Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، یزدان شناس عضو شورای اسلامی شهر بیرجند در جلسه شورای اسلامی شهر با بیان اینکه شهرداری املاک بسیاری در نقاط مختلف شهر دارد، گفت: نسبت به خیلی از این املاک اطلاعات درستی در دسترس نیست که ضرورت دارد ممیزی کاملی در این باره انجام شود.

وی با بیان اینکه این مهم در افزایش درآمد پایدار شهرداری تأثیر گذار خواهد بود، اضافه کرد: در شورای دوره پنجم هم این تقاضا مطرح شد، اما ممیزی املاک شهرداری به طور ناقص انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یزدان شناس همچنین در ادامه اظهار کرد: در زمان تدوین دفترچه بهای خدمات شهرداری به دلیل اینکه دیگر دستگاه‌ها آن را مبنای خدمات خود قرار می‌دهند، هجمه‌ای علیه شورا به راه می‌افتاد که شورا با اقدام به موقع از انجام این کار جلوگیری کرد.

عضو شورای اسلامی شهر بیرجند ادامه داد: دستگاه‌های دیگر نباید خدمات خود را بر مبنای دفترچه بهای خدمات شهرداری ارائه کنند بلکه برای باید خودشان در این مورد تصمیم بگیرند.

بهترین شهردار بیرجند هم در زمینه ممیزی املاک شهرداری اظهار کرد: آمادگی کامل برای انجام این کار را داریم، اما با مبلغ یک میلیارد تومانی که شورا برای ممیزی املاک شهرداری در بودجه سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته است، امکان انجام کامل آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم ممیزی کامل املاک شهرداری را انجام دهیم باید مبلغ بیشتری در نظر گرفته شود.

بهترین همچنین در خصوص بهای خدمات شهرداری هم گفت: نباید افزایش بهای خدمات شهرداری برای همه نقاط شهر یکسان باشد بلکه این افزایش با توجه به شرایط هر منطقه باید مشخص شود.

شبانه روزی شدن مرکز فوریت‌های اجتماعی

وی در ادامه از شبانه روزی شدن مرکز فوریت‌های اجتماعی شهرداری بیرجند خبر داد و اضافه کرد: از اول آذر این مرکز شبانه روزی شده است و مأموران نیروی انتظامی هم در این مکان حضور دارند.

بهترین ادامه داد: برای ارائه خدمات بهتر پرسنل آقا در این مرکز حضور دارند و شهروندانی که شب جایی برای اسکان ندارند، می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند تا در حد امکانات موجود به آن‌ها خدمات ارائه شود.

شهردار بیرجند از خیرین هم در خواست کرد به شهرداری برای تهیه پوشاک و مواد غذایی کمک کنند.

به گفته وی همچنین سید محمود حسینی به عنوان سرپرست سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری معرفی شده است.

انتهای پیام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: املاک شهرداری طرح ممیزی بهای خدمات شهرداری املاک شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۹۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین از پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در این استان در چارچوب عملکرد کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات خبر داد.

وهاب میزانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین درباره کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات قزوین اظهار کرد: گشت‌های مشترک کنترل املاک و مستغلات در استان قزوین به منظور ساماندهی مشاوران املاک در سال جدید ادامه دارد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین معضلات حوزه مسکن، سوداگری مشاوران املاک است و این افراد در گرانفروشی مسکن و اجاره‌بها نقش اساسی دارند، از این رو باید نسبت به ساماندهی فعالیت‌های آن‌ها اقدام شود.

سرپرست راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: از همین‌رو به منظور تنظیم و کنترل املاک و مستغلات گشت‌هایی در استان قزوین از سال گذشته آغاز شده است و تاکنون ۲۶۴۶ بازدید در سطح استان انجام شده که از این تعداد ۷۴۳ مورد تخلف ثبت شده است.

میزانی عنوان کرد: نداشتن پروانه کسب، نرخنامه، نداشتن کد رهگیری و عدم صدور فیش رسید کمیسیون وجوه دریافتی و گران فروشی در بحث اخذ کمیسیون‌های مصوب استان عمده تخلفات محرز در بنگاه‌های املاک است که در همین راستا ۶۹۱ مورد پرونده برای مشاورین املاک متخلف تشکیل شده و از این تعداد ۱۲۴ مورد پلمپ شده و اخطار دریافت کردند.

وی اضافه کرد: ارزش ریالی جرایم متخلفین بالغ بر سه میلیارد و ششصد میلیون تومان بوده که از این مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان آن وصول شده است. گشت مشترک نظارتی به همراهی دستگاه های حاضر در این گشت تا ساماندهی بازار مسکن و زمین ادامه خواهد داشت و اجازه تخلف به مشاورین املاک نخواهیم داد و با متخلفان برخورد خواهد شد.

سرپرست راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با همکاری صنعت معدن و تجارت، صنف مشاورین املاک، تعزیزات حکومتی، اتاق اصناف و نیروی انتظامی در بازدید گشت مشترک حضور دارند تا شاهد ساماندهی فعالیت مشاوران املاک به منظور بهبود وضعیت حوزه مسکن باشیم و در سال جدید هم این گشت زنی ها تا ساماندهی فعالیت مشاوران املاک ادامه خواهد داشت.

کد خبر 749300

دیگر خبرها

  • بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین
  • افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • آیا شورای شهر بیرجند با احداث برج‌های ارتش موافقت می‌کند؟