Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌زلزله‌ای به بزرگی ۴، ۸ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) سحرگاه یکشنبه حوالی آرین شهر در خراسان جنوبی را لرزاند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زلزله ساعت ۵:۸ امروز در عمق ۱۰ کیلومتری زمین روی داد.

کانون زلزله در ۳۹ کیلومتری آرین شهر، ۵۵ کیلومتری سه قلعه و ۵۸ کیلومتری قاین ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این زلزله در برخی شهرهای مجاور از جمله بیرجند نیز احساس شد و تاکنون از خسارات احتمالی آن گزارشی دریافت نشده است.

تیم‌های ارزیاب به منطقه زلزله اعزام شدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: این زلزله سحرگاه امروز مرز بین شهرستان‌های بیرجند، قائنات و سرایان را لرزاند.

سیدابوالحسن میرجلیلی افزود: تاکنون خسارت ناشی از زلزله ۴، ۸ ریشتری امروز در آرین شهر به ما گزارش نشده است و چهار تیم ارزیاب برای بررسی دقیق به منطقه اعزام شدند.

وی گفت: روستاهای کانون زلزله شامل چلونک، چاهک موسویه، چاه غیاث و قومنجان است و به همین دلیل مردم این روستاها از منازل خود بیرون آمده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: چهار تیم ارزیاب متشکل از دهیاری‌ها، اورژانس و ارزیابان هلال‌احمر برای بررسی دقیق خسارات و مشکلات احتمالی به مناطق اطراف کانون زلزله اعزام شدند که نتیجه بررسی‌ها متعاقباً اعلام خواهد شد.

ترک خوردگی چند واحد خشت و گلی بر اثر زلزله در خراسان جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: زلزله ۴.۸ ریشتری امروز در منطقه آرین شهر به جز ترک خوردگی جزئی چند واحد مسکونی خشت و گلی، خسارات دیگری تاکنون نداشته است.

سیدابوالحسن میرجلیلی اظهار کرد: این زلزله صبح امروز در ۳۹ کیلومتری آرین شهر شهرستان قائنات و ۵۵ کیلومتری سه قلعه شهرستان سرایان به وقوع پیوست و مردم شهرستان‌های قائنات، سرایان و بیرجند زلزله را احساس کردند.

وی کانون زلزله را روستاهای چلونک، چاهک موسویه، شونگان و چاه غیاث اعلام کرد و گفت: بلافاصله با دستور استاندار خراسان جنوبی چهار تیم ارزیاب به روستاهای کانون زلزله اعزام شدند و گزارش تیم‌های ارزیاب تا این لحظه مبنی بر ترک خوردگی دیوارهای چند خانه مسکونی خشت و گلی در روستای چاهک موسویه است.

۱۱ پس لرزه درپی زلزله صبح امروز خراسان جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: تاکنون ۱۱ پس‌لرزه در منطقه ثبت شده که بزرگترین آنها ۲، ۶ ریشتر بوده است.

وی افزود: تیم‌های ارزیاب، بخشداران و امدادگران تا ۲۴ ساعت دیگر در منطقه حضور خواهند داشت و خسارات احتمالی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کد خبر 538308

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زلزله در خراسان جنوبی تیم های ارزیاب به منطقه زلزله مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی روستاهای کانون زلزله زلزله در ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی کانون زلزله اعزام شدند آرین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۱۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند

کانون  زمین لرزه در عمق ۹ کیلومتری زمین اعلام شده است.

کانون وقوع این زلزله در ۲۹ کیلومتری فاریاب، ۳۰ کیلومتری کهنوج و ۴۷ کیلومتری عنبرآباد در جنوب کرمان کرمان اعلام شده است.

هنوز از خسارت های احتمالی این زلزله خبری مخابره نشده است.

فاریاب شهری در استان کرمان و مرکز شهرستان فاریاب است.

شهر فاریاب، در ۳۳۰ کیلومتری جنوب شرقی مرکز استان کرمان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب جهت بررسی خسارات حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • زلزله این استان را لرزاند
  • کرمان باز هم لرزید | زلزله ۴.۷ ریشتری در فاریاب
  • فاریاب کرمان لرزید
  • زمین لرزه ۴.۷ ریشتری در فاریاب استان کرمان
  • زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند
  • زمین لرزه ۴.۷ ریشتی در فاریاب استان کرمان
  • وقوع زلزله در سیرج / کرمان لرزید
  • زلزله سیرچ را لرزاند؛ اعزام ۲ تیم امدادونجات به منطقه
  • جزییات زلزله ۴.۶ ریشتری در کرمان