Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@03:24:07 GMT

ازدواج آسان معلولان و سالمندان در مراکز نگهداری

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۰۳۱۲

ازدواج آسان معلولان و سالمندان در مراکز نگهداری

معاون توانبخشی بهزیستی شمیرانات از ازدواج آسان معلولان و سالمندان در مراکز نگهداری و توانبخشی خبر داد و گفت: این اتفاق مبارک با حمایت خیرین انجام می‌شود. - اخبار اجتماعی -

محمدرضا دانش‌آذر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در رابطه با آمار معلولان تحت پوشش اظهار کرد: بیش از 13 هزار معلول به همراه خانواده‌های خود تحت پوشش بهزیستی شمیرانات قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با نوع معلولیت افراد تحت پوشش این سازمان گفت: جسمی - حرکتی، ذهنی، روانی، بینایی و شنوایی نوع معلولیت افراد تحت پوشش است. همچنین معلولان متوسط، شدید و خیلی شدید از مستمری ماهیانه استفاده می‌کنند.

معاون توانبخشی بهزیستی شمیرانات در رابطه محدوده ارائه خدمات توسط این سازمان گفت: مناطق یک، دو و بخشی از منطقه 3 جزء محدوده استحفاظی بهزیستی شمیرانات محسوب می‌شود. علاوه بر اینکه 32 مرکز سالمندان، 9 مرکز شبانه روزی و 4 مرکز روزانه در این محدوده قرار دارند.

دانش‌آذر با اشاره به واکسیناسیون گروه‌ هدف سازمان در مراکز و سالمندان تصریح کرد: در این زمینه علاوه بر تزریق دو دوز قبلی، دوز سوم نیز تحت عنوان یادآوری تزریق شده است همچنین تعداد افراد فوتی ناشی از کرونا بسیار کم بوده و این به واسطه اقدامات انجام شده در مراکز است.

وی با اشاره به رویکرد سازمان مبنی از ازدواج آسان معلولان و سالمندان افزود: در این زمینه تلاش شده معلولانی که واجد شرایط ازدواج باشند با حمایت خیرین این اتفاق می‌افتد که از سال گذشته تا به امروز 4 زوج معلول زندگی خود را آغاز کرده‌اند.

معاون توانبخشی بهزیستی شمیرانات درباره پذیرش معلولان و سالمندان مجهول‌الهویه اظهار کرد: این افراد نیز با حکم قضائی پذیرش می‌شوند و درباره هزینه نگهداری آنها نیز از کمک خیرین و یارانه سازمان استفاده می‌شود.

"هرندی" زیر ذره‌بین مسئولان/ ورود بهزیستی و شهرداری تهران به رفع آسیب‌ها در محلات پرخطر

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی معلولان و سالمندان بهزیستی شمیرانات تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۰۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان

شهبازی مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : طرح غربالگری بینایی در سنین طلایی ۳ تا ۶ سال موجب میشود تا با تشخیص و درمان زود هنگام مشکلات بینایی از معلولیت کم بینایی و نابینایی پیشگیری شود.

به گفته شهبازی قرار است بهزیستی استان کرمانشاه درصورت نیاز کودکان به درمان‌های بعدی /مانند جراحی وعینک برای خانواده‌های تحت پوشش همه هزینه‌ها و برای دیگر خانواده‌ها هم بخشی از هزینه‌ها را پرداخت کند

آنطور که شهبازی می‌گوید پارسال ۶۶ هزار کودک کرمانشاهی در پوشش طرح غربالگری بینایی قرار گرفتند. از این شمار ۷۰۰ کودک که نیازمند درمان‌های بعدی بودند به مراکز تخصصی ارجاع شدند کمک هزینه‌های درمان از ۲ تا سی میلیون تومان به آنان پرداخت شده است.

غربالگری بینایی و شنوایی نوزادان و کودکان و همچنین غربالگری ژنتیک از راهکاری‌های پیشگیرانه بهزیستی برای کاهش و درمان معلولیت‌های جسمی و حرکتی است.

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد آموزش‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی هم در بخش آموزش دنبال میشود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه