Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد علی گچکاران مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم سطح زیر کشت گیاهان دارویی را تا کنون ۵۰ هکتار دانست که پیش بینی می‌شود با توجه به کشت پاییزه به ۱۰۰ هکتار برسد که جهرم شامل گیاهان دارویی آویشن باغی، مرزنجوش، کاسنی، آلوئه ورا، مورینگا و ... است.

او افزود: با توجه به کم مصرف بودن آب در کشت گیاهان دارویی استقبال خوبی صورت گرفته است و تا کنون ۱۱۰ نفر به اشتغال دائم مشغول شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی جهرم از دریافت تسهیلات ۴ درصدی متقاضیان کشت گیاهان دارویی از صندوق کارآفرینی امید خبر داد و اظهار کرد: تمام تلاش مدیریت جهاد کشاورزی جهرم تشویق در خصوص جایگزین الگوی‌های کشت مناسب است.

گچکاران اظهار کرد: تداوم ربع قرن خشکسالی، شرایط دشواری را برای کاشت محصولات پرآبخواه با روش غرقابی ایجاد کرده که در این شرایط با توجه به افت سطح آب سفره‌های زیرزمینی جایگزینی محصولات پرآبخواه با سایر محصولات که مصرف آب کم دارد و تغییر روش آبیاری با استفاده از سامانه‌های نوین برای حفظ حیات کشاورزی در شهرستان جهرم بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته او ضروری است بهره‌برداران قبل از کاشت این نوع گیاهان جهت مشاوره به کارشناسان گیاهان دارویی و باغبانی جهاد جهرم مراجعه کنند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتاری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی جهرم کشت گیاهان دارویی کشت گیاهان دارویی شهرستان جهرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۹۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور

محمد خزایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم شهرستان کنگاور ۱۵ هزار هکتار است، گفت : با توجه به بارش‌های مناسبی که در سال زراعی جاری داشته‌ایم عملکرد مناسبی را از مزارع شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال زراعی جاری تولید گندم از مرز ۶۱ هزار تن عبور کند که در صورت تحقق این امر این میزان تولید گندم در شهرستان در چند سال اخیر کم سابقه خواهد بود.

او به کشاورزان توصیه کرد؛ جهت رسیدن به این هدف با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به سمپاشی با سن گندم و زنگ زرد گندم اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور افزود: کمیته برداشت محصولات کشاورزی در وقت مناسب تشکیل شده و تمهیدات لازم در خصوص برداشت غلات انجام خواهد شد.

خزایی از کشاورزان شهرستان خواست مراقب حوادث احتمالی بویژه آتش سوزی در سطح مزارع و مراتع شهرستان باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مبادله بیش از ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بین استان فارس و هیات‌های خارجی
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل