Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@17:23:34 GMT

مردم مرغ را بیشتر از کیلویی ۳۱ هزار تومان نخرند

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۰۲۳۴

مردم مرغ را بیشتر از کیلویی ۳۱ هزار تومان نخرند

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، اکبر فتحی در هشتمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی اظهار داشت: از آنجایی‌که موضوع گرانفروشی و قطعه بندی مرغ در جامعه مطرح بوده و ایجاد التهاب نموده است این موضوع به عنوان دستور پیش از جلسه مطرح شده و تلاش می شود با همکاری سازمان صمت و سازمان دامپزشکی و اتاق اصناف در مدتی که جهادکشاورزی در حال تعریف فرایند جدیدی در حوزه عرضه می باشد با نظارتهای صورت گرفته این امر در بازار خللی ایجاد ننماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وجود تنوع در بازار طبق ذائقه ها و سلایق مختلفی که وجود دارد امری طبیعی است،گفت: تقاضا برای قطعه بندی مرغ در بازار را نمی توان انکار نمود اما مسئله قیمت بسیار بالایی است که برای محصول قطعه بندی شده ارائه می شود.

فتحی گفت: در ستاد تنظیم بازار استان اجماع عمومی بر این بوده است که ۱۵ درصد کشتار صورت گرفته می تواند به واحدهای قطعه بندی منتقل شود اما اکنون این میزان به ۵۰ درصد رسیده است و این امر به کاهش قدرت خرید بخشی از مردم که از توانایی لازم برخوردار نیستند می گردد که نمی توانند مرغ آماده به قیمت مصوب دولتی ۳۱ هزار تومان تهیه نمایند بنابراین باید قطعه بندی طبق یک نرم تعریف شده اتفاق بیفتد زیرا واقعیت اینست که حدود ۸۰ درصد مردم توان خرید محصول قطعه بندی شده که قیمت آن طبق مصوبات ستاد تنظیم بازار بسیار افزایش می یابد را ندارند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: این امر که حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کشتار تبدیل به قطعه بندی شود قابل قبول است اما مراکز قطعه بندی نیز باید مورد تفکیک قرار گیرند و کشتارگاهها و واحدهای قطعه بندی که مجوز این کار را دارند باید از فروشگاههای عرضه که بصورت غیربهداشتی خود اقدام به قطعه بندی می کنند مجزا شوند.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر عملکرد فروشگاههای عرضه برای کنترل موارد بهداشتی جزو شرح وظایف سازمان دامپزشکی می باشد، اظهار داشت: گروه های نظارتی سازمان دامپزشکی این موضوع را مورد رسیدگی قرار می دهند اما بدلیل فراوانی این فروشگاهها، یک نفر از ناظران سازمان صمت نیز در رسیدگی و کنترل قطعه بندی طبق میزان مجاز و رعایت موارد بهداشتی شرکت خواهد کرد و تلاش خواهد شد با همکاری رسانه ها مردم نیز در جریان این امر قرار گیرند. هدف از این نظارت اعمال قانون در کنار مجاب نمودن این صنف به غیرقانونی بودن قطعه بندی خودسرانه است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با تاکید بر اینکه قیمت مصوب ۳۱ هزار تومان در این مدت باید در تمام فروشگاه‌های عرضه نصب گردد، گفت: نصب قیمت در فروشگاهها به خودکنترلی و کنترل مشتری منجر خواهد گردید از این رو صنفهای مربوطه به هر طریق ممکن باید در جریان این امر واقع شوند و اکیپ های نظارتی نیز باید کنترل این موضوع را مدنظر قرار دهند.

گفتنی است طبق مصوبه قرارگاه امنیت غذایی، قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده ۱۹ هزار و ۷۰۰ تومان، در کشتارگاه ۲۸ هزار تومان و مرغ گرم برای مصرف‌کنندگان ۳۱ هزار تومان است و مردم نباید مرغ را بیشتر از کیلویی ۳۱ هزار تومان خریداری کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: زلزله جنوب ایران یوسف نوری آلودگی هوا جمعه سیاه اعتراضات اصفهان اومیکرون جهاد کشاورزی مرغ قیمت مرغ زلزله جنوب ایران یوسف نوری آلودگی هوا جمعه سیاه اعتراضات اصفهان اومیکرون ۳۱ هزار تومان قطعه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۰۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محسن موسوی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه پلدختر، اظهار داشت: جاده پلدختر - خرم‌آباد باگذشت سالیان از وقوع سیلاب همچنان ناایمن و قربانی می‌گیرد و تسریع در تکمیل آن مطالبه مردم شهرستان‌های پلدختر و معمولان است.

وی عنوان کرد: جاده پلدختر - خرم‌آباد به قتلگاه تبدیل شده و مردم را رنج می‌دهد و باعث شده اتفاقات ناگواری در آن رخ دهد که موجب تلفات جانی زیادی شده است.

امام‌جمعه پلدختر، افزود: تقسیم این جاده به چهار قطعه، تکمیل و سرعت‌بخشیدن به آن خواسته مردم است چرا که هنوز پیشرفت چشمگیری ندارد.

حجت‌الاسلام موسوی، گفت: قطعه‌های این جاده که به قرارگاه خاتم مربوط می‌شود خوب کارکرده اما در سایر قطعه‌ها ردیف بودجه‌ای کفاف نداده و مدت‌ها است تعطیل یا نیمه‌جان است.

وی از تلاش مسئولان، استانداران سابق و نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی در جذب اعتبار برای جاده پلدختر - خرم‌آباد تقدیر کرد.

امام‌جمعه پلدختر، یادآور شد: تنها راه برون‌رفت از این مشکلات قرارگرفتن پروژه پلدختر - خرم‌آباد در مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به لرستان است.

کد خبر 6089113

دیگر خبرها

  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • حال موسیقی ایران خوب است
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای
  • نظر علیرضا طلیسچی درباره حضورش در شب‌های زودیاک و آهنگ پرطرفدارش «پاقدم»
  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳