Web Analytics Made Easy - Statcounter

قهرمان بلامنازع ایتالیا در سال های گذشته وضعیت بسیار بدی را تجربه می کند

ظاهرا سقوط یوونتوس همچنان ادامه دارد و با روند پیش رو، بازگشت به جاده موفقیت غیرممکن به نظر می رسد. 

اختصاصی طرفداری| بیانکونری هم اکنون در میانه های جدول حضور دارد و الگری خوب می داند که این بار باید برای گرفتن سهمیه، چرتکه بیندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این یادداشت تلاش می کند تا دلایل افت یوونتوس را در فصل جاری و به صورت کلی، در سالیان اخیر بررسی کند.

 

 مربی

 

پپ گواردیولا می گوید:« وقتی ما (مربیان) پیروز می شویم نابغه هستیم و وقتی می بازیم، باید اخراج شویم.»

زمانی که یک تیم نتیجه نمی گیرد، خواه یا ناخواه این مربیان هستند که به عنوان متهم اصلی نزد هواداران شناخته می شوند. الگری در دوران پنج ساله خود، اگرچه لیگ قهرمانان را فتح نکرد؛ اما موفقیت های بسیاری به دست آورد تا جایی که بتوانیم او را پس از لیپی و تراپاتونی، جزو بهترین مربیان یوونتوس بدانیم.

برگرداندن الگری، یعنی اینکه یوونتوس همانند سابق نتیجه را می خواهد، اما اکنون یووه نه نتیجه می گیرد و نه بازی های مناسبی ارائه می کند. قسمت بسیاری از فصل دست نخورده باقی مانده و برای پیچیدن نسخه مد مکس کمی زود است؛ اما این تیم برای مدیران و هواداران راضی کننده نیست. در این اوضاع بحرانی، الگری باید با مصدومیت های پرشمار تیمش نیز کنار بیاید.

بازیکنان

بیانکونری در فصل 16-2015 وضعیت مشابهی داشت. فصل به خوبی شروع نشد و یووه امتیاز از دست می داد. در این هنگام، پاتریس اورا در مصاحبه ای وضعیت یوونتوس را اینگونه توصیف کرد: «برخی از بازیکنان واقعاً شرایط را درک نکرده اند و مسئولیت پذیر نیستند. به همین خاطر است که ما اکنون در کمپ تمرینی اجازه خروج نخواهیم داشت. نمی خواهم به کسی حمله کنم، امّا در این مسئله باید همه درک کنند. باشگاه باید بتواند به برخی بفهماند که تا چه اندازه پوشیدن این پیراهن اهمیت دارد...  پیغامم به هم تیمی هایم واضح است، ما باید به این پیراهن احترام بگذاریم.»

در نهایت، یوونتوس توانست ورق را برگرداند و قهرمان سری آ شود. سوال اینجاست که آیا بازیکنان فعلی یووه، توانایی انجام چنین کاری را دارند؟ مقایسه نفر به نفرِ بازیکنان، نشان می دهد که ترکیب آن سال ها چگونه تحلیل رفته و دیگر با تیمی قهرمان طرف نیستیم. یووه یکی از ضعیف ترین و ناهمگون ترین ترکیب ها را میان تیم های تاپ اروپایی دارد.

ورودی های تیم در سال های اخیر، هزینه سنگینی تراشیده اند اما در عمل نتوانسته اند به یووه کمک کنند. بازیکنانی بی کیفیت، با حقوق های سنگین و فاقد انگیزه و اراده ای برای جنگیدن.

 

جای خالی جوزپه

یوونتوس در ازای جذب کریستیانو رونالدو، بهای سنگینی پرداخت کرد و جوزپه ماروتا را از دست داد. قطعا به عملکرد ماروتا در یووه نقدهایی وارد است؛ برای مثال اصرار  او به جذب بازیکن ها با پایین ترین قیمت، باعث شد تا گزینه هایی مانند اکسل ویتسل و یولیان دراکسلر از دست بروند. اما برآیند عملکرد او در یوونتوس، درخشان و قابل تحسین بوده است. در سال هایی که بانوی پیر توانایی رقابت مالی با تیم های دیگر را نداشت، خرید های ارزان و هوشمندانه ماروتا کمک می کرد تا یووه صورتش را با سیلی سرخ نگه دارد. 

همکاری موفق زوج ماروتا - کونته در اینتر  ادامه پیدا کرد و آن ها بار دیگر ایتالیا را فتح کردند. ماروتا بدون کونته و بدون دست راستش، فابیو پاراتیچی نیز به راه خود ادامه می دهد. 

به اقدامات ماروتا در فصل اخیر نگاه کنید: او مربی ای را جانشین کونته کرد که بتواند با ترکیب 3 دفاعه ادامه دهد (اینزاگی)، با توجه به اتفاق ناگواری که برای اریکسن افتاد یک بازیکن مشابه را به رایگان جذب کرد (چالهان اوغلو) و ضمن فروش لوکاکو و حکیمی بازیکنانی را اضافه کرد تا به عملکرد اینتر خدشه ای وارد نشود. افعی ها برای اولین بار از فصل 2011/12 به مرحله حذفی لیگ قهرمانان رسیده اند و در لیگ داخلی نیز وضعیت بسیار مناسبی دارند.

در سوی مقابل یوونتوس، دچار نوعی سردرگمی و بی هویتی در بازار نقل و انتقالات است. خرید و فروش ها بر اساس نیاز تیم نیست، بلکه بر اساس فرصت های موجود در بازار صورت می گیرد. نیازهای تیم برآورده نمی شوند و تعداد خریدهای کارآمد یووه کم شده است.

اشتباهات مدیریتی

 

همان‌طور که بالاتر گفته شد، مدیریت یووه انتخاب های اشتباهی داشته که باعث وضع فعلی شده اند. برنامه میان مدت و بلندمدت باشگاه چگونه تدوین شده است؟ هدف چیست؟
 خرید رونالدو، اخراج الگری و آوردن ساری، اخراج ساری با وجود قهرمانی و آوردن پیرلو و دوباره رسیدن به آلگری. هیچ ساختار و مسیر مشخصی در این اتفاقات مشاهده نمی شود. 

نقل و انتقالات یووه بحث مفصلی می طلبد اما همین نمونه را در نظر بگیرید: خرید همزمان سه مدافع میانی (کریستین رومرو، متیاس دلیخت و مریح دمیرال) در یک پنجره نقل و انتقالاتی. به مشکل خوردن در ترازنامه مالی. واگذار کردن اسپیناتزولا و کانسلو برای رفع مشکل و جذب پلگرینی و دنیلو.

 

تقویت رقبا

در سال هایی که بیانکونری درجا زده یا پسرفت داشته است، حریفان بیکار ننشسته اند. کالچو این فصل رقابتی تر از زمان هایی است که الگری تنها یک یا دو حریف را در کنار یوونتوس به عنوان مدعی قهرمانی می دید. ناپولی شروع شگفت انگیزی داشته، تیم های شهر میلان شانس بالایی برای قهرمانی دارند، آتالانتای گاسپرینی هنوز به اوج نرسیده و رم و لاتزیو نیز با مربیان جدید شانس خود را امتحان می کنند.

 

پوست اندازی ناموفق

یووه به تغییر نسل و پوست اندازی نیاز دارد. اما این عمل بسیار کند رخ می دهد. خرید های نسل جدید یووه یعنی رمزی، ربیو، کولوسفسکی، مویزه کین و موراتا چنگی به دل نمی زنند. کیه لینی، بونوچی و کوادرادو به سالهای آخر بازی خود نزدیک شده اند و بازیکنانی نظیر بنتانکور، الکس ساندرو و  برناردسکی به خاطر کیفیت پایینشان باید به مرور کنار گذاشته شوند. آکادمی یووه می تواند اینجا عصای دست تیم بزرگسالان باشد و به پر کردن جای خالی بازیکنان کمک کند. کاری که چلسی و بارسلونا در دو فصل اخیر انجام دادند.

چیرو ایموبیله / از محصولات آکادمی یوونتوس

استفاده از بازیکنان جوان آکادمی مزیت دیگری نیز دارد. می توان نیمکت را با استفاده از بازیکنان آکادمی پر کرد، تا دیگر برای بازیکنان نیمکت گرم کن هزینه ترنسفر و حقوق سنگین پرداخت نشود. در این حالت هزینه ها پایین تر می آید و می توان از پولِ صرفه جویی شده در راه خرید بازیکنان باکیفیت استفاده کرد.

 

در انتظار یک تیم مدرن...

انتخاب مائوریتزیو ساری قرار بود یک قدم رو به جلو باشد که در نهایت محقق نشد. گام بعدی یووه بسیار مهم و کلیدی است.

 فوتبال مدرن امروز مبتنی بر دوندگی متوازن، کوچک کردن زمین، محدود کردن کردن فضاها برای حریف و به صورت کلی بازی بدون توپ است. مدل بازی منفعل ایتالیایی نمی تواند در مقابل سبک های پیشرو دست بالا را داشته باشد. مدیران یوونتوس باید چنین دورنمایی در ذهن خود ترسیم کنند، وگرنه یووه در بهترین حالت نیز یک ماهی بزرگ در برکه ای کوچک خواهد بود و در مسابقات بین المللی شانس بالایی نخواهد داشت.

اخبار داغ 

عکس ساپورت شیشه ای ماهور الوند در خیابان فوری؛ افشای نامه ای که ثابت می کند فدراسیون فوتبال VAR رایگان و مورد تایید فیفا را نخواست + سند عذرخواهی علی خطیر از علی کریمی؛ من از برنامه خودم حمایت کردم نه از عزیزی خادم! بلننسس با 9 بازیکن مقابل بنفیکا قرار گرفت، در نیمه اول 7 گل دریافت کرد و بازی نیمه تمام ماند اعتراض اونای امری به داوری دیدار ویارئال - بارسلونا: چرا VAR مداخله نکرد؟

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه هواداران اینتر به یوونتوس با عدد 14 / عکس

طرفداران اینتر با رونمایی از یک بنر غول پیکر با شماره ۱۴ که نماد اسکودتوی 2006 آنها پس از کالچوپولی است، یوونتوس را به سخره گرفتند.

طرفداری | هواداران اینتر در جشن قهرمانی بیستمین اسکودتوی خود در یک بازی خانگی سری آ مقابل تورینو، به رقیب دیرینه خود یوونتوس کنایه زدند. هواداران افراطی در ورزشگاه سن سیرو یک اسکودتوی بزرگ با شماره ۱۴ به نمایش گذاشتند. این اشاره مستقیمی به قهرمانی سری آ در سال ۲۰۰۶ پس از رسوایی کالچوپولی بود.

یوونتوس در آن فصل اول شد، اما به دنبال رسوایی داوری، به سری B سقوط کرد. میلان در آن فصل دوم شده بود، اما به دلیل دخالت در این رسوایی امتیاز از دست داد و در نهایت اینتر که در رده سوم قرار داشت، قهرمان سری آ شد. هواداران افراطی میلان در دربی دلا مادونینا هفته گذشته اینتر را به باد تمسخر گرفتند و گفتند که آنها تنها ۱۹ قهرمانی در زمین کسب کرده اند. 

هواداران اینتر امروز هم با رونمایی از یک اسکودتوی غول پیکر با شماره ۱۴ و یک اسکودتوی کوچک در پایین آن که علامت مثبت ۶ و دو ستاره (که نشان دهنده بیستمین قهرمانی داخلی است) را به آن اضافه کرده بودند، پاسخ خود را دادند.

بنر هواداران اینتر

 

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • بوفون: دو بار تا آستانه پیوستن به رم رفتم
  • اولین تصویر از درب طلای حرم امام رضا (ع)
  • رژیم صهیونیستی در باتلاق سراشیبی/ خیزش ضدآمریکایی دانشجویان دانشگاه آزاد به روز سوم رسید
  • تورم پیش‌نگر در سراشیبی
  • فریاد خوان کوادرادو در جشن قهرمانی اینتر: هرکس نَپرد، یوونتوسی است! + فیلم
  • مرگ جوان اصفهانی به دنبال سقوط در کانال آب
  • آزادی بانوی زندانی پس از ۶ سال حبس در البرز
  • طعنه هواداران اینتر به یوونتوس با عدد 14 / عکس
  • درخواست عجیب اولتراهای یووه: آلگری بماند!
  • قیمت طلا وسکه امروز یک شنبه 9 اردیبهشت/قیمت سکه در سراشیبی