Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، وزارت خارجه عربستان سعودی از اقدام استرالیا در گنجاندن جنبش حزب‌الله در لیست گروه‌های تروریستی استقبال کرد.

بر اساس گزارش روزنامه «عکاظ»، در بیانیه وزارت خارجه سعودی بر «اهمیت این اقدام در تقویت صلح و امنیت بین‌المللی اشاره شده و از جامعه بین‌المللی درخواست شده موضعی مشابه در مقابله با تروریسم و گروه‌های تروریستی در جهان اتخاذ کنند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هفته گذشته، دولت استرالیا پس از فشارهای رژیم صهیونیستی گروه حزب‌الله لبنان را در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» قرار داد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت «اسکات موریسون» بامداد چهارشنبه (۲۴ نوامبر/ ۴ آذر) اعلام کرد تمامیت گروه حزب‌الله را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار می‌دهد.

«کارن اندروز»، وزیر کشور استرالیا در بیانیه‌ای بامداد چهارشنبه با بیان اینکه حزب‌الله از «جهاد اسلامی فلسطین» و «گردان‌های عزالدین قسام» حمایت می‌کند حزب‌الله را به آنچه «تهدید به حملات تروریستی» خوانده شده متهم کرده است.

در پی این موضوع، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از قصد استرالیا برای قراردادن حزب‌الله لبنان در فهرست سازمان‌های اصطلاحاُ «تروریستی» استقبال کرده است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ما از قصد استرالیا برای اعلام تمامیت حزب‌الله به عنوان سازمان تروریستی به موجب قوانین مجرمانه آن کشور استقبال می‌کنیم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار اتهامات اثبات‌نشده علیه حزب‌الله، جداسازی شاخه نظامی این گروه پرنفوذ لبنانی از دیگر شاخه‌های این سازمان را «اشتباه» دانسته و اقدام استرالیا در اعلام تمام بخش‌های حزب‌الله را «گامی مهم و رو به جلو» خوانده است.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: وزارت خارجه حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۱۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت: پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه علیه کره شمالی، گزینه‌های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت.

وزارت خارجه کره شمالی افزود : واشنگتن همواره از حقوق بشر برای اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و توطئه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند.

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر در کشورهای مختلف را منتشر کرد و در آن کره شمالی را به «نقض گسترده حقوق بشر» متهم کرد.

در این گزارش ادعا شده است که گزارش‌های معتبری درباره «کشتارهای غیرقانونی و خودسرانه از جمله قتل‌های فراقانونی، ناپدیدسازی قهری، شکنجه یا مجازات یا رفتار وحشیانه و غیرانسانی و تحقیرآمیز توسط مقام‌های دولتی» کره شمالی وجود دارد.

این گزارش در حالی منتشر شده که تنش‌ها میان آمریکا و متحدانش با کره شمالی در اوج قرار دارد و پیونگ یانگ به تازگی از تحریم‌های آمریکا انتقاد کرده است.

خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدیدهای خصمانه و فشارهای تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است