Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ۷۵درصد اشتغال در ایران، خرد است که خیلی به رشد تولید و ثروت منجر نمی‌شود در حالیکه این آمار برعکس اقدامات و رفتارهای اقتصادی در جهان است.

به گزارش مشرق، بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، درباره نرخ بیکاری در کشور اظهار داشت: آمارهای ۹ یا ۱۰ درصدی نرخ بیکاری که اعلام می‌شود قطعاً درست نیست و این در حالی است که اشتغال مولد و قابل قبول و باثبات مدنظر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه برخی افراد شغل کاذب و پاره وقت داشته باشند اشتغال با ثبات محسوب نمی‌شود. 

بیشتربخوانید: دولت سابق، اشتغال را رونق می‌داد یا بیکاری را؟!

وی افزود: دولت و مجلس باید به سمتی حرکت کنند که وضعیت اشتغال در کشور بنیادین بوده و به ثبات برسد چراکه ما دائم شاهد التهابات اقتصادی و تأثیر منفی آن بر بازار و از دست رفتن مکرر شغل‌ها هستیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به شیوع کرونا در کشور تصریح کرد: در ۲ سال اخیر وضعیت کرونا باعث وارد شدن ضربات سنگین به اقتصاد و اشتغال کشور شده و برخی مشاغل را تضعیف کرده است، هر چند برخی مشاغل مرتبط با مسائل بهداشتی تقویت شدند.

محبی نجم‌آبادی خاطرنشان کرد: ایران ظرفیت اشتغال بیشتر از شرایط فعلی را دارد. این در حالی است که در حوزه معدن شرایط بکری برای افزایش اشتغال وجود دارد و اگر فرآوری استخراج معادن‌ بیشتر شود جوانان و متخصصان بیشتری مشغول فعالیت خواهند شد. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد: اگر در فرآوری نفت خام هم کارهای بزرگتری صورت گیرد می‌توانیم ساماندهی خوبی در بخش اشتغال ایجاد کنیم.

محبی‌ نجم‌آبادی خاطرنشان کرد:‌ ۷۵ درصد اشتغال در ایران، اشتغال خرد است که خیلی به رشد تولید و ثروت منجر نخواهد شد در حالیکه این آمار برعکس اقدامات و رفتارهای اقتصادی در جهان است.

وی عنوان کرد: ۲۵ درصد اشتغال در جهان خرد است و ۷۵ درصد آن مربوط به شغل‌های موجود در کارخانجات و کارگاه‌های بزرگ است که همین عامل منجر به بهبود وضعیت اقتصاد و اشتغال آنها شده است چرا که رشد اقتصادی در کارخانه‌های بزرگ و تولیدات آنها رقم می‌خورد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در پایان گفت: هم‌اکنون بالاجبار ما به سمت اشتغال خانگی و خرد رفته‌ایم تا به یک حداقل‌هایی در اقتصاد برسیم اما اقدام صحیح آن است تا جایی که امکان دارد باید به سمت ایجاد شرکت‌های بزرگی که امکان اشتغال و توسعه و رشد اقتصادی بیشتر دارند، حرکت کنیم.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو مجلس شورای اسلامی بودجه بیکاری مجلس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ایران عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۱۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه جداول بودجه شفاف نیست، اظهار کرد: گاهی گفته می‌شود که عده‌ای مجلس را تضعیف می‌کنند، در حالی که نیازی به این تضعیف‌ها نیست و ما خودمان در داخل این کار را می‌کنیم.

وی ادامه داد: آنچه کمیسیون تلفیق تصویب کرده است، شفاف بوده و درباره ریال به ریال آن پاسخگو هستیم و به کسی اجازه ورود ندادیم. همه اعداد و ارقام شفاف است و برای اولین بار کاری انقلابی در خصوص جداول انجام شد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جداول را ارائه دادیم و نمایندگان بدانند صفر تا صد آن در اختیارشان است و همه آن‌ها در اختیار هیأت رئیسه قرار گرفته است و در خصوص ریال به ریال آن اگر کسی حرف، حدیث و مطلبی دارد می‌تواند مطرح کند.

کد خبر 6090560 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • موافقت مجلس با جدول شماره ۵ درآمد‌های بودجه ۱۴۰۳
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • ابهامات خط و نشان ارزی در دقیقه ۹۰ مجلس یازدهم