Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@20:12:05 GMT

۷۶ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال آبیک واکسینه شدند

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۱۰۲۸

۷۶ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال آبیک واکسینه شدند

علی‌اکبر رشوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر تزریق دُز سوم واکسن به کادر بهداشت و درمان و بیماران خاص و سالمندان سرای سالمندان شهید شیخ‌حسنی و افراد بالای ۶۰ سال شهرستان آبیک که چهار ماه از فاصله دز دوم واکسیناسیون آنها گذشته در حال انجام است.

وی اظهار داشت: براساس آخرین رنگ‌بندی کرونا، وضعیت شهرستان آبیک از روز گذشته از نارنجی به زرد رنگ تبدیل شده است و روند بستری بیماران کرونایی کاهش محسوس نسبت به مدت مشابه ماه گذشته دارد و خوشبختانه از اول آذرماه تاکنون هیچ فوتی گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشوند از تسریع روند واکسیناسیون در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: به عنوان نمونه هم اکنون ۹۶ درصد جمعت بخش بشاریات در برابر کرونا واکسینه شدند و تنها دو نقطه در سطح شهرستان کمترین میزان واکسیناسیون را دارا هستند.

این مسوول از اجرای طرح واکسیناسیون خانه به خانه در این شهرستان خبرداد و افزود: این طرح برای افرادی که امکان مراجعه به مراکز واکسیناسیون را ندارند در حال اجراست.

وی با بیان اینکه هنوز ۱۰ درصد جمعیت هدف این شهرستان برای تزریق واکسن کرونا مقاومت نشان می‌دهند، خاطرنشان کرد: متاسفانه این گروه نسبت به خطر کرونا توجیه نشده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی شهرستان آبیک تاکید کرد: تاکنون هیچ عارضه جدی یا فوت ناشی از واکسن کرونا در سطح شهرستان گزارش نشده و این درحالیست که روزانه چندین نفر از بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده و تعدادی نیز دچار عوارض این بیماری می‌شوند که بیشتر آنها از بین افراد واکسن نزده هستند.

رشوند با اشاره به اینکه همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزام محسوب می‌شود،افزود: با وجود انجام واکسیناسیون رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک باید همچنان در دستور کار شهروندان و اصناف قرار داشته باشد تا به ایمنی جمعی دست یابیم.

شهرستان آبیک به مرکزیت شهری به همین نام با ۲ بخش مرکزی و خاکعلی در شرق استان قزوین قرار دارد و هم جوار با استان البرز است.

برچسب‌ها آبیک واکسن کووید 19 استان قزوین استانداری قزوین محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آبیک واکسن کووید 19 استان قزوین آبیک واکسن کووید 19 استان قزوین استانداری قزوین محدودیت های کرونا شهرستان آبیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۱۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در قزوین

فرماندار آبیک قزوین از تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند و مجروح شدن دو چوپان در حادثه برخورد با قطار در حوالی آبیک خبر داد.

حجت الله مددخانی فرماندار شهرستان آبیک در گفت‌و‌گو با تسنیم با اشاره به تلف شدن 57 رأس گوسفند در حوالی شهرستان آبیک  اظهار داشت: در حادثه ی برخورد قطار با گله‌ گوسفند در حوالی شهرستان آبیک، 57 رأس گوسفند تلف شد.

وی ادامه داد: در این حادثه علاوه بر 57 گوسفند، دو چوپان نیز از ناحیه دست و سر مجروح شدند.

فرماندار آبیک در پایان سخنانش تأکید کرد: علی رغم وجود پل زیر گذر، چوبان گله از روی ریل عبور عبور داده که منجر به چنین اتفاقی شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در قزوین
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور