Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@09:59:55 GMT

لوله فولادی گالوانیزه چیست؟

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۱۰۴۴

لوله فولادی گالوانیزه چیست؟

در زمان طراحی و تولید انواع مختلفی از آهن آلات، روی فلزاتی که به خوردگی حساس بوده و آسیب می بینند، پوششی از فلز روی قرار می دهند تا به وسیله آن از خطرات و آسیب های خوردگی در امان بمانند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آسیااستیل، این عمل توسط گالوانیزاسیون صورت می گیرد و پوششی که در عمل گالوانیزاسیون بر روی فلز قرار داده می شود، از لایه ای از فلز روی و ترکیباتی از آهن تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین عامل در مورد لوله های فولادی نیز صحت داشته و بکار می رود. یعنی لوله های فولادی نیز در راستای حفاظت آن ها در برابر خوردگی و آسیب پذیری، سطحشان با پوششی از فلز روی پوشانده می شود که به آن ها لوله فولادی گالوانیزه گویند. اکثرا لوله های فولادی گالوانیزه در طول 6 متر ساخته شده و اتصالات آن ها برشن، کمربند و قفل می باشد. همچنین ضریب هیزم ویلیام این لوله ها بر حسب واحد اینچ حساب می شود. لوله گالوانیزه توسط دنده پیچ ها به هم وصل شده و به وسیله مواد مناسب آب بندی می شوند. امروزه لوله های گالوانیزه در دو دسته کلی طراحی و تولید می شوند. دسته اول لوله گالوانیزه آهنی و دسته دوم لوله گالوانیزه فولادی می باشد. ما در این مقاله به بررسی کامل و جامع لوله فولادی گالوانیزه ، ویژگی ها و کاربرد های آن می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

در واقع لوله‌ی‌ فولادی گالوانیزه همان لوله‌ای‌ از جنس فولاد می باشد که در راستای حفاظت از آن در برابر خوردگی و آسیب‌پذیری، سطح اش را با فلز روی پوشش داده اند. با استفاده از پوشش گالوانیزه، هم طول عمر لوله افزایش یافته و هم مقاومت آن را در برابر خوردگی و رسوبات معدنی بیشتر می شود.

شایان ذکر است که به دلیل برخورداری از همین ویژگی ها، لوله‌های گالوانیزه از گذشته تا به امروز از مهم‌ترین اجزاء در خطوط آبرسانی می باشند. جنس لوله‌ی گالوانیزه‌ی فولادی از فولاد نرم می باشد. در ساخت فولاد این نوع لوله ها ورقه‌ی فولاد را با فشار از داخل قالب عبور داده و درز آن را جوش می‌دهند. پس از پایان این مراحل در جهت افزایش  مقاومت آن در برابر اسیدها و زنگ‌زدگی‌ها، لوله های ساخته شده را در یک وان آبکاری روی‌اندود قرار می‌دهند.

در بررسی و مقایسه لوله های گالوانیزه آهنی و فولادی به این نتیجه می رسیم که تفاوت اساسی و ویژه ای بین آن ها وجود نداشته، اما بااین همه حال  لوله های فولادی  گالوانیزه سبک تر ‌و براق‌ تر از لوله‌ی گالوانیزه‌ی آهنی می باشند. از طرفی دیگر  لوله‌ی  گالوانیزه‌ی  آهنی نسبت به لوله‌ی گالوانیزه‌ی  فولادی در برابر اسیدها مقاومت تر هستند.

ویژگی لوله‌های گالوانیزه فولادی

از جمله ویژگی های لوله‌های گالوانیزه فولادی عبارت اند از:

برخورداری از طول 6 متری و قطر متغیر بین 1 الی 8 اینچی

ساخته شده از جنس فولاد نرم

مقاومت بسیار بالا در برابر زنگ زدگی و خوردگی

دوام و طول عمر بالا

دارای ساختار یکپارچه

کاربرد لوله فولادی گالوانیزه

لوله های فولادی گالوانیزه به دلیل ویژگی و مزایایی که دارند در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله کاربرد لوله فولادی گالوانیزه عبارت اند از:

این لوله ها اکثرا به عنوان لوله‌های  آبرسانی در ساخت‌ و ‌ساز مورد استفاده قرار می گیرند.

 بخش عمده‌ای از خطوط انتقال گاز توسط لوله‌های گالوانیزه انجام می شود.

لوله های فولادی گالوانیزه در سیستم آبیاری کاربرد بسیار زیادی دارند.

در ساخت تصفیه‌خانه‌ها و سیستم‌های تهویه مورد استفاده قرار می گیرند.

به طور کلی لوله های فولادی گالوانیزه به دلیل مقاومت بسیار بالایی که در برابر خوردگی دارند، در زمینه هایی که مربوط به آب و انتقال آن است به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. اما این بدین معنی نیست که نمی توان در زمینه های دیگری از آن ها استفاده کرد. چرا که از هیمن لوله ها امروزه در انتقال حرارت و  گاز بسیار استفاده می کنند.

قیمت لوله فولادی گالوانیزه

قیمت لوله های فولادی گالوانیزه بستگی به شاخص های مختلفی نظیر سایز، ضخامت، کیفیت و ... دارد. اما با این همه حال می توان گفت قیمت هر واحد آن بین 400 هزار تومان 2 میلیون تومان متغیر می باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لوله فولادی لوله گالوانیزه لوله آهنی مورد استفاده قرار می گیرند فولادی گالوانیزه برابر خوردگی لوله های فولادی ی گالوانیزه لوله فولادی گالوانیزه ی ی فولادی فلز روی لوله ها ی فولاد لوله ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۱۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم

محمد خزامی رئیس صادرات شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به بحث صادرات محصولات شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان تنها تولیدکننده ورق‌‎های فولادی API در کشور، بازیگر تعیین‌کننده‌ای در تامین این محصول استراتژیک در بازارهای ایران و جهان به شمار می‌آید.

او با اشاره به اینکه ورق‌های API محصولی استراتژیک و غیرقابل جایگزین در توسعه زیرساخت‌های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به حساب می‌آیند، افزود: این ورق ها از خواص مقاومت مناسبی در مقابل عوامل بیرونی مانند خوردگی و شکستگی برخوردار هستند و ار این رو جایگاه بسیار ویژه‌ای در صنایع مختلفی از جمله نفت و گاز و پتروشیمی دارند.

رئیس صادرات شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: نقش‌آفرینی شرکت فولاد اکسین خوزستان در تامین این ورق فولادی برای توسعه زیرساخت‌های نفت‌وگاز کشور به خصوص پروژه خط انتقال نفت گوره به جاسک و همچنین رشد روزافزون صادرات ورق های فولادی عریض و کسب سهم این شرکت از بازارهای کشورهای اروپای غربی، حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه خود مهر تاییدی بر سطوح بالای کیفیت محصول و ظرفیت‌های شرکت فولاد اکسین خوزستان در تامین ورق‌های فولادی عریض است.

خزامی با تاکید بر جایگاه ویژه شرکت فولاد اکسین در تامین این ورق‌ها یادآور شد: بدون شک شرکت فولاد اکسین خوزستان، با توجه به مسیر و روند رشد تولید و فروشی که در ماه‌های اخیر در پی گرفته است، در آینده‌ای نزدیک بازارهای صادراتی خود را در سایر کشورها نیز توسعه خواهد داد. 

او افزود: در همین راستا شرکت فولاد اکسین خوزستان به شکلی پررنگ و قدرتمند در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو) حضور یافته است تا به این ترتیب ضمن تشریح و معرفی توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کم‌نظیر خود در سطح کشور، منطقه و حتی جهان، زمینه مناسبی را برای معرفی محصولات، توسعه بازارهای بین‌المللی، نقش‌آفرینی در تامین نیاز مصرف کنندگان ورق های فولادی عریض و کسب سهم بیشتر از بازار کشورها به ویژه کشورهای اروپایی و در انتها صادرات محصولات خود ایجاد کند. 

این نمایشگاه تا ۱۲ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد
  • توقف صادرات مقاطع طویل لوله و پروفیل فولادی با الزام برگشت ارز
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • پیکر پاک شهید جاویدالاثر ایلامی بعد از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد
  • ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان
  • امینکو تامین کننده کلیه تجهیزات تاسیساتی
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟