Web Analytics Made Easy - Statcounter

همه سردرد‌های ما به علت خستگی نیستند که با یک دوش آب گرم و خوابیدن حل شوند. گاهی خبر از مشکلات جدی‌تری می‌دهند. درد مفاصل نیز ممکن است نشانه‌های اولیه یک بیماری جدی باشند.

این موضوع بسیار مهم است که برای درمان هر چه سریع‌تر اقدام کنیم. اگر ما بدانیم که درد‌های مفصلی ممکن است نشانه‌ای از بیماری‌های بزرگ باشند، دیگر ساده از آن‌ها نمی‌گذریم و به سلامتی خود بیشتر اهمیت می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه با بیماری‌هایی که با درد‌های ساده مفصلی خود را نشان می‌دهند، آشنا می شوید.

۱. تیروئید

بسته به نوع پرکاری یا کم‌کاری غده تیروئید در بدن شما، ممکن است درد‌های عضلانی و استخوانی را با شدت‌های متفاوتی حس کنید. اگر تیروئید شما کم کار باشد منجر به افزایش وزن در شما می‌شود که فشار بیشتری بر مفاصل را سوار می‌کند.

اگر هم تیروئید شما کم کار باشد ممکن است دچار کاهش تراکم استخوان‌ها شده باشید. بهتر است به یک پزشک غدد مراجعه و برای درمان اختلالات عملکرد غذه تیروئید خود اقدام کنید.

۲. افسردگی

افسردگی تنها یک بیماری روحی نیست. این بیماری سلامت فیزیکی ما را نیز به خطر میاندازد. به علت بیش از حد کار کردن مغز حول اتفاقات و قضایا، بدن ما دچار کمبود ویتامین و مواد مغذی می‌شود؛ که در این صورت ما شاهد گرفتگی عضلات، درد‌های مفصلی، ضعف سیستم عصبی و مشکلات دیگر هستیم.

اگر دچار افسردگی هستید همراه با قرص‌های مخصوص افسردگی از پزشک خود قرص‌های تقویتی و مکمل نیز بخواهید.

۳. در رفتگی

در رفتگی با شکستگی متفاوت است. در واقع، در رفتگی به خارج شدن دو مفصل از جای درست خود می‌گویند. در این‌صورت فرد توانایی تکان دادن عضو‌های درگیر را از دست می‌دهد. در رفتگی ممکن است بدون هیچ نشانه‌ی ظاهری رخ دهد و تنها درد طاقت فرسا متوجه شما باشد.

۴. لوپوس

تقریبا بیش از یک و نیم میلیون نفر از مردم آمریکا به این بیماری دچار هستند و پزشکان آمریکایی معتقدند که این بیماری در ابتدا خود را با درد‌های مفصلی نشان می‌دهد.

در واقع برای شک کردن به لوپوس برای درد‌ها مفصلی، ما نیاز به نشانه‌های جدی‌تری مانند اختلالات کلیوی، تشنج، سکته مغزی یا قلبی داریم.

۵. آرتروز

آرتروز نتیجه ساییدگی و خوردگی استخوان‌ها بر یکدیگر است. هنگامی که مایع بین مفصلی به هر دلیل از بین می‌رود، استخوان‌ها روی هم ساییده شده و درد زیادی را احساس می‌کنیم.

اگر در مراحل اولیه به این درد توجه کنید با تغذیه و دارو‌های مناسب می‌توانید درمان را شروع کنید؛ ولی اگر این موضوع برای شما کم اهمیت باشد و مدتی طولانی را با این درد سپری کنید، مراحل و نحوه درمان به مراتب برای شما سخت‌تر می‌شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: طرز تهیه درد مفصلی درد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۹۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید

به گزارش خبرآنلاین، چهار مورد از مکمل‌هایی که نیاز است بعد از ۴۰ سالگی در رژیم غذایی خود بگنجانید، عبارتند از:

۱) امگا ۳

DHA و EPA اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که عمدتاً در منابع دریایی مانند ماهی‌های چرب یافت می‌شوند. این مواد مغذی برای حفظ تری گلیسیرید و فشار خون در محدوده نرمال ضروری هستند. مکمل امگا ۳ به ارتقای عملکرد مغز و تقویت بینایی نیز کمک می‌کنند.

۲) ویتامین D

سلامت استخوان برای زنان در سنین نزدیک به ۴۰ و بعد از آن مهم است. ویتامین D یک ماده مغذی ضروری برای تراکم استخوان است. دریافت این ویتامین از طریق رژیم غذایی یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید میسّر است. هم‌چنین می‌توان از مکمل‌های دارویی ویتامین D نیز استفاده کرد. ویتامین D، خطر بیماری‌های قلبی عروقی، بخصوص در زنان میانسال، را کاهش می‌دهد.

۳) آهن

کمبود آهن با کم‌خونی یا بدون کم‌خونی برای زنان در دوره پیش از یائسگی رایج است و اغلب نادیده گرفته می‌شود. حتی اگر علائمی از کم‌خونی و فقر آهن ندارید، بد نیست سطح آهن خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سطح آهن و فریتین (شکل ذخیره‌سازی آهن) در بدنتان پایین نیست.

۴) کلاژن

تحقیقات نشان می‌دهد مکمل کلاژن به حفظ سلامت پوست و کاهش علائم پیری پوست، بخصوص در سنین میانسالی، کمک می‌کند. هم‌چنین مصرف کلاژن، ماده آلی موجود در استخوان را افزایش می‌دهد و در سلامت استخوان نقش چشمگیری دارد.

بیشتر بخوانید:

کدام ویتامین‌ها باعث کاهش وزن می‌شوند؟

منبع: eatthis

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903259

دیگر خبرها

  • نقش تغذیه مناسب را در کنترل آسم جدی بگیرید
  • دلیل مهم دل درد صبحگاهی و درد معده بعد بیدار شدن
  • ۱۹ رباط صلیبی پاره! هدیه برنامه منظم لیگ
  • هلال سفید انتهای ناخن را جدی بگیرید + رازهای مهم
  • مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید
  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • بازدید دادستان تهران از دادسرای ناحیه ۳۸
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...