Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@06:58:52 GMT

کشف مومیایی ۸۰۰ ساله در پرو

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۱۳۰۱

کشف مومیایی ۸۰۰ ساله در پرو

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، گروهی از متخصصان، مومیایی حداقل ۸۰۰ ساله‌ای را در سواحل مرکزی پرو پیدا کردند. تصاویر منتشر شده از مومیایی مصری، حالتی، چون ترس و پنهان شدن را نشان می‎دهد.

مومیایی یافت شده از تمدنی بوده که بین ساحل و کوه‌های پرو زندگی می‌کرده‌اند. باستان شناس پیتر ون دالن لونا از دانشگاه ایالتی سن مارکوس و یکی از متخصصان حاضر در حفاری روز جمعه گفت که این مومیایی در منطقه لیما کشف شده و جنسیت آن هنوز مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: "این بقایای فردی است که در منطقه مرتفع آند زندگی می‌کرده است."

وی با اشاره به اینکه این مومیایی در داخل یک گورستان زیرزمینی در حومه لیما پیدا شده است، توضیح داد که این گورستان همچنین حاوی نشانه‌هایی است که شامل قطعات چینی، بقایای گیاهان و ابزار سنگی می‎شود.

گفتنی است پرو حاوی صد‌ها مکان باستان‌شناسی از تمدن‌هایی است که قبل و بعد از امپراتوری اینکا‌ها که ۵۰۰ سال پیش بر بخش جنوبی آمریکای جنوبی از جنوب اکوادور و کلمبیا تا مرکز شیلی تسلط داشتند، زندگی می‌کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

کشف بقایای اولین باغ وحش جهان در مصر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مومیایی کشف جسد مومیایی مرموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۱۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک گورستان باستانی در محل ساخت نیروگاه

باستان‌شناسان با کاوش در ایتالیا بقایای یک گورستان پیشارومی را کشف کردند.

به گزارش ایسنا، مقام‌های ایتالیا اعلام کردند در جریان کاوش‌های پیش از ساخت یک نیروگاه برق در جنوب ایتالیا، یک گورستان پیشارومی به همراه مجموعه‌ قابل توجهی از اشیاء مخصوص خاکسپاری کشف شده است.

«رویترز» در این‌باره نوشت این گورستان در «اموروسی» منطقه‌ای در ۵۰ کیلومتری «ناپل» و در جریان کاوش‌ها قبل از ساخت و ساز کشف شده است.

بهترین شواهد تاریخی سالم این مکان در یک محوطه خاکسپاری در حدود ۱۳ هزار متر مربع کشف شده است که قدمت آن به فاصله بین عصر آهن و قرن ۸ تا ۷ پیش از میلاد می‌رسد و ۸۸ مقبره را شامل می‌شود.

در مقبره متعلق به مردان، بقایای سلاح و در مقبره زنان، زیورآلات برنز همچون دستبند و آویز کشف شده است.

به گفته باستان‌شناسان، در این مقبره‌ها تعداد قابل‌توجهی گلدان با اشکال مختلف قرار داشت که بیشتر روی هم چیده می‌شدند و معمولاً زیر پای متوفی قرار می‌گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (عکس) کشف ۱۱۱۸ عتیقه و چند مومیایی در یک خانه
  • (عکس) کشف ۱۱۱۸ عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی در مصر
  • مصر/ کشف 1118 عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی
  • فیلم| وقتی خاخام‌های اسرائیلی از دیدن بقایای موشک ایران شگفت‌زده شدند
  • کشف یک گورستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • فیلم| انتقال بقایای موشک ایران توسط بالگرد اسرائیلی
  • تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت
  • فیلم/ انتقال بقایای موشک ایران توسط بالگرد اسرائیلی
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • تصاویر تایم لپس انفجار ستاره‌ای در کهکشان راه شیری