Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گود مورنینگ آمریکا، اختلال خوردن (eating disorders) یکی از اختلالات رایجی است که مربوط به نحوه غذا خوردن افراد می‌شود. برای مثال اگر کسی کمتر یا بیشتر از میزان لازم غذا می‌خورد و یا پس از مصرف غذا به طور عمدی استفراغ می‌کند از این اختلال رنج می‌برد. این موضوع در حقیقت یک نوع اختلال روانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات جدید در آمریکا نشان می‌دهد شمار افرادی که به دلیل اختلال خوردن در بیمارستان بستری شده اند از زمان همه گیری کرونا دو برابر شده است. دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیا می‌گویند این موضوع از ماه مِی سال ۲۰۲۰ تشدید شده است.

محققان مشاهده کردند بیشتر افراد بستری شده در بیمارستان طی این مدت از بی اشتهایی عصبی، پرخوری عصبی و اختلالات غذایی نامشخص رنج می‌بردند اما چه چیز سبب تشدید این اختلال در مردم همزمان با همه گیری کرونا شده است؟

متخصصان معتقدند در این موضوع عوامل مختلفی دخیل هستند. شرایط همه گیری کرونا که باعث افزایش قرنطینه و محدودیت‌های اجتماعی شد، واهمه مردم از خرید از فروشگاه‌ها به عنوان مراکز همه گیری که منجر به خرید با حجم بالا شد، بسته شدن مدارس و دانشگاه‌ها و مواردی از این دست بر گسترش اختلال خوردن تاثیر داشته است.

همچنین همه گیری کرونا باعث تشدید بیماری‌های روانی و اختلالات عصبی در جامعه آمریکا شده است که ریشه اصلی اختلال خوردن محسوب می‌شود. مرکز ملی اختلال خوردن آمریکا می‌گوید میزان تماس تلفنی و تماس اینترنتی برای مشاوره درباره این اختلال نسبت به سال میلادی ۲۰۱۹ شاهد رشد ۷۰ درصدی بوده است.

کلر میسکو، روانشناس آمریکایی در این باره می‌گوید: ما هم اینک شاهد گسترش اضطراب و نگرانی در میان مردم هستیم. برای کسانی که از اختلال خوردن رنج می‌برند یا کسانی که دوره بهبودی از این اختلال را طی می‌کنند همه گیری کرونا باعث استرس و فشار بیشتر شده که به تشدید بیماری منجر می‌شود.

اختلال خوردن مسئله‌ای نیست که قابل درمان نباشد. توصیه می‌شود افرادی که از این اختلال رنج می‌برند به روانشناس جهت مشاوره مراجعه کنند. از آنجا که ریشه این موضوع اضطراب، استرس و نگرانی است، روانشناس می‌تواند با شناسایی عوامل دخیل در این موضوع به بهبود حال فرد کمک کند.

بیشتر بخوانید

تشخیص کمبود ویتامین D از روی زبان مصرف ویتامین D مانع از ابتلا به کرونا نمی‌شود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا همه گیری کرونا همه گیری کرونا اختلال خوردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۱۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) انفجار و دود در مرز اسرائیل همزمان با ارسال کمک‌های هوایی به غزه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • (ویدئو) انفجار و دود در مرز اسرائیل همزمان با ارسال کمک‌های هوایی به غزه
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • افزایش میزان فرونشست‌های زمین همزمان تشدید بارندگی‌ها
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود