Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 7 آذر) در جلسه علنی مجلس و در مخالفت با برنامه‌ها و صلاحیت یوسف نوری گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در ابتدا هفته بسیج را تبریک عرض می‌کنم؛‌ انقلاب ما با توجه به فتنه‌ها و تحریم‌ها بایستی علی‌الظاهر سقوط می‌کرد اما بسیج اجازه چنین کاری را نداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آقای یوسف نوری در بدنه آموزش و پرورش رشد کرده و برنامه‌ای در این خصوص ارائه داده است اما من چند سوال از گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش دارم.

نماینده کاشمر در مجلس تصریح کرد:‌آقای نوری باید پاسخ دهد که برای حذف مافیای کنکور که بودجه‌ای چند برابر آموزش و پرورش در هر سال دارد چه برنامه‌ای داشته و بایستی توضیح دهد چه برنامه‌ای برای حذف کتب کنکور و کتب کمک‌درسی و حذف مافیای کتب درسی دارد این در حالی است که این مافیا در دست چند نفر است. ضمن اینکه گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش باید پاسخ دهد برای تعارض منافع  و حذف مافیای موجود در این وزارتخانه چه اقداماتی می‌خواهد انجام دهد.

نیک‌بین گفت: تعارض منافع یعنی اینکه در سازمان غذا و دارو مافیا وجود دارد این در حالی است که نباید مسؤول در آنجا داروخانه داشته باشد اما اینگونه است تعارض منافع یعنی آنکه شهردار و اعضای شورای شهر نبایستی شرکتی داشته باشند تا پروژه‌ها و برنامه‌های شهرداری را به آن بسپارند.

وی گفت: در آموزش و پرورش تبعیض ساختاریافته وجود دارد که باید آقای یوسف نوری برنامه‌ای را برای حذف آن داشته باشد.

نماینده کاشمر در مجلس تصریح کرد: معلم خرید خدمت، مدارس حمایتی، معلمان غیر انتفاعی و نهضتی و قرآنی، معلمان روزمزد، معلمان ساعتی و معلمان حجمی در آموزش و پرورش یعنی تبعیض ساختار یافته.

وی گفت:‌200 هزار معلم قراردادی در کشور داریم و آموزش و پرورش با کسری معلم مواجه است؛ با بازگشت به تدریس بازنشستگان نمی‌توان جبران کسری معلم آموزش و پرورش را داشت این در حالی است که داده معلمان از فقر نیست بلکه از فرق است و نبایستی حقوق دو معلم در دو کلاس دیوار به دیوار با یکدیگر متفاوت باشد.

وی گفت: معلم غیرانتفاعی در شهر تهران با ماهی یک میلیون تومان کار می‌کند و فقط 5 روز در ماه بیمه است در حالی که گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش باید برای حذف مافیای مدارس غیرانتفاعی برنامه داشته باشد.

نیک‌بین خاطرنشان کرد:‌آموزش و پرورش مهمترین نهاد و وزارتخانه در کشورمان است و اگر می‌خواهیم وضعیت کشور درست شود باید 30 تا 50 درصد بودجه سایر وزارتخانه‌ها حذف شود تا آینده کشور ساخته شود.

نیک‌بین گفت: نظر آقای نوری و تیم آن درباره خصوصی‌سازی آموزش و پرورش چیست این در حالی است که غرب‌زدگان در آموزش و پرورش در طول سال‌های اخیر واژه‌هایی مانند ایثار را حذف کرده‌اند.

وی گفت:‌در آموزش و پرورش دنبال شایسته‌سالاری در آزمون‌ها بودند و در سال‌های اخیر آزمون و تست ملاک شایسته‌سالاری دانش‌آموزان شده است.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش بی‌‌سوادپرور و استعدادکش است و باید آقای نوری برنامه ویژه برای به فعلیت رساندن استعدادهای دانش‌آموزان ایرانی داشته باشد.

وی افزود: دانش‌آموزان 12 سال درس می‌خوانند اما چیزی یاد نمی‌گیرند نه زبان داخلی ، نه  خارجی و نه هنر و هیچ برنامه مهارتی در آموزش و پرورش وجود ندارد.

وی تصریح کرد:‌باید برنامه‌ای به منظور تغییر درست جهت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در دستور کار آقای نوری قرار گیرد.

وی افزود:‌80 درصد قبولی در کنکور متعلق به دانش‌آموزان غیرانتفاعی است در حالی که تعداد دانش‌آموزان غیرانتفاعی در کشور فقط 15 درصد است تعداد قبولی مدارس دولتی در کنکور 20 درصد است در حالی که تعداد دانش‌آموزان مدارس دولتی 85 درصد است.

وی در پایان گفت: اجرای سند تحول بنیادین و اعمال مدرک بالاتر فرهنگیان در آموزش و پرورش از موضوعاتی است که باید آقای نوری در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش معلم کتب درسی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش دانش آموزان حذف مافیای برنامه ای آقای نوری برای حذف نیک بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۰۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره دشواری سؤالات امتحانات نهایی گفت: در تحلیل امتحانات شاهد دشواری سؤالات نبودیم، در طراحی سؤالات مبنا توجه به ارزشیابی از یادگیری است. - اخبار اجتماعی -

محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: این موضوع  نباید به صورت مقطعی بررسی شود، پس از اعلام میانگین نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در خرداد 1402 برداشت جامعه این بود که این میانگین بیانگر اُفت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش تصمیم دارد مبتنی بر شفافیت نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش وپرورش گفت: نمرات امتحانات نهایی را شفاف اعلام کردیم تا برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد و معلمان برای ارتقای کیفیت آموزشی تلاش کنند. در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود چراکه این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

نکات کلیدی امتحانات نهایی؛ از شیوه مطالعه تا طراحی سؤالات

زارعی درباره تاثیر دشواری سؤالات امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سؤالات نبودیم. در طراحی سؤالات مبنا توجه به ارزشیابی از یادگیری است به گونه‌ای که دانش‌آموزان از حفظیات و محفوظات دور باشند بنابراین جمع‌بندی این نیست که سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده  اما قبول دارم که سؤالات مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه