Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:31:25 GMT

کشف یک مومیایی منحصربه‌فرد در پرو  

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۱۲۳۰

کشف یک مومیایی منحصربه‌فرد در پرو  

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از خبرگزاری رویترز، تیمی از باستان‌شناسان در ساحل مرکزی پرو یک مومیایی کشف کردند که بنابر تخمین‌ها دستکم ۸۰۰ سال قدمت دارد. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد، بقایای مومیایی شده به یکی از مردمان تمدنی تعلق دارد که بین ساحل و کوه‌های این کشور واقع در آمریکای جنوبی شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته پیتر ون دالن لونا (Pieter Van Dalen Luna)، این مومیایی که جنسیت آن مشخص نشده، در منطقه لیما کشف شده است.

این باستان‌شناس می‌گوید: مشخصه اصلی این مومیایی این است که تمام بدن آن با طناب محکم بسته شده و دست‌ها روی صورت قرار داده شده بودند، چیزی که احتمالا بخشی از الگوی خاص تدفین و خاک‌سپاری محلی بوده است.

این مومیایی ۸۰۰ ساله در یک مقبره زیرزمینی در حومه شهر لیما کشف شد که داخل آن پیشکش‌هایی از جمله سرامیک، بقایای سبزیجات و ابزارهای سنگی نیز پیدا شده است.

پرو خانه صدها مکان باستان‌شناختی به جامانده از تمدن‌هایی است که قبل و بعد از امپراتوری اینکا ایجاد شدند. این امپراطوری ۵۰۰ سال قبل در جنوب آمریکا، از جنوب اکوادور و کلمبیا گرفته تا مرکز شیلی، حکمرانی می‌کرد.

برچسب‌ها لیما باستان شناسی کشفیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لیما باستان شناسی کشفیات لیما باستان شناسی کشفیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۱۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب قلعه «هری‌پاتر» در اوکراین (+عکس)

ساختمان یک موسسه آموزشی در اوکراین معروف به «قلعه هری پاتر» در حمله موشکی روسیه ویران شد.

به گزارش ایسنا، ساختمانی که آکادمی حقوق خصوصی اودسا در آن قرار دارد به «قلعه هری پاتر» مشهور است و تصاویری که خبرگزاری رویترز منتشر کرده است، نشان می‌دهند سقف این ساختمان زیبا در نزدیکی ساحل تخریب شده است.

مقامات اوکراینی حمله مسکو به این بنای تاریخی در اودسا را جنایت جنگی خواندند و اعلام کردند در جریان این حمله دست‌کم چهار نفر کشته شدند.

این قلعه ساحلی که به سبک گوتیک ساخته شده، دارای باغ‌های زیبا، ساحل خصوصی و زمین تنیس در کنار آب است. این بنای برجسته به دلیل شباهت‌های معماری‌اش به هاگوارتز، قلعه و خانه مدرسه جادوگری که در فیلم‌های «هری پاتر» به تصویر کشیده شده بود، این نام مستعار را به دست آورده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۱۴ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • جواد خیابانی: المپیک باستان حدود 776 سال قبل از میلاد مسیح بوده است / فیلم
  • ساحل بندرعباس بعد از باران
  • امروز با نیما یوشیح: آی آدم‌ها که روی ساحلِ آرام در کار تماشایید! (+فایل صوتی)
  • امروز با نیما یوشیح: آی آدم‌ها که روی ساحلِ آرام در کار تماشایید!
  • تخریب قلعه «هری‌پاتر» در اوکراین (+عکس)
  • اسراری که گورهای تاریخی افشا کردند
  • غریق‌نجاتی که به سمت شما پرواز می‌کند
  • ۴ ویژگی منحصربه‌فرد در کتاب‌های تاریخ شفاهی
  • اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند! (+عکس)