Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدراسیون کشتی در اقدامی عجیب اعلام کرد که دو ملی‌پوش کشتی در کمیسیون ورزشکاران شرکت نخواهند کرد.

خبرگزاری میزان - در حالی که پیش‌بینی می‌شد کمیسیون ورزشکاران در دور جدید فعالیت خود بدون توجه به حواشی دور قبل فعالیت کند، اما خبری منتشر شد مبنی بر انصراف حسن یزدانی و محمدرضا گرایی از حضور در این کمیسیون.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روابط عمومی فدراسیون کشتی روز گذشته اطلاعیه‌ای منتشر کرد مبنی بر این که حسن یزدانی و محمدرضا گرایی نمایندگان منتخب کشتی فردا در اولین نشست این کمیسیون حاضر نخواهند شد و فدراسیون کشتی اعتراض خود را به این انتخابات مهندسی شده رسما به کمیته بین المللی المپیک (IOC) اعلام خواهد کرد.

گفته می‌شود فدراسیون کشتی به دنبال حضور حمید سوریان در کمیسیون ورزشکاران بوده و پس از اینکه این اتفاق رخ نداده از حضور یزدانی و گرایی در این کمیسیون ممانعت به عمل آورده است. در وهله اول باید این نکته را در نظر گرفت که یزدانی و گرایی منتخب ورزشکارانی هستند که همگی در بازی‌های آسیایی و المپیک حضور داشته‌اند و افتخارات زیادی برای ورزش کشور به ارمغان آوردند. قطعا اینگونه کناره‌گیری از کمیسیون ورزشکاران بی‌احترامی به آرای این ورزشکاران است.

ضمن اینکه‌ ای کاش فدراسیون کشتی پای یزدانی و گرایی را به این موضوع باز نمی‌کرد. در حال حاضر این شائبه به وجود‌ آمده که فدراسیون کشتی از این ۲ مدال‌آور المپیک استفاده ابزاری کرده است. در حال حاضر یزدانی و گرایی جزو مطرح‌ترین چهره‌های ورزش کشور هستند و  نباید به ابزاری برای گروکشی از کمیته ملی المپیک تبدیل شوند.

اعتراض به IOC عجیب‌ترین بخش تصمیمات فدراسیون کشتی بود که در اطلاعیه این فدراسیون هم به آن اشاره شده است. آیین‌نامه کمیسیون ورزشکاران به تایید IOC رسیده و در این آیین‌نامه آمده که رئیس کمیته ملی المپیک می‌تواند نفراتی را برای حضور در کمیسیون ورزشکاران منصوب کند. قطعا این نهاد بین‌المللی اگر بخواهد واکنشی به اعتراض فدراسیون کشتی داشته باشد حق را به کمیته ملی المپیک خواهد داد؛ چرا که هیچ اقدامی که بر خلاف آیین‌نامه کمیسیون ورزشکاران باشد توسط صالحی امیری انجام نشده است.

اینکه یک فدراسیون علاقه دارد نفرات بیشتری از رشته تحت مدیریت خود در کمیسیون ورزشکاران داشته باشد را می‌توان توجیه کرد؛ اما نباید اینگونه تلقی شود که اینگونه علاقه‌مندی‌ها می‌تواند یک مطالبه حقوقی باشد و برای رسیدن به آن هم ورزشکاران مطرحی همچون یزدانی و گرایی را به حاشیه برد.

فدراسیون کشتی می‌توانست گلایه خود را از کمیته ملی المپیک به اشکال مختلف ابراز کند؛ اما این گلایه‌ها هیچ جایگاهی به لحاظ حقوقی ندارد و از طرف دیگر نباید پای یزدانی و گرایی هم به این اختلافات باز می‌شد. باید دید واکنش کمیته ملی المپیک به این موضوع چیست؛ اما اگر این کمیته بخواهد از تصمیمات خود در خصوص کمیسیون ورزشکاران عقب‌نشینی کند آن وقت است که هر فدراسیونی با استفاده ابزاری از ورزشکاران مطرح خود به اهداف خود می‌رسد.

بیشتر بخوانید:
تهدید صالحی امیری توسط فدراسیون کشتی


انتهای پیام/

برچسب ها: کمیته ملی المپیک فدراسیون کشتی حسن یزدانی کمیسیون ورزشکاران محمدرضا گرایی علیرضا دبیر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک فدراسیون کشتی حسن یزدانی کمیسیون ورزشکاران محمدرضا گرایی علیرضا دبیر کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک یزدانی و گرایی فدراسیون کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۱۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفرات جدید کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی با برگزاری مجدد انتخابات مشخص شدند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، با توجه به اعتراض یکی از ورزشکاران نسبت به چند نکته آیین نامه‌ای، انتخابات مجدد کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی با حضور حسین مطیعی سرپرست فدراسیون و حمایت وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

بر همین اساس پس از حضور اعضا و انجام رای گیری در نهایت نتایج ذیل به دست آمد: 

حسین رسولی(رئیس کمیسیون ورزشکاران)
۱-مهدی پیرجهان(نماینده حاضر در مجمع)
۲-حسین رسولی(نماینده حاضر در مجمع)
۳-سبحان احمدی(نماینده حاضر در مجمع)
۴-تکتم دستاربندان(نماینده حاضر در مجمع)
۵-مریم کاظمی(نماینده حاضر در مجمع)
۶-حمیده اسماعیل نژاد(نماینده حاضر در مجمع)

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حسن یزدانی کجاست؟
  • حسن یزدانی پیش از بوداپست به اردوی تیم ملی اضافه می‌شود؟
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • باخ: کار من دخالت در سیاست نیست
  • حسن یزدانی خود را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • حسن یزدانی خودش را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • ۱۸ کرسی منطقه‌ای والیبال به ایران رسید/ دیدار تقوی با دبیرکل کمیته ملی المپیک عمان
  • چرا در استقلال کودتا به پا شد؟ / دست رد به سینه پرسپولیس!
  • نفرات جدید کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی با برگزاری مجدد انتخابات مشخص شدند
  • برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی