Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،  با حضور وزیر نیرو  ،سیستم تحریک ژنراتور های کلاس F  در کارخانه های مپنا افتتاح شد 

همچنین وزیر نیز  از توانمندی‌های کشورمان  در زمینه تولید انواع توربین و قطعات تخصصی نیروگاهی همچون توربین‌های حرارتی، بخار و بادی بازدید کرد.

وزیر نیرو و هیات همراه در ادامه سفر خود به استان البرز  از  شرکت‌های مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا)، پره توربین مپنا (پرتو) و شرکت مهندسی و ساخت ژنراتور ( پارس) واقع در فردیس استان البرز بازدید خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه صنعتی مپنا دارای کارخانه ها و شرکت های فنی تخصصی ساخت توربین ها و انواع قطعات و تجهیزات نیروگاهی  و صنایع نفت و گاز  است که افزون بر تامین نیاز داخلی ، بخشی از محصولات این گروه صنعتی به خارج از کشور صادر می شود.

گروه مپنا اولین و بزرگترین سازنده تجهیزات نیروگاهی، حمل و نقل ریلی و صنایع انرژی در کشور است که بخش عمده ظرفیت نیروگاهی نصب شده کشور را در طول دوران فعالیت خود نصب و راه اندازی کرده است. پروژه های نیروگاهی مپنا، بخش مهمی از ظرفیت نیروگاهی نصب شده در کشور را تشکیل می دهند.

در این بازدید ظرفیت های تولیدی و بهره برداری از نیروگاه های در دست ساخت و مدیر عامل گروه مپنا طرح های آینده را به وزیر نیرو معرفی خواهد کرد، تا از توانمندی های موجود جهت توسعه ظرفیت های نیروگاهی کشور و مشارکت مپنا در برنامه‌های توسعه وزارتخانه در زمینه تامین انرژی الکتریکی کشور استفاده شود.

در مجموعه صنایع گروه مپنا  انواع توربین‌های گازی، بخار، تجهیزات جانبی توربین، پره توربین، ژنراتور، بویلرهای بازیاب حرارتی و تجهیزات جانبی آن‌ها تحت لیسانس شرکت‌های معتبر جهانی تولید و در اختیار نیروگاهها و صنایع داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها البرز فردیس وزیر نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز فردیس وزیر نیرو البرز فردیس وزیر نیرو وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۱۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است

گزارش پایگاه خبری برق حرارتی، مسعود مرادی، مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در جریان بازدید وزیر نیرو از این مجموعه با تاکید بر اینکه متخصصان شرکت بی‌وقفه در حال آماده‌سازی واحدهای نیروگاهی کشور برای تولید برق پایدار در پیک تابستان امسال هستند، ادامه داد: به منظور ارتقای آمادگی واحدهای نیروگاهی کشور برای گذر موفق از روزهای اوج مصرف امسال تعداد ۱۸۰ پروژه تعمیراتی به ظرفیت ۱۲ هزار و ۸۰۰ مگاوات توسط این شرکت در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران یادآور شد: در طی یکسال گذشته ۱۶ هزار قطعه مورد نیاز نیروگاه‌ها در این مجموعه ساخته شده است که انجام این اقدامات موجب جلوگیری از خروج ۸۰ میلیون یورو ارز از کشور شده است.
وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر مجموعه تعمیرات نیروگاهی ایران حرکت فزاینده‌ای در رفع کامل وابستگی و خودکفایی ساخت قطعات و بازسازی تجهیزات نیروگاهی برداشته است، اظهار کرد: دانش ساخت داخل صنعت نیروگاهی در کشور به عالی‌ترین حد ممکن خود رسیده و ایران به جمع پنج کشور دارنده فناوری ساخت قطعات نیروگاهی پیوسته است.

مرادی با تاکید بر اینکه هیچگونه وابستگی به خارج از کشور برای تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی نداریم، افزود: در حال حاضر متخصصان داخلی علاوه بر رفع نیازهای کشورمان، در حال صدور خدمات فنی و مهندسی در این بخش و تعمیرات واحدهای نیروگاهی کشورهای منطقه هستند.
شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران به عنوان یکی از ذخایر ارزشمند صنعت برق کشور با هدف پشتیبانی از تولید برق پایدار و خط مشی انجام تعمیرات تخصصی و فوق‌تخصصی در زمینه صنعت برق، نفت، گاز و پتروشیمی و دیگر صنایع مولد در زمینی به وسعت ۵۰ هزار مترمربع در استان البرز واقع شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899609

دیگر خبرها

  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی افتتاح می‌شود