Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت نیجر می‌گوید که در پی بروز مشکل در کاروان ارتش فرانسه که عازم مالی بود، ۲ نفر کشته و ۱۸ نفر دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری میزان - یک کاروان نظامی فرانسوی که عازم مالی بود، پس از بیش از یک هفته تاخیر در پی اعتراضات در بورکینافاسو، در یکی از شهر‌های نیجر با مشکل بیشتری مواجه شد؛ دولت نیجر می‎گوید که در این حادثه ۲ نفر کشته و ۱۸ نفر دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کاروان تدارکاتی ارتش فرانسه که هفته گذشته در ساحل عاج وارد آفریقا شد، از بورکینافاسو عبور کرده و روز جمعه گذشته در مسیر خود به سمت مالی وارد نیجر شد.

اما بنا بر گزارش‎ها، درگیری‌ها در منطقه «ترا» در غرب نیجر، رخ داد.

وزارت کشور نیجر در بیانیه‌ای اعلام کرد «کاروان نظامی فرانسه که توسط ژاندارمری ملی اسکورت شده بود، توسط معترضان در ترا که این کاروان شب را در آنجا سپری کرده بود، مسدود شد.»

این بیانیه می‎گوید «این کاروان در تلاش برای خروج از منطقه از زور استفاده کرد که به کشته شدن ۲ نفر و زخمی شدن ۱۸ نفر دیگر منجر شد؛ حال ۱۱ نفر از زخمی‌ها وخیم است.»

شهردار این شهر پیشتر اعلام کرده بود که ۳ نفر در این درگیری کشته شده‎اند، اما سپس اعلام کرد که او در تعداد کشته شدگان اشتباه کرده است.

«پاسکال ایانی»، سخنگوی ارتش فرانسه، می‎گوید «هیچ سرباز فرانسوی زخمی نشده اما ۲ راننده غیرنظامی این کاروان بر اثر اصابت سنگ آسیب دیدند و به برخی از کامیون‌های غیرنظامی آسیب وارد شد.»

به گفته وی، «کاروان دیشب در منطقه ترا متوقف شد؛ صبح امروز هنگامی که آن‌ها می‌خواستند جاده نیامی را ادامه دهند، توسط معترضان متوقف شدند و گروهی در میان آن‌ها سعی کردند کامیون‌ها را تصرف کنند.»

بیشتر بخوانید: چرایی بازگشت کودتا‌ها به کشورهای آفریقایی افزایش درگیری‌ها در اتیوپی؛ شورشیان تیگرای به آدیس آبابا نزدیک شدند

وی افزود که ژاندارم‌های نیجر برای متفرق کردن معترضان گاز اشک آور پرتاب کردند.

«ایانی»، اظهار داشت که اواسط صبح پیش از اینکه این کاروان، که شامل بیش از ۱۰۰ وسیله نقلیه بود، بتواند حرکت کند، تنش دوباره بالا گرفت و ژاندارم‌ها و سربازان فرانسوی تیراندازی هشداری انجام دادند.

پیشتر حرکت این کاروان توسط معترضان در ۲ شهر این کشور با اختلال روبرو شده بود.

سازمان دهندگان تظاهرات گفته‎اند که می‌خواهند نقص‌های توافق‌نامه امنیتی بورکینافاسو با فرانسه را افشا کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: نیجر فرانسه تحولات بین الملل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نیجر نیجر فرانسه تحولات بین الملل ارتش فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۲۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهید و ۴ زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی جنایت جدیدی را در جنوب لبنان مرتکب شده است.

منابع خبری اعلام کردند که حمله جدید ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان شهادت و زخمی‌شدن چند شهروند این کشور را در پی داشته است.

بر اساس گزارش‌های رسیده جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی یک خانه را در شهرک «حانین» در استان «النبطیه» واقع در جنوب لبنان هدف قرار داده و ویران کرده‌اند.

منابع پزشکی لبنانی اعلام کردند که در پی این حمله وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی ۲ بانو به شهادت رسیده‌اند و چند نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

کد خبر 6086979

دیگر خبرها

  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر
  • زخمی‌شدن ۱۱ نظامی صهیونیست در ۲۴ ساعت گذشته
  • چند شهید و زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • (ویدئو) اسب‌های سرگردان و زخمی ارتش در خیابان‌های لندن
  • اسب‌های سرگردان و زخمی ارتش در خیابان‌های لندن
  • ۲ شهید و ۴ زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان+ فیلم
  • پنج کشته در پی واژگونی قایق مهاجرین در کانال مانش
  • ۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین
  • ۱۰ کشته در برخورد ۲ بالگرد ارتش مالزی + فیلم