هراس و نگرانی در وزرای اسرائیلی پس از گسترش تظاهرات‌های دانشجویی علیه نسل‌کشی در غزه با هدف پایان دادن به این جنگ و توقفر کمک‌های مالی و نظامی به اسرائیل به وجود آمده است. تظاهرات‌هایی که در بیش از ۷۹ دانشگاه و کالج آمریکایی برپا شد و به دیگر کشورهای غربی و عربی از جمله کانادا، فرانسه، آلمان، بریتانیا، لبنان و ...نیز رسید.

به نوشته وبگاه شبکه المیادین، به نظر می‌رسد که غزه در زیر سوال بردن روایت اسرائیل از جنگ، موفق بوده است و این همان چیزی است که اسرائیلی‌ها را دیوانه می‌کند و آنها را به سوی متوسل شدن به جعل حقایق، پخش ادعاها و تحریف تمامی صداهایی که جنایات آنها را محکوم می‌کنند، تحت عنوان «یهودی‌ستیزی» سوق می‌دهد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • پیروزی بزرگ در سانتیاگو برنابئو؛ برتری 6-2 بارسلونا مقابل رئال مادرید (لالیگا اسپانیا - 2 می، 2009)
  • تشدید اعتراضات در مقابل پارلمان گرجستان
  • حمله معترضان گرجستانی به پارلمان در اعتراض به لایحه «عوامل خارجی»
  • هراس وزرای اسرائیلی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • درگیری پلیس با معترضان به قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • کشف دو محموله میلیاردی قاچاق در این استان
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس