Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پیروزی پرگل تیم ملی فوتبال ایران برابر سوریه یک اتفاق نسبتا مهم داشت که کمتر به آن پرداخته شد، اما سردار آزمون، مهاجم ۲۶ ساله تیم ملی با گلزنی در این دیدار، به رکورد گل‌های ملی جواد نکونام رسید و به علت بازی ملی کمتر، در رتبه سوم بهترین گلزنان تاریخ فوتبال ایران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهاجم محبوب تیم ملی و باشگاه زنیت سن پترزبورگ روسیه که در چندین دیدار گذشته در گلزنی ناکام بود، در غیاب مهدی طارمی، زوج خود در خط حمله تیم ملی، موفق به گلزنی در دیدار با لبنان و سوریه شد و علی کریمی را پشت سر گذاشت و با جواد نکونام برابری کرد.

این مهاجم برای رسیدن به صدرجدول این فهرست راه طولانی و درازی در پیش دارد، اما می‌تواند در سال ۲۰۲۲ میلادی حداقل کریم باقری، مربی خود در تیم ملی را پشت سر بگذارد. کریم باقری که به عنوان یک هافبک در تیم ملی نقش آفرینی می‌کرد، بهترین هافبک گلزن فوتبال ایران به شمار می‌رود. او با ۵۰ گل زده بالاتر از آزمون در رتبه دوم این فهرست قرار دارد و به نظر چندان دور از دسترس آزمون نیست.

در صورتی که آزمون روند گلزنی خود در تیم ملی را به همین منوال ادامه دهد، مطمئنا از باقری عبور خواهد کرد، ولی برای رسیدن به علی دایی، از این لحظه نیازمند ۷۰ گل ملی دیگر است!

سردار با ۳۹ گل در ۶۰ بازی ملی، بعد از علی دایی، بهترین آمار گلزنی را به ازای تعداد بازی داشته است. او به طور متوسط در هر ۳ بازی، ۲ بار موفق به گلزنی شده، اما علی دایی با ۱۰۹ گل در ۱۴۹ بازی، در هر ۴ بازی رکورد ۳ گل را به ثبت رسانده که از این نظر بهتر از آزمون بوده است.

مهاجم اهل گنبد کاووس که فوتبالش را به طور حرفه‌ای در روسیه و در تیم روبین کازان آغاز کرده و هیچ گاه در سطح باشگاهی فوتبال ایران به میدان نرفته، در ۲۶ سالگی ۶۰ بازی ملی انجام داده و در صورتی که مانند مهاجمان بزرگ تاریخ ایران و جهان بتواند تا ۳۵ سالگی به میدان برود، می‌تواند از رکورد علی دایی هم عبور کند.

سال ۲۰۲۱ از حیث گلزنی برای آزمون به نسبت سال‌های گذشته در تیم ملی چندان پر بار نبود، اما مهاجم هدف تیم ملی در سخت‌ترین بازی‌ها هم توانسته بار گلزنی را از روی دوش هم بازی‌های خود بردارد و به همین دلیل از محبوب‌ترین فوتبالیست‌های تیم ملی به شمار می‌رود.

از نزدیک‌ترین تعقیب کننده‌ها به آزمون که همچنان فعال‌اند، می‌توان به کریم انصاری فرد با ۲۸ گل و مهدی طارمی با ۲۵ گل اشاره کرد که دومی چند صباحی بود در گلزنی عملکرد خوبی داشت، اما در اردوی اخیر به علت اختلاف با اسکوچیچ از تیم ملی دور شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علی دایی سردار آزمون فوتبال ایران تیم ملی علی دایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۲۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهکار کین؛ شاهزاده هری در آستانه شکستن رکورد بمب‌افکن در بایرن مونیخ

مهاجم انگلیسی باواریایی‌ها تنها 7 گل تا رسیدن به رکورد بهترین گلزن بایرن مونیخ در یک فصل از مسابقات باشگاهی بوندسلیگا فاصله دارد.

طرفداری | عملکرد هری کین در اولین فصل حضورش در بایرن مونیخ به معنای واقعی کلمه، "شاهکار" بوده است.

بایرن مونیخ در هفته 31 فصل 24-2023 بوندسلیگا میزبان آینتراخت فرانکفورت بود و به لطف بریس هری کین، مقابل این تیم به پیروزی 2-1 دست یافت. هری کین با این دو گل هم به رکورد 400 گل در دوران حرفه‌ایش رسید و هم با 35 گل در صدر جدول بهترین گلزنان بوندسلیگا قرار گرفته است. با توجه به بازی‌های باقیمانده بوندسلیگا تا پایان فصل و اختلاف زیاد کین با نفر دوم بهترین گلزنان مسابقات باشگاهی فوتبال آلمان (سرو گیراسی – 25 گل) به نظر باید آقای گلی این فصل بوندسلیگا را به نام مهاجم انگلیسی به ثبت برسانیم.

بیشتر بخوانید: هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید  

هری کین اما می‌تواند با گلزنی در سه بازی باقی‌مانده بایرن مونیخ در بوندسلیگا از رکورد گرد مولر افسانه‌ای و حتی روبرت لواندوفسکی در این باشگاه آلمانی هم بگذرد. روبرت لواندوفسکی و گرد مولر بهترین گلزنان تاریخ بایرن مونیخ در یک فصل از مسابقات باشگاهی بوندسلیگا هستند. لواندوفسکی البته با آمار خیره‌کننده 41 گل در 29 بازی در صدر قرار دارد و بمب‌افکن افسانه‌ای فوتبال آلمان هم با 40، 38 و 36 گل در دهه 70 میلادی آمار وحشتناکی از گلزنی را به نام خودش به ثبت رسانده است.

هری کین این فرصت را در اختیار دارد تا بتواند با ادامه روند گلزنی‌های خود به رکورد گلزنی دو مهاجم سابق بایرن مونیخ آن هم تنها در اولین فصل حضورش در این تیم آلمانی برسد.

هری کین 7 گل تا عبور از رکورد روبرت لواندوفسکی فاصله دارد بهترین گلزنان تاریخ بایرن مونیخ در یک فصل از مسابقات باشگاهی بوندسلیگا

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • شاهکار کین؛ شاهزاده هری در آستانه شکستن رکورد بمب‌افکن در بایرن مونیخ
  • سلیمانی می‌خواست گل صعود بزند
  • کمک بایرن به کین
  • تداوم همکاری رم با سردار آزمون در گروی کسب‌ سهمیه لیگ قهرمانان اروپا
  • حضور سردار آزمون در رم مشروط شد
  • فریاد و لبخند سردار سوژه رم شد (عکس)
  • عکس| پاداش ده‌روسی برای گلزنی سردار آزمون
  • سریع ترین شناگر ایران رکورد ۱۰۰ متر آزاد را شکست
  • رکورد گلزنی در لیگ برتر انگلیس شکسته شد
  • با گل هری مگوایر مقابل شفیلدیونایتد؛ رکورد گلزنی در لیگ برتر انگلیس شکسته شد