Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@09:41:08 GMT

تلاش یک کودک برای نجات «شاه‌روباه» ایرانی

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۹۰۹۷

تلاش یک کودک برای نجات «شاه‌روباه» ایرانی

کتاب «بزرگ‌گوش کوچک» داستانی است نوشته‌ محمدرضا مرزوقی که زندگی شاه‌روباه ایرانی به عنوان یکی از حیوانات در معرض انقراض را روایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، این کتاب با تصویرگری رضا مکتبی در کنار ۱۰ جلد دیگر در قالب مجموعه‌ «آهای، مواظب ما باشید!» در ۳۲ صفحه با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۵هزار تومان  از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: این کتاب جلد چهارم از یک مجموعه ۱۱‌جلدی است که داستانش در مورد روباه کوچکی است که در یزد و حیاط خانه‌ یک پسربچه زندگی می‌کند، روباه فقط میوه می‌خورد اما خانواده کودک به اشتباه فکر می‌کنند او مرغ‌ها و حیواناتشان را می‌خورد و قصد دارند او را بفروشند، پسر کوچک داستان ما که اشتباه دیگران را می‌داند سعی می‌کند به دیگران ثابت کند این حیوان کوچک کاری با دیگران ندارد.

با خواندن کتاب «بزرگ‌گوش کوچک»، کودک هم به طبیعت نزدیک می‌شود و هم اطلاعاتی در مورد این حیوان در حال انقراض به دست می‌آورد.

نویسنده‌ در بخشی از این کتاب، اطلاعاتی در مورد نوع زندگی و تغذیه این حیوان به مخاطب ارائه داده است و کتاب مخاطب بالای ۹ سال (نونهال) را با زندگی و ویژگی‌های این گونه‌ در معرض انقراض آشنا می‌کند.

کتاب‌های این مجموعه با جلدی ضخیم و کاغذی باکیفیت تهیه و تولید شده و هم‌اکنون در تمام فروشگاه‌های کانون پرورش فکری و همچنین سایت عرضه‌ محصولات فرهنگی این مجموعه به نشانی shop.kpf.ir در دسترس علاقه‌مندان است.

 در این طرح، زندگی گونه‌های جانوری در معرض انقراض ایران به قلم نویسندگان و تصویرگران کتاب کودک و نوجوان از سوی انتشارات کانون پرورش فکری چاپ شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمدرضا مرزوقی حفظ گونه جانوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۹۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر، انگاته روباد وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی در حاشیه نمایشگاه معرفی توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو)، در گفت و گو با صدا و سیما از آمادگی و تمایل کشورش برای همکاری‌های معدنی در زمینه‌های ساخت کارخانه‌های فراوری مواد معدنی، انتقال دانش فنی و مهندسی و آموزش خبر داد و گفت: آفریقای مرکزی ۴۰۰ معدن شناخته شده از آهک تا فلزات مختلف با مواد معدنی گوناگون دارد و خواستار همکاری با ایران است.

وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی تاکید کرد: ایران روی منابع معدنی اش کار کرده، ما هم به دنبال شرکای تجاری هستیم. ما به دنبال دانش ایرانی هستیم.

کد خبر 6093620 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • استاد مطهری؛ فیلسوف یا متکلم؟!
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت