Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، غلامعلی راستی ضمن تاکید بر برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه صادرات غیرنفتی، اظهار داشت: توسعه صادرات غیرنفتی در تعامل با کشورهای همسایه، گسترش دیپلماسی تجاری، اصلاح تراز تجارت خارجی، هماهنگی سیاست های تجاری و ارزی مرتبط با توسعه صادرات غیرنفتی، افزایش رقابت پذیری صنعتی کشور، پیوستن به زنجیره ارزش بین المللی صادرات محور از مهمترین موضوعات مورد تاکید ریاست جمهوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تحلیل بخشی از عملکرد صادراتی استان در هفت ماهه سال ۱۴۰۰، افزود: سازمان صمت آذربایجان شرقی نیز در راستای توسعه صادرات غیر نفتی نسبت به تدوین برنامه و هدف گذاری توسعه صادرات در سال جاری اقدام کرده و بطور منظم با رصد و بررسی عملکرد صادرات غیرنفتی استان و تحلیل وضعیت و جایگاه آن برای ارتقاء عملکرد صادرات اقدام می‌کند.

سرپرست سازمان صمت استان با اشاره به آمار صادرات استان براساس اطلاعات ارسالی سازمان توسعه تجارت ایران ، اظهار داشت: آذربایجان شرقی با ۸۸۷.۸ میلیون دلار صادرات، سهم ۳.۳۰ درصدی از صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.

وی از ترکیه، عراق، ارمنستان، افغانستان، آذربایجان، پاکستان، امارات متحده عربی، ترکمنستان، روسیه، هند و چین از جمله مقاصد مهم صادراتی استان نام برد و تصریح کرد: مواد پتروشیمی و پایه نفتی، صنعت، فرش و صنایع دستی، کشاورزی و صنایع غذایی، معدن و صنایع معدنی از عمده گروه‌های کالایی صادراتی هستند.

راستی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی در ۷ ماهه امسال با وجود مسدودیت و محدودیت های مرزی به دلیل شیوع کرونا حائز رتبه ۶ کشوری در زمینه صادرات شده است، گفت: با توجه به هدف گذاری صادراتی ۴۵ میلیارد دلاری کل کشور در سال ۱۴۰۰ ، سهم هریک از استانها برای پوشش میزان صادرات در تحقق هدف گذاری صادراتی کشور بر اساس میانگین عملکرد سال گذشته و پتانسیل های صادراتی استانها ، از سوی سازمان توسعه تجارت ایران تعیین و بعنوان برنامه های عملیاتی جهت اجرا به سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور ابلاغ شده است و بر همین اساس سهم هدف گذاری شده برای استان در بخش صادرات در حدود ۱.۸۳۷ میلیارد دلار می باشد.

ترغیب تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان برای انجام صادرات محصولات مربوطه از گمرکات استان جهت تحقق میزان هدف گذاری صادرات ، رصد مستمر صادرات استان در حوزه های مختلف و شناسایی موانع و مشکلات و تلاش در جهت رفع آنها با تلاش مضاعف تمامی دستگاههای متولی ، ترغیب دبیران میزهای استانی کشورها و میز های ملی کالایی به فعالیت بیشتر با برگزاری جلسات مستمر فعالین اقتصادی مربوطه و شناسایی مشکلات و ارائه راهکارهای لازم برای توسعه صادرات، تسریع در پیگیری توسعه زیر ساخت های صادراتی مندرج در برنامه توسعه صادرات توسط دستگاه های متولی نظیر پیگیری تجهیز ناوگان حمل و نقل کالا، پیگیری راه اندازی دستگاه ایکس ری توسط گمرکات استان و ایجاد ارتباط مستمر و موثر با رایزنان بازرگانی مستقر در کشورهای مقصد صادراتی از مهمترین برنامه های پیش بینی شده جهت تحقق اهداف صادراتی تا پایان سال جاری می باشد.

پیگیری مصوبات جلسات قبلی ، ارائه گزارش های آمار صادرات و واردات استان در هفت ماهه نخست سال جاری ، طرح و تصویب تقویم پیشنهادی سال 1401 نمایشگاه بین المللی تبریز از جمله موارد بحث و بررسی شده در جلسه توسعه صادرات غیر نفتی استان بود.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲

منبع: فارس

کلیدواژه: صادرات آذربایجان شرقی توسعه وزیر صنعت سرپرست سازمان صمت آذربایجان شرقی فرش صنایع دستی مواد پتروشیمی صنایع غذایی صنایع معدنی ترکیه عراق صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی صادرات غیرنفتی توسعه صادرات هدف گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۱۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در نشست با مدیران اقتصادی این استان گفت: حضور سه هزار بازرگان از صد کشور در اکسپو تهران که با فعالیت ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی همراه است، می‌تواند نمایشگاهی از توانایی‌های خراسان رضوی و محصولات صادراتی آن باشد.   حسن نوری‌زاده اظهار کرد: اگرچه نمایشگاه‌های ایران اکسپو از سال ۱۳۹۲ شروع به کار کردند، اما این ششمین بار است که این نمایشگاه مهم اقتصادی برپا می‌شود و ما نیز باید حضور درخشان و پرتعاملی را از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت در اکسپو ۲۰۲۴ داشته باشیم.   در این جلسه توانا، سرپرست دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی جزییات برنامه‌های پیش بینی شده برای شرکت در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ را تشریح کرد.   همچنین مدیران دستگاه‌های اقتصادی و میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز برنامه‌های پیش‌بینی شده برای شرکت فعال در این نمایشگاه را ارائه کردند.   ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از دو هزار تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از تاریخ هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟
  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می دانید؟​
  • پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا