Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان نماینده شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی با وجود فعال بودن منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در حال تعطیل کردن این بندر است.

غلامرضا مرحبا، پس از پایان نشست مجمع نمایندگان سه استان شمالی کشور با رئیس جمهوری ایران، در گفت و گو با ایسنا به تشریح جزئیات این جلسه پرداخت و اظهار کرد: بندر آستارا یکی از استراتژیک ترین، خوش آتیه ترین و پرفرصت ترین بنادر ایرانی دریای خزر می باشد و این موضوع به ریاست جمهوری تبیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مشکلات مهم و ملی و بین‌المللی شهرستان از قبیل بندر، راه آهن و فاضلاب شهری به ریاست جمهور منتقل شد، ادامه داد: این بندر در نزدیک ترین فاصله به بنادر روسیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و فرصت های بسیار زیادی آن برای خدمت به منافع کشور وجود دارد.

وی ضمن انتقاد از خدمات سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه و رونق این بندر، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی با وجود فعال بودن بندر آستارا، در حال تعطیل کردن آن است.

مرحبا با اشاره به اینکه چندین سال از زمانی که سازمان بنادر می بایست لایروبی بندر آستارا را به اتمام می رساند و به بهره بردار بخش خصوص واگذار می کرد، گذشته است، خاطرنشان کرد: متاسفانه این امر صورت نپذیرفته و این بندر دارای مشکلات زیادی است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هم بسیاری از خطوط کشتیرانی مسیر خود را از این بندر به سایر بنادر تغییر می دهند و به همین دلیل لایروبی فوری بندر آستارا ضروری است.

نماینده آستارا در بخش دیگر سخنان خود، تکمیل راه آهن رشت - آستارا را یکی از مهم ترین قطعه های گمشده راه آهن جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: راه آهن آستارا، خط آهن سراسری کشور را به خطوط ریلی اروپا، کشورهای CIS و روسیه متصل می کند.

وی تاکید کرد: ما باید ۱۶۰ کیلومتر رشت تا آستارا را هر چه سریعتر به اتمام برسانیم.

وی اظهار کرد: راه آهن آستارا - آستارا به صورت BOT برای مدت ۲۵ سال به جمهوری آذربایجان واگذار شد و طبق تفاهم نامه قرار بود طرف آذری ۶۰ میلیون دلار در این پروژه سرمایه گذاری کند.

وی توضیح داد: اما آذری ها حدود ۲۲ میلیون دلار هزینه کرده و ادعا می کنند که مبالغ دیگری را هم برای تکمیل تاسیسات راه آهن و ساخت سیلوی ذخیره غلات به ایران پرداخت کرده اند.

وی افزود: این ادعا در حال حاضر مورد تایید ایران قرار نگرفته و همین امر باعث شده جمهوری آذربایجان پرداخت باقی مانده مبلغ تعهد شده را منوط به تایید مبالغ فوق الذکر توسط ایران کند و از ریاست جمهوری و وزارتخانه های مرتبط انتظار داریم تا نسبت به تعیین تکلیف این موضوع مهم همت کنند.

غلامرضا مرحبا، در پایان به بحث دیگر این جلسه و جمع آوری فاضلاب و آب شرب که از دیگر معضلات آستارا می باشد، اشاره کرد و گفت: در آستارا شاهد تنش آبی و بحران فاضلاب هستیم و با توجه به اینکه سطح آب های زیرزمینی در این شهرستان بالا است و به همین دلیل شهر در فصل بارندگی دچار بحران فاضلاب می شود.

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه به دلیل کمبود تاسیسات با مشکل تامین آب شرب در شهرستان نیز مواجه هستیم، اظهار کرد: تصفیه خانه و پروژه جمع آوری فاضلاب آستارا یک طرح ملی است اما با تزریق قطره چکانی بودجه ممکن است اتمام این پروژه دهه های متمادی به طول انجامد و امیدوارم با دستور ویژه رئیس جمهور بتوانیم این پروژه را هر چه سریعتر به اتمام برسانیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا لایروبی بندر آستارا پروژه راه آهن آستارا شبکه فاضلاب غلامرضا مرحبا سازمان بنادر و دریانوردی بندر آستارا راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۲۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان

سالاری مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: از ابتدای امسال۳۸ هزار ۲۱۴ تن کالا در بنادر غرب ترانزیت شده که ۲۴ درصد بیشتر از پارسال است.

وی افزود: عمده محموله‌های ترانزیت شده خودرو بوده که ۱۴ درصد افزایش داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: در این مدت ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودرو به وسیله ۲۱۰ فروند شناور فلزی جابجا و پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی به مقاصد کشور‌های عراق، افغانستان و آسیای میانه بارگیری شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی؛ تایید سلامت خدمه کشتی MCS
  • خدمه کشتی پرتغالی در سلامت کامل هستند
  • تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی/ تایید سلامت خدمه کشتی MCS
  • خدمه کشتی کانتینری توقیف شده MCS Aries در سلامت کامل هستند
  • خدمه کشتی کانتینری توقیف شده «MCS Aries» در سلامت کامل هستند
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی