Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@13:30:21 GMT

برپایی ایستگاه سلامت در باغملک

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۰۱۲۶

برپایی ایستگاه سلامت در باغملک

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ایستگاه سلامت که با همکاری بسیج جامعه پزشکی باغمک برپا گردید و خدماتی همچون سنجش فشارخون، مشاوره‌های لازم در زمینه عوامل پرخطر در بروز بیماری‌های قلبی عروقی و غیر واگیر، فشارخون بالا، دیابت و تغذیه، مراقبت سلامت در ایام کرونا به مردم با کمک کارشناسان انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاودان زاده مدیر شبکه بهداشت و درمان باغملک گفت: فشارخون بالا به دلایل مختلفی قاتل خاموش نامیده می‌شود. اغلب هیچ علامتی ندارد، اما خطر اصلی بیماری قلبی و سکته است؛ و این بیماری‌ها از جمله علل اصلی مرگ و میر در بین مردم است، زیرا باعث می‌شود قلب بیش از حد سخت کار کند و به تصلب شرایین (سخت شدن) کمک می‌کند.

او در ادامه بیان کرد: فشارخون بالا معمولاً چیزی نیست که بتوانید آن را احساس یا متوجه شوید و ممکن است تشخیص داده نشود، زیرا معمولاً هیچ علامتی وجود ندارد. صرف نظر از این، فشارخون بالا می‌تواند منجر به آسیب کلیه، سکته مغزی یا حمله قلبی شود؛ بنابراین، مهم است که فشار خون خود را به طور منظم چک کنید.

جاودان زاده افزود: همت جوانمردانه نیروی مقاومت بسیج با همیاری و همکاری در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا یادآور روز‌های دفاع مقدس و رقم خوردن جلوه‌های شکوهمند ایثار و فداکاری بود که بسیجیان نقش خوبی در این زمینه ایفا کردند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهداشت و درمان درمان بیماری فشارخون بالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۰۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان

فرماندار همدان گفت: به مدد زحمات و تلاش‌های انجام شده نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه سلامت، بهداشت و درمان، وضعیت کشور در منطقه و حتی در جهان به لحاظ بسیاری از شاخص‌ها مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، مسلم مخفی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در کارگروه سلامت شهرستان همدان در حوزه سلامت، بهداشت و درمان، اظهار کرد: وضعیت کشور در ارتقای امید به زندگی، کاهش چشمگیر بیماری‌های واگیردار، ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی، قابل مقایسه با بسیاری از کشورهای همسطح خود نیست و در منطقه نیز پیشرفت‌های ایران بسیار چشمگیر است.

وی افزود: از ابتدای استقرار دولت مردمی، هفت پایگاه سلامت با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان در سطح شهرستان همدان احداث شده و بهره‌برداری رسیده است.

فرماندار همدان ادامه داد: امسال و در آستانه هفته سلامت، کلنگ‌زنی مرکز سلامت امام سجاد (ع) با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان و افتتاح مرکز جامع سلامت سلطانی نیز با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور انجام شد و به امید خدا خدمات خوبی به مردم ارائه می‌دهند.

مخفی اضافه کرد: اطلاع‌رسانی در حوزه سلامت یک امر مستمر است و تنها مناسبتی و در هفته سلامت نیست.

وی با قدردانی از اصحاب رسانه برای اطلاع‌رسانی خوب در موضوع سلامت آب شرب همدان، گفت: اداره آب و فاضلاب، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت نسبت به ممانعت از استفاده فاضلاب برای کشاورزی، اقدام جدی و فوری داشته باشند.

کد خبر 747840

دیگر خبرها

  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • برپایی نمایشگاه سلامت در بندرعباس
  • برپایی پایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟