Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اردبیل بر اعمال اصول شهرسازی و انجام کارشناسی های لازم در انتخاب زمین و اجرای طرح ملی جهش تولید مسکن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، سید حامد عاملی در جلسه شورای مسکن استان اظهار کرد: انتخاب زمین، دسترسی سریع به زیرساخت ها، پیش بینی فضا برای کاربری های مختلف عمومی، خیابان و فضای سبز از جمله موارد مهمی است که باید مد نظر دستگاههای متولی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: توسعه فضای شهری و مسکونی باید متناسب با طرح مطالعاتی توسعه شهر انجام و بدون انفصال واحدهای احداث شده در امتداد شهر باشد.
استاندار اردبیل برنامه ریزی اولیه در خصوص تامین زمین، تامین تقاضای اقشار مختلف از جمله معلمان، خبرنگاران و کارگران را مورد تاکید قرار داد و گفت: لازم است دستگاه های متولی برنامه مشخصی در خصوص تامین زمین، وضعیت واگذاری و شرایط مختلف احداث از جمله پیمانکاری و یا تجمیعی را ارایه دهند.
عاملی پرهیز از اخذ زمین های دستگاههای دولتی برای اختصاص به این طرح را مورد تاکید قرار داد و گفت: تامین زمین برای این واحدها باید از روش های مختلف با همکاری وزارت راه و شهرسازی از جمله تغییر کاربری زمین های غیرقابل کشت و بایر چسبیده به محدوده شهرها و روستاها انتخاب شود.
رییس شورای مسکن استان با اشاره به تقاضای مسکن در جامعه، تامین زمین بر اساس اصول و کارشناسی های فنی و الحاق و تغییر کاربری آن را یادآور شد و گفت: با ورود کارشناسی به این موضوع از بروز اقدامات نسنجیده و ساخت و سازهای نامتعارف که چهره شهر و روستاها را مخدوش می کند، باید جلوگیری شود.
استاندار اردبیل در ادامه با تاکید بر توجه به فضاهای سبز و عمومی در اجرای طرح ملی جهش تولید مسکن، افزود: در حال حاضر شهر اردبیل به لحاظ سرانه فضای سبز پایین تر از استاندارد بوده و لازم است در این طرح به این موضوع توجه ویژه ای شود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این جلسه از آغاز تامین زمین برای پنج هزار متقاضی واجد شرایط خبر داد و گفت: احداث هزار واحد از این تعداد آغاز شده و ۵۰۰ واحد آن در مرحله نازک کاری است.
محبوب حیدری افزود: سهمیه استان در قالب طرح جهش تولید مسکن ۸۰ هزار واحد برای چهار سال است و میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای متقاضیان شهرهای بزرگ ۴۰۰ میلیون و شهرستان ها ۳۵۰ میلیون است.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا مسکن فضای سبز مد زمین وزارت راه و شهرسازی تغییر کاربری کارشناسی استاندارد راه و شهرسازی استان اردبیل استاندار اردبیل جهش تولید مسکن تامین زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۱۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛  قزوینیان  با بیان اینکه برنامه ریزی و اقدامات لازم جهت تامین اراضی برای متقاضیان واجد شرایط مسکن در استان زنجان در دست اقدام است، گفت: در سال جدید با جدیت پیگیر تامین زمین  هستیم.

وی با بیان اینکه در خصوص تامین زمین جهت احداث مسکن برای متقاضیان نهضت ملی مسکن و طرح قانون جوانی جمعیت با دستگاه های مربوطه تعامل لازم را داریم، افزود: این اداره کل نسبت به اجرای سریع پروژه ها با تمام توان وارد عمل شده و با جدیت پای کار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: همچنین مراحل ثبت نام، پالایش و ساماندهی طرح قانون جوانی جمعیت توسط این اداره در دست جمع بندی است که در صورت تامین زمین و رفع موانع در ماه های پیش رو، واگذاری زمین به خانواده هایی که شرایط این طرح را دارند انجام می شود.

۲۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان در دست ساخت است.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است
  • ۷۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت تامین شد
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن
  • انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن
  • جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان