Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@09:54:10 GMT

بیانیه مشترک روسای جمهوری ترکمنستان و ترکیه

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۰۹۳۱

بیانیه مشترک روسای جمهوری ترکمنستان و ترکیه

روسای جمهوری ترکمنستان و ترکیه در پی گفتگوهای دو جانبه در عشق آباد بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان و قربانقلی بردی‌محمدف، روسای جمهوری ترکیه و ترکمنستان در بیانیه مشترک خود آورده‌اند، دو کشور مایل به ادامه همکاری و تقویت روابط استراتژیک در تمامی حوزه‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسای جمهوری دو کشور در جریان نشستی در کاخ ریاست جمهوری ترکمنستان به بررسی مسائل مختلفی مربوط به همکاری‌های دو جانبه و مسائل مهم بین‌المللی مورد توجه دو طرف پرداختند.

روسای جمهوری ترکیه و ترکمنستان با تاکید بر اینکه دورنمای مشترکی از مسائل مهم بین‌المللی دارند، به این نکته اشاره کردند که به تقویت و گسترش همکاری‌ها می‌پردازند.

آنها همچنین رضایت خود را از موفقیت هشتمین اجلاس سازمان دولت‌های ترک که ۱۲ نوامبر سال جاری میلادی در استانبول برگزار شد، ابزار داشتند که در این اجلاس، ترکمنستان به عنوان ناظر حضور داشت. آنها همچنین گفتند که با توسعه همکاری‌های چندجانبه با این نهاد موافق هستند.

اردوغان و همتای ترکمنستانی‌اش همچنین اعلام کردند که همکاری باعث صلح، ثبات و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی شده و به نفع مردم دو کشور خواهد بود.

روسای جمهوری دو کشور بر اهمیت افزایش حجم تجارت دوجانبه بین عشق آباد و آنکارا از طریق تجارت محصولات با ارزش افزوده بالا تاکید کردند.

آنها همچنین گفتند که عملکرد کمیسیون بین دولتی ترکیه و ترکمنستان در زمینه همکاری اقتصادی، یک مکانیسم هماهنگی برای توسعه روابط تجاری-اقتصادی و روابط حمل و نقل وارتباطات باید بیشتر تقویت شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تركيه تركمنستان روسای جمهوری دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۰۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، ناصر کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فی مابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفت و گوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولت های ثالث در خصوص این موضوع تصریح کرد.

وی گفت: بدون تردید دولت های ذیربط می‌توانند در پرتو همکاری های دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

دیگر خبرها

  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • امضای 5 سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • ۵ سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • بیانیه مهم ۲۸ ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی